۱۳۹۰ تیر ۹, پنجشنبه

تهدید احمدی نژاد به استعفا واقعیت یا بلوف سیاسی



روز گذشته (چهارشنبه) محمود احمدی نژاد، پادوی عاصی خامنه ای، رهبر و ولی فقیه رژیم در یک کنفرانس خبری در مورد دستگیری اطرافیان خود اظهار نظر کرد. او درحالی که سیاست خود در مورد فشار به اطرافیانش را "سکوت" اعلام کرد، گفت: "بالاخره اگر بخواهند به بهانه‌های گوناگون همکارانم در کابینه را متهم کنند، اینجا دیگر بر اساس وظیفه اخلاقی، قانونی و ملی‌ام باید بایستم و از همکارانم دفاع کنم."به نظر می رسد این حرف را احمدی نژاد در پاسخ به گفته عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران زده باشد که در هفته گذشته با تایید بازداشت 12 نفر از نزدیکان احمدی نژاد در دولت به اتهامات مالی، احتمال داد که افراد بیشتری هم در آینده دستگیر شوند.
احمدی نژاد درحالی که از دستگیری و فشار به نزدیکان دولت ناراحت بود، پس از هشدار خامنه ای به مقامات و مجلس نشینان رژیم که توسط فاطمه آلیا با لحنی تند در مجلس بیان شد، جان تازه ای گرفته و گفت: "
اتهامات فراوانی از قول افرادی که دستگیر شده‌اند مطرح شد و اشکالاتی هم در این دستگیریها وجود داشت که من به رییس قوه قضاییه این موارد را اعلام کردم که هر روز این مسایل هست و بر کار دولت و کشور اثر می‌گذارد."به تازگی "خبرگزاری فارس"، به انتشار اعترافات علیرضا مقیمی علیه حمید بقایی پرداخته که این اظهارات منسوب به وی در رسانه های باند مخالف و منتقد دولت بازتاب گسترده ای یافته است. همچنین ذوالنور، جانشین سابق نماینده ی خامنه ای در سپاه پاسداران در قم درباره برخورد با اطرافیان احمدی نژاد گفته است: "نظام در حال حاضر پر و بال این جریان را قیچی کرده و زمینه های گسترش سرطان بارش را کنترل می کند و با اعترافاتی که از اینها بیرون می کشد، مسایل پشت پرده شان را در می یابد."
ادعای بیرون کشیدن اعتراف از پایوران دولت و زمینه سازی برای برخوردهای بیشتر با آنان، احمدی نژاد را به فکر چاره انداخته است که می گوید: "
در جایی که ببینم می‌خواهد آسیب جدی به کشور وارد شود، من مووظف هستم مسایل را با مردم در میان بگذارم و کار و وظایف خود را انجام بدهم که امیدوارم کار به آنجا نرسد."
اینگونه احمدی نژاد، دست اندرکاران دستگیری و به اعتراف کشاندن اطرافیان خود را تهدید می کند که موضوعات بسیاری را افشا کرده و احتمال استعفای خود برای حمایت از اطرافیانش را غیر مستقیم مطرح می کند. این در حالی است که به گفته اطرافیان خامنه ای سیاست او حذف و یا استیضاح احمدی نژاد نیست و وی مایل است دولت تا پایان دوره خود به کارش ادامه دهد. در این حالت امکان استعفا از سوی احمدی نژاد می تواند یک قدم به جلو و ادعای طرح چالش جدید باشد.این پرسش که آیا احمدی نژاد می تواند و یا خواهد توانست در مقابل حریف قدر مقاومت کند و امکان استعفای او یک بلوف سیاسی است یا یک چالش جدی را روزهای آینده روشن خواهد کرد.جعفر پویه

حکم اعدام کشیش مسیحی در بیدادگاه تجدید نظر تأیید شد




آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز " : دادگاه دیوان عالی كشور روز سه شنبه ۷ تیر ماه ۱۳۹۰، با رد اعتراض "یوسف ندرخانی" بر حکم اعدامش ، آنرا تأیید نمود.
"یوسف ندرخانی" متهم است که در سن ۱۹ سالگی از دین اسلام خارج شده و به مسیحیت روی آورده و به گفته مقامات قضایی جمهوری اسلامی در این سال‌ها برای مسیحیت تبلیغ کرده است. بر همین اساس ایشان از سوی شعبه ۱۱ دادگستری استان گیلان به اتهام "ارتداد و تبلیغ مسیحیت" به مسلمانان به اعدام محکوم شده است.

"یوسف ندرخانی" كه همفكرانش از وی بعنوان كشیش خطاب می كنند از "مسیحیان غیر تثلیثی" است كه در ۲۰ مهرماه ۱۳۸۸ تاكنون در زندان رشت بسر می برد.
اگر چنانچه حکم اعدام وی اجرا گردد، اولین حکم رسمی اعدام به اتهام مسیحیت در ۲۰ سال اخیر خواهد بود.

پیش از این در روز سوم دسامبر سال ۱۹۹۰ كشیش "حسین سودمند" به‌خاطر پافشاری در ایمان مسیحی‌ خود در محوطۀ زندان مشهد به‌دار آویخته شد. زنده یاد سودمند تنها کشیشی است که رسمن از سوی مقامات قضایی جمهوری اسلامی به‌خاطر عدم انکار ایمان مسیحی‌ خود اعدام شده است.

منابع خبری گزارش دادند : " در حال حاضر هیچ اقدامی از داخل ایران برای لغو حکم امکان پذیر نیست و هر لحظه امکان اجرای حکم اعدام وجود دارد. اکنون تنها گزینه موجود برای لغو حکم جلب توجه سریع جامعه بین المللی به این موضوع است."
وی همچنان در زندان شهرستان لاكان در بند دادگاه انقلاب آن شهر زندانی است، طبق گزارشات دریافتی در این زندان از انواع روش ها از جمله دارو برای بازگشت او به اسلام نیز استفاده شده است

ندرخانی ۳۵ ساله و دارای دو فرزند می‌باشد كه همسر ایشان نیز خانم فاطمه پسندیده پیش تر به اتهام گرایش به آئین مسیحیت از سوی مسئولان قضایی رشت ابتدا به حبس ابد محکوم شد اما در مهر ماه ۱۳۸۹ در جلسه دادگاه از اتهامات وارده تبرئه و از زندان آزاد شد.
در طول سالهای ۲۰۱۰ و۲۰۱۱، شماری از دگر اندیشان مذهبی از اعضا گروه مسیحیان (غیر تثلیثی) تنها به دلیل اعتقادات و مناسک مذهبی شان در شهرهای رشت ،بندرانزلی،كرج و شیراز مورد تعقیب قانونی قرار گرفته‌اند كه برخی از آنان بازداشت و پس از انجام مراحل دادگاهی آزاد شدند.

گروه‌ "مسیحیان غیر تثلیثی" با تعالیم و اصول متفاوت از عرف كلیساهای رسمی ایران در درجۀ اول از کسانی تشکیل شده است که از ادیان دیگر به مسیحیت پیوسته‌اند . به گفته مسئولان این گروه، دادگاه‌ها و مقامات ایرانی اخیرن مبادرت به داشتن دیدی سیاسی نسبت به این افراد داشته اند و رهبران و اعضاء این گروه را در دادگاه‌های انقلابی که برای محاکمۀ جرمهای سیاسی و امنیت ملی استفاده می‌شوند، محاکمه می‌کنند.



استاد دانشگاه، برادر جان باخته دهه شصت به یک سال زندان محکوم شد



بنابریک گزارش دریافتی، حکم یک سال زندان سعید غفاری، استاد دانشگاه پیام نور یاسوج در بیدادگاه تجدید نظر شیراز تائید و به وکیل وی ابراهیم مشکات شفاها ابلاغ گردید.

در گراش آمده است:  سعید غفاری در روز قدس سال 1388 در خیابان پارامونت شیراز دستگیر و بیش از 1 ماه در بازداشتگاه پلاک 100 (عملیات سابق) بسر برده است. این فعال سیاسی در سال های 1381 و 1382 به اتهام اهانت به مقام رهبری در زندان بوده است. در ضمن برادر ایشان آقای حمید غفاری پس از سپری کردن 7 سال زندان در سال 1367 در زندان عادل آباد شیراز اعدام گردیده است.

یک دانشجوی یزدی به اتهام تبلیغ آئین مسیحیت بازداشت شد




مصطفی زنگویی بوشهری ۲۴ ساله متولد گچساران و دانشجوی دانشگاه بزد پس از خروج از منزل بازداشت شده است. به گزارش منابع خبری مستقل، ماموران امنیت و اطلاعات رژیم پس از دستگیری این دانشجو با خانواده وی تماس گرفته، دستگیری و اتهامات وی را به خانواده وی اطلاع داده اند.

مصطفی زنگویی متهم است که در محیط دانشگاه فعالیت تبشیری به نفع گروه‌های مسیحی داشته است.

لغو پروانه وکالت یک وکیل کرد




علیرضا صفرزاده وکیل کرد که در زیرین شهر اصفهان کار وکالت می کرد، پروانه وکالت اش باطل شد. "كانون حمایت از خانواده جان باختگان وبازداشتی ها" در این رابطه می نویسد:  این وکیل 45 ساله مدتی پیش وکالت پرونده برخی دانشجویان بازداشتی را قبول می کند و به دفاع از آنها می پردازد، که در جریان برگزاری جلسات بیددادگاه، یکی از ماموران امنیتی که همراه دانشجویان به دادگاه می آمد، رفتار خشن و اهانت آمیزی با دانشجویان داشت، که این وکیل از آنجا که وظیفه خود می دانست، در مقابل این رفتار می ایستد و بعد از مدتی از مامور خشن شکایت می کند .

بر اساس گزارش مذکور، این شکایت از مامور دستگاه امنیتی استان اصفهان، نتیجه عکس داده و بر علیه این وکیل، پرونده ای در بیدادگاه رژیم در اصفهان تشکیل می شود. بی دادگاه وی را به چند اتهام محکوم و پروانه وکالت وی را لغو می کند.

اختلال جدی در حمل و نقل مواد غذائی به مقصد ایران


  

بزرگترين شرکت حمل و نقل دريايی جهان فعاليت های خود در چندين بندر ايران را متوقف کرده است که احتمالا در حمل و نقل مواد کالاهای اساسی غذايی به مقصد ايران اختلال های جدی ايجاد می کند. توقف فعاليت های اين شرکت در همراهی با تحريم های يکجانبه آمريکا است.

رادیو فردا: گزارش خبرگزاری رويترز حاکی است، به دنبال قرار گرفتن نام شرکت حمل و نقل دريايی « تايدواتر ميدل ايست» در فهرست مجازات های دولت آمريکا، شرکت «مرسک لاين» که بزرگترين شرکت حمل و نقل دريايی است، عمليات خود در بنادر ايران را متوقف کرده است.

مورتن انگلستافت، مدير عملياتی مرسک لاين در بيانيه ای اعلام کرده است: «مرسک لاين متعهد است که با تمام کنترل های مربوط به تجارت خارجی و تحريم ها همراهی کند

وی افزوده است: «در همين ارتباط، مرسک لاين تصميم گرفته است تا امور تجاری از و به مقصد بندرعباس، بندر خمينی و عسلويه را متوقف کند

اين شرکت عمليات کشتی های سردخانه دار را هدايت می کند که کالاهای غذايی اساسی به مقصد ايران را حمل و نقل می کند. ايران به طور ويژه وابسته به واردات گندم، برنج و روغن نخل است.
توقف فعاليت های شرکت مرسک پس از آن اتخاذ شد که هفته گذشته ايالات متحده آمريکا شرکت «تايد واتر خاورميانه» ايران را در فهرست تحريم های خود قرار داد و  موسسات آمريکايی را از انتقال محموله به مقصد بندرعباس بر حذر داشت که ۹۰ درصد عمليات حمل و نقل دريايی ايران در آن انجام می شود.
گزارش ياد شده حاکی است که شرکت مرسک در بنادر مختلف ايران فعاليت می کند و احتمالا کالاهای حمل شده توسط کشتی های اين شرکت به دوبی ارسال و سپس بوسيله شرکت های ديگر دريايی به ايران انتقال پيدا کند.

هو جو تان، يک تحليلگر اقتصادی به رويترز گفته است: «اگرچه مرسک خدمات مستقيم خود به بندرعباس را متوقف کرده است ولی هنوز می تواند محموله های به مقصد ايران را از طريق طرف های سوم ارسال کند

«
ايويند کولدينگ»، مدیر اجرايی مرسک در جريان يک کنفرانس خبری در سنگاپور گفته است:«يکی از نکاتی که موجب نگرانی ما شده اين است که حجم زيادی از محموله های مواد غذايی را به ايران حمل می کنيم. با توجه به اينکه هر جامعه ای به تامين مواد غذايی خود نيازمند است ما بايد در نظر بگيريم که ايران حتی پس از قطع بخشی از نقل و انتقال ها توسط شرکت ما بتواند نيازهای خود را تامين کند

انتظار می رود که تحت تاثير مجازات شرکت « تايدواتر ميدل ايست» اکثر شرکت های حمل و نقل دريايی از اين پس از حمل محموله به بندرعباس و ساير بنادری که توسط اين شرکت مديريت می شوند پرهيز کنند.

يک سخنگوی وزارت خزانه داری آمريکا گفته است که دولت اين کشور احتمال می دهد که اين شرکت در برنامه های تسليحاتی به سپاه پاسداران خدمات می دهد.
وزارت خارجه روسيه روز جمعه اعلام کرد که تحريم های جديد آمريکا عليه دو بخش مهم از شبکه حمل و نقل ايران ممکن است فعاليت شرکت های روسی را تحت تاثير قرار داده و سئوالات مهمی را مطرح کرده است.

رييس شرکت حمل و نقل دريايی « مرسک لاين » در ادامه سخنان خود در کنفرانس خبری سنگاپور گفت:« ما به تحريم های وضع شده از سوی اتحاديه اروپا و دولت آمريکا عليه ايران توجه ويژه ای داريم و سعی می کنيم تا جاييکه امکان دارد آنها را رعايت کنيم. اما اجرای اين مقررات چندان ساده نيست چون برخی از آنها قابل تفسير هستند

به عنوان مثال مشخص نيست که آيا شرکت « مرسک لاين » در مورد بنادر ايرانی تحت مديريت شرکت «تايد واتر » می تواند به جای کشتی های اروپايی استفاده کند يا نه چون اتحاديه اروپا هنوز شرکت « تايد واتر» را تحريم نکرده است.

در يک رويداد جداگانه يک شرکت کشتيرانی ديگر به نام « اورينت اورسی »  ( Orient Oversea ) که دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ است از هفته پيش حرکت مستقيم کشتی های خود به بندرعباس را متوقف کرده است. يک سخنگوی اين شرکت گفت که اين تصميم به خاطر مسائل اقتصادی اتخاذ شده و به تحريم های آمريکا ارتباطی ندارد.


"مردم ايران در يک زندان بزرگ بنام جمهوری اسلامی همه در بند هستند"



صدای آمریکا : مهناز پراکند، وکيل دادگستری، که به تازگی از ايران خارج شده است در يک اجلاس فوق العاده در پارلمان اروپا حضور يافت و از همه دولت ها و نهادهای بين المللی که پيشرفت و پيشبرد حقوق بشر، پايه های اساسی و بنيادين سياستگزاری و برنامه ريزی های آنها را تشکيل می دهد، خواست تا مردم ايران را تنها نگذارند.

شرکت در اجلاس فوق العاده پارلمان اروپا، اولين حضور در مجامع عمومی پس از خروج خانم پراکند از ايران است. مهناز پراکند با آگاهی از بازداشت قريب الوقوع خود کشور را ترک کرده است. اتهام خانم پراکند دفاع از فعالين جامعه مدنی، زندانيان سياسی و عقيدتی است. وی همچنين وکيل مدافع نسرين ستوده است که به تازگی به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.
مهناز پراکند عضو کانون مدافعان حقوق بشر در ايران به اعضای پارلمان اروپا گفت : «مردم ايران در يک زندان بزرگ بنام جمهوری اسلامی در بند هستند.» خانم پراکند در اين جلسه که روز ۲۸ ماه ژوئن در شهر بروکسل برگزار شد، سياست رعب و وحشت در حکومت جمهوری اسلامی، بازداشتهای خودسرانه، شکنجه و گسترش اعدامها در ايران را با نمايندگان کشورهای اتحاديه اروپا در ميان گذاشت.

مهناز پراکند همچنين يکی از وکلای مدافع ۷ تن از مديران امور مدنی ايرانيان بهائی است که در حال حاضر در زندان بسر می برند، وی در مورد وضعيت بهائيان گفت سختی و مشکلاتی که ايرانيان بهائی با آن روبرو هستند را بايد به ستمی که به کليه ايرانيان از طرف حکومت جمهوری اسلامی روا می شود، افزود.

در اين رابطه مهناز پراکند به عدم اجازه تحصيل در دانشگاههای ايران، ممنوعيت از اشتغال در نهاد های دولتی و ويران کردن گورستان های ايرانيان بهائی صرفا به دليل بهائی بودنشان، اشاره کرد.

مهناز پراکند از اينکه به وی فرصتی داده شده تا آزادانه بتواند بدون هيچ محدوديتی از مشکلات و مسائلی که مردم ايران با آن روبر هستند در پارلمان اروپا صحبت کند، قدردانی کرد. وی همچنين از اينکه بعد از ايراد سخنرانی اش با تهديد زندان و شکنجه روبرو نيست نيز ابراز خشنودی نمود.

خانم پراکند به نمايندگان کشورهای اتحاديه اروپا گفت: «من افتخار می کنم به اينکه صدای شهدايی شده ام که به دليل اعتقاداتشان در زندانهای ايران بدست مقامات جمهوری اسلامی اعدام شده اندمهناز پراکند در اجلاس پارلمان اروپا گفت امروز او سخنگوی آن دسته از زندانيان در ايران است که تنها بدليل ابراز عقايدشان شکنجه و سالهاست در زندانهای کشور بسر می برند.

کانون مدافعان حقوق بشر به رياست شيرين عبادی از طرف مقامات امنيتی دولت محمود احمدی نژاد با توسل به زور تعطيل شد. در حاليکه اکثر اعضای کانون به زندان رفته و يا منتظر صدور حکم هستند. هفته گذشته حکم دو سال زندان محمد سيف زاده به تائيد رسيد و دادگاه نرگس محمدی سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر برگزار شد.

آغاز يکی از بزرگترين اعتصاب های سراسری در انگلستان




اعتصاب بیش از هفتصد و پنجاه هزار نفر از کارکنان دولت در انگلیس از جمله آموزگاران این کشور در اعتراض به برنامه ریاضت اقتصادی دولت از صبح امروز آغاز شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، با آغاز اعتصاب در بخش حمل و نقل، پرواز هواپیماهای شرکت هواپیمائی انگلیس از همان ساعات اولیه بامداد با اختلال همراه شده است.

بیش از چهارده هزار نفر از کارکنان اداره مهاجرت و گمرگات انگلیس نیز در این اعتصاب عمومی شرکت دارند و به همین علت ورود و خروج مسافران از مرزهای هوائی و دریائی انگلیس امروز مختل خواهد شد.
پیش بینی می شود هشتاد و پنج درصد مدارس در انگلیس و ولز تعطیل یا فعالیتشان مختل شود. مراکز کاریابی، دفاتر مالیاتی و دادگاه ها نیز احتمالا تحت تاثیر این اعتصاب قرار خواهند گرفت.

چهار اتحادیه صنفی انگلیس در این اعتصاب مشارکت خواهند داشت. بنابر اعلام یکی از اتحادیه های کارگری، این اعتصاب می تواند آغازگر گسترده ترین ناآرامی صنعتی در این کشور از سال 1926 باشد.

نخست وزیر انگلیس از رهبران اتحادیه های کارگری این کشور خواست از برپائی اعتصاب که به زیان اعضای آنها و زیان کشور تمام خواهد شد خودداری کنند اما این درخواست نادیده گرفته شده و اعتصاب در بخش های مختلف آغاز شده است.

دولت انگلیس در نظر دارد سن بازنشستگی در این کشور را از شصت سال به شصت و شش سال افزایش دهد و مبلغ پرداختی از سوی کارکنان بابت دوران بازنشستگی نیز سه درصد افزایش خواهد یافت.

دولت انگلیس می گوید مبالغ پرداختی به بازنشستگان بخش دولتی به مراتب بیشتر از بخش خصوصی است و دولت به علت مشکلات مالی قادر به تامین حقوق بازنشستگان در شکل کنونی آن نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، اعتصاب گسترده در انگلیس کم سابقه است و این یکی از بزرگ ترین اعتصاب ها در این کشور از زمان به قدرت آمدن دولت جدید انگلیس در سال گذشته محسوب می شود.

سال گذشته نیز اعتراض عمومی به برنامه ریاضت اقتصادی در انگلیس به برپائی تظاهرات خشونت آمیز و درگیری تظاهر کنندگان و نیروهای پلیس انجامید اما مقامات مسئول امیدوارند تظاهرات امروز با آرامی برگزار شود.

دانشجوی دانشگاه تهران به زندان اوین احضار شد




نصیر اسدی دانشجوی فوق ‌لیسانس دانشکده‌ ادبیات دانشگاه تهران برای تحمل چند ماه باقی مانده از دوران محکومیت خود به زندان اوین فراخوانده شد.به گزارش تحول سبز، این فعال دانشجویی در ۱۶ آذر ۱۳۸۸  هنگام خروج از دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی با ضرب و شتم بازداشت و در ابتدا به بند ۲۰۹ زندان اوین و سپس به بند ۳۵۰ این زندان منتقل گردیده بود.

وی در دادگاه بدوی به دو سال زندان به علت شرکت در تجمع اعتراض آمیز دانشجویان روز ۱۶ آذر در دانشگاه تهران محکوم گردید. نصیر اسدی با قرار وثیقه در روزهای آغازین سال ۱۳۸۹ از زندان آزاد گردید. در اوایل اردیبهشت ماه ۸۹ علیزاده طباطبایی وکیل وی در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایسنا از کاهش محکومیت وی به ۷ ماه زندان خبر داد که احضار این فعال دانشجویی به زندان برای گذراندن چند ماه باقیمانده از این دوران محکومیت می باشد.

بهائیان حق شرکت در کنکور سراسری را ندارند




کمیته گزارشگران حقوق بشر - امروز چهارشنبه ۸ تیرماه ۱۳۹۰ در پی مراجعه تعدادی از داوطلبین بهائی و اعضای جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی به مراکز پاسخگویی برای اصلاح گزینه مذهب در کارت ورود به جلسه، از سوی مسئولین رسیدگی به شکایات اعلام گردید که «بهائیان حق شرکت در کنکور سراسری را ندارند.»

بر اساس گزارشات رسیده در پیگیری های امروز مسئولین در باجه های رفع نواقص اعلام داشتند: « به آنها ابلاغ گردیده در این خصوص اصلاحی صورت ندهند و برای داوطلبین بهائی در کارت ورود به جلسه اسلام قید گردد و در صورت تمایل داوطلبین بهائی می توانند مذهب خود را در کارت ورود به جلسه به ادیان دیگر همچون زرشتی، مسیحی، کلیمی تغییر دهند.»
یکی از مسئولین در باجه رفع نواقص کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در شهر اصفهان اعلام نمود: « این جریان از امسال به آنها تاکید شده و دستور از سازمان سنجش و مقامات بالاتر است و آنها توانایی رسیدگی به این جریان را ندارند.»

همچنین ایشان به تعدادی از داوطلبین بهائی اعلام کرد « شما با هر گزینه‌ی مذهبی در کنکور سراسری شرکت نمایید در نهایت کارنامه ای برایتان صادر نخواهد شد و با نقص پرونده روبرو می شوید.»

پس از صدور کارت‌های ورود به جلسه برای داوطلبین کنکور سراسری سال ۹۰ در وبسایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور، داوطلبین بهائی با عبارت « دین: اسلام» روبرو گردیدند. این اقدام از سوی سازمان سنجش در حالی صورت پذیرفته است که داوطلبین بهائی در فرم ثبت نام کنکور با گزینه‌ای برای تعیین مذهب خود روبرو نشده بودند و آنها تنها معارف امتحانی خود در کنکور را از بین چهار دین رسمی مندرج در فرم ثبت نام مشخص نموده بودند.


محکومیت یک معلم به ده سال زندان




اسماعیل عبدی، آموزگار ریاضی دبیرستان و کنشگر صنفی فرهنگیان به ده سال زندان تعلیقی محکوم شد. به گزارش هرانا، این حکم امروز چهارشنبه هشتم تیرماه، به علیزاده طباطبایی وکیل عبدی اعلام گردید.

قاضی پرونده، پیرعباسی، با استناد به ماده ۵۰۰ (تبلیغ علیه نظام) و ۵۰۵(ارتباط با دول متخاصم) حکم را صادر نموده است. این حکم، حکم اولیه است و تا یک ماه فرصت اعتراض دارد.
گفتنی است عبدی در تابستان ۸۸ با یکی از رسانه‌های خارجی، دربارهٔ وضعیت آموزش و پرورش و برخی فرهنگیان زندانی گفت‌و‌گو کرد که پس از آن دستگیر شد و مدت ۴۴ روز را در زندان اوین گذراند.


پسر دایی احمدی نژاد را هم به اتهام سوءاستفاده مالی دستگیر کردند



محسن معماری،مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری غدیر، که به اتهام سوءاستفاده مالی بازداشت شد. سایت اصلاح طلب حکومتی تحول سبز در این براه نوشت:  وی که با فشار احمدی نژاد به سمت مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری غدیر منصوب شده بود، به دلیل سواستفاده های مالی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و هفته گذشته مجبور به کناره گیری از پست خود شد. اما استعفای محسن معماری که با استقبال اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری غدیر مواجه شده بود نیز نتوانست مانع از دستگیری وی که همیشه خود را دوست دوران کودکی و هم محلی احمدی نژاد می خواند شود.

گفتنی است معماری در جلسه معارفه خود اظهار کرده بود که بنابر تکلیف رئیس جمهور حاضر به قبول این مسوولیت شده است و رسانه های حامی احمدی نژاد نیز در آن زمان انتصاب وی را دلیلی بر درایت احمدی نژاد خوانده بودند.
شرکت سرمایه گذاری غدیر (شرکت سرمایه گذاری بانک صادرات) یکی از بزرگترین شرکتهای بورس اوراق بهادار است که سرمایه ثبت شده فعلی آن ۶۷۵ میلیارد تومان می باشد.

پسر دایی احمدی نژاد به اتهام سوءاستفاده مالی دستگیر شد




تحول سبز: محسن معماری،مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری غدیر، که به اتهام سوءاستفاده مالی بازداشت شد.
به گزارش منابع خبری تحول سبز، وی که با فشار احمدی نژاد به سمت مدیرعاملی شرکت سرمایه گذاری غدیر منصوب شده بود، به دلیل سواستفاده های مالی تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و هفته گذشته مجبور به کناره گیری از پست خود شد. اما استعفای محسن معماری که با استقبال اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری غدیر مواجه شده بود نیز نتوانست مانع از دستگیری وی که همیشه خود را دوست دوران کودکی و هم محلی احمدی نژاد می خواند شود.
گفتنی است معماری در جلسه معارفه خود اظهار کرده بود که بنابر تکلیف رئیس جمهور حاضر به قبول این مسوولیت شده است و رسانه های حامی احمدی نژاد نیز در آن زمان انتصاب وی را دلیلی بر درایت احمدی نژاد خوانده بودند.
شرکت سرمایه گذاری غدیر (شرکت سرمایه گذاری بانک صادرات) یکی از بزرگترین شرکتهای بورس اوراق بهادار است که سرمایه ثبت شده فعلی آن ۶۷۵ میلیارد تومان می باشد.