۱۳۹۰ دی ۱۰, شنبه

کسانی که علیه انتخابات تبلیغ کنند تحت پیگیرد قرار می گیرند






به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، مشاور قضایی دادستان کل رژیم فهرست 25 بندی مربوط به "مصادیق محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس ارتجاع" را اعلام کرد و گفت: انتشار محتوای مجرمانه که در این فهرست تعیین شده "جرم" محسوب می‌شود.



عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این مطلب گفت هرکسی که علیه انتخاب تبلیغ کند، تحت پیگرد قرار  خواهد گرفت.



او گفت، "تمامی تارنماها مکلف هستند که از انتشار مصادیق محتوای مجرمانه که در این فهرست به آنها اشاره شده خودداری کنند."




او در ادامه گفت: انتشار محتوای مجرمانه که در این فهرست تعیین شده "جرم" محسوب می‌شود و علاوه بر تعقیب کیفری، موجب پالایش و مسدودسازی تارنماهای متخلف خواهد شد.



هئیت حاکمه با توسل به ابزار دستگاه قضائی و تهدید، سعی می کند از طرح مخالفت ها با انتخابات در جامعه و درگیری های باندهای رژیم برسر مساله انتخابات جلوگیری کند. اخیرا، برخی از اصلاح طلبان که امیدشان را برای شرکت در انتخابات از دست داده اند و تاحدی از اصلاح رژیم نامید شده اند، خواهان تحریم انتخابات شده اند.


رژیم می خواهد بزرگ ترین سند جنایات خود را به پارک تبدیل کند





به گزارش سایت حکومتی مشرق، "برخی رایزنی ها برای تبدیل زندان و شکنجه گاه اوین به یک پارک بزرگ و سر سبز جهت استفاده شهروندان تهرانی آغاز شده است. در صورت توافق نهایی شهرداری و سازمان زندان ها، ساخت زندان جایگزین در منطقه فشافویه آغاز خواهد شد."


محکومیت یک روستائی به زندان به اتهام همکاری با احزاب کرد






آژانس خبری موکریان : دادگاه انقلاب اسلامی خوی یک شهروند کرد را به حبس محکوم کرد.



بنا به گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، دادگاه انقلاب شهر خوی واقع در استان آذربایجان غربی، یک شهروند اهل روستای ارمالو در منطقه قطور خوی به نام موسی حسین زاده را به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف به تحمل یک سال حبس محکوم نمود.



گفتنی است این شهروند که حدود هشت ماه پیش بازداشت شده است هم اکنون در زندان خوی دوران محکوميت خود را سپری می نمايد.




فعال زن به سه سال زندان محکوم شد






بیدادگاه تجدید نظر استان مازندران، حکم سه سال زندان فرشته شیرازی که توسطفردی بنام  قاضی حسن زاده در بیدادگاه رژیم در شهر آمل صادر شده بود را تایید کرد.


  به گزارش تارنمای «تغییر برای برابری»، فرشته شیرازی فعال حقوق زنان از روز ۱۲ شهریور در زندان آمل که فاقد امکانات اولیه و تفکیک جرائم است نگهداری می شود.



 بر اساس این گزارش، فرشته شیرازی به دلیل شرایط نامناسب زندان آمل علی رغم اینکه خانواده اش ساکن آمل هستند درخواست انتقال به زندان ساری را داده است که به احتمال قوی در هفته های آینده به زندان ساری منتقل خواهد شد.


گفتنی است، فرشته شیرازی فعال حقوق زنان و از اعضای فعالان کمپین یک میلیون امضا در شهر آمل است، که پیش‌تر در شهریور سال ۸۸ بار‌ها به دفتر پیگیری و اطلاعات این شهر احضار و بازجویی شده و منزل وی نیز توسط ماموران امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود

یک نوجوان شیرازی به اعدام محکوم شد






یک نوجوان شیرازی به نام رضا بنیادی که در سن ۱۶ سالگی مرتکب قتل عمد شده است از سوی بیدادگاه رژیم در شیراز به اعدام محکوم شد.



رضا بنیادی که متهم به قتل عمد است هم اکنون در انتظار اجرای حکم اعدام در زندان شیراز بسر می برد.





از سوی دیگر، یک نوجوان که هنگام بازی، دوست خود را به قتل رسانده بود از اعدام نجات یافت.



این نوجوان که فرشید. ش نام دارد ۱۸ ماه پیش به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شده بود.



حکم اعدام وی از سوی دادگاهی در کرمان به اتهام قتل دوست هم سن سال خود در یک نزاع و درگیری برای این نوجوان صادر شده بود که با گذشت اولیایی دم از قصاص وی، نامبرده پس از ۱۸ ماه زندان از اعدام نجات یافت.


درس عبرتی که حُکومت در 9 دی گرفت




این مُحاسبه که آیت الله خامنه ای و شُرکا ترجیح می دهند به جای نمادهای گویا تری همچون کهریزک یا کوی دانشگاه، مدال یک نمایش خیابانی حُکومتی را به نشانه موفقیت در سرکوب جُنبش اجتماعی به سینه بیاویزند، فهم پذیر است. اگرچه در این باره که چرا آنها باید به طور مُشخص تجمُع پُر آوازه 9 دی که در افواه عُمومی به لقب نه چندان افتخارآمیز "حماسه کیک و ساندیس" مشهور گردیده را به این منظور برگزینند، می توان مُجادله کرد.
مُمکن است آنچه که "آقا" و مُلازمان پیرامون "شکست فتنه" و "حماسه" مزبور به عُنوان سمبول آن از خود بیرون می دهند با واقعیت سازگار نباشد، اما در عوض، سیرک ولایی در 9 دی و مُهمتر از آن، تبلیغات رسمی در این باره، به خوبی توان آن را دارد که به گونه نمادین وضعیت عُمومی "نظام" را به تصویر بکشد.
در نُهم دی، رهبر جمهوری اسلامی که ضربه خیزشهای توده ای تقریبا به طور روزانه بر گیجگاه او فرود می آمد، به نوبه خود دست به تعرُض از پایین زد و جامعه حقیقی را به زورآزمایی با کاریکاتوری از آن فرا خواند. نتیجه این ابتکار گیج سرانه به طبع نمی توانست چیزی غیر از به صف کردن همان مظنونان همیشگی باشد که پیش از نیز در کسوت پاسدار، بسیجی، لباس شخصی و لُمپن – ولایی، به جنگ مُعترضان و مُنتقدان گُسیل داده شده بودند.
نُکته مُتفاوت این بود که پادشاه در یک کارزار از پیش اعلام شده، با همه بضاعت اجتماعی خود به میدان می آمد اما هیچ ساز و برگی بر تن نداشت و هیچکس قصد نداشت این سیاهی لشکر گریم شده را با نیروی اجتماعی اشتباه بگیرد. ولایت واقعا موجود آقای خامنه ای در این روز به ثبت رسید و او بدون آنکه خواسته باشد، عُذر خواست که صدارتش تکیه گاهی جُز نیروی قهر و اوباش خریداری شده ندارد.
با این حال، سازمان دهندگان "حماسه کیک و ساندیس"، در پایان روز فقط با یک تجربه ناخوشایند راهی خانه نشدند. آنها یاد گرفتند که کوشش پُر هزینه و ریسک آمیز برای جعل مشروعیت اجتماعی را کنار بگذارند و در عوض، منابع حقیقی ای که در اختیار دارند را گسترش دهند.
برگُزاری تظاهُرات اتوبوسی در 22 بهمن 88، یا تشکیل گُردانهای امنیتی "امام علی" و راه اندازی "سپاه امام حسن"، حاصل ایجابی این جمعبندی است؛ بخش سلبی درس عبرت 9 دی، جمع کردن بساط معرکه خیابانی مشروعیت بود؛ تصمیمی که از جُمله شامل سالگرد "حماسه کیک و ساندیس" نیز گردید.      

 منصور امان

۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

رژیم از وحشت خانه سینما را هم"غیر قانونی" کرد





سایت اصلاح طلب سحام نیوز نزدیک به کروبی: دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از جلسه شب گذشته این شورا در خصوص بررسی وضعیت حقوقی و عملکردی خانه سینما خبر داد و گفت: در این جلسه نهایتا شورای فرهنگ عمومی با توجه به گزارش‌های مذکور رای‌گیری کرد و رای به غیر قانونی بودن خانه سینما داد.



به گزارش سحام و به نقل از فارس،  در این جلسه جواد شمقدری معاون سینمایی و مدیر حقوقی وزارت ارشاد و تعداد دیگری از مدیران وزارت ارشاد در این جلسه حضور و گزارش خود را ارائه دادند.



دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ادامه داد: نهایتا شورای فرهنگ عمومی با توجه به گزارش‌های مذکور و گزارش دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در مورد وضعیت حقوقی خانه سینما رای‌گیری کرد و رای به «غیر قانونی بودن خانه سینما» داد.



چندی پیش و به دنبال صدور بیانیه ای توسط خانه سینما در دفاع از کارگردانان؛ رسانه های حکومتی شروع به جریان سازی بر علیه این نهاد صنفی نمودند.



خانه سینما بزرگترین نهاد صنفی سینماگران ایران است و به عنوان جامعه اصناف سینمای ایران، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد. در این سال اعضای هیات مدیره که از سوی مدیران وقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده بودند مسوولیت تاسیس این نهاد صنفی را برعهده داشتند. از زمان آغاز فعالیت خانه سینما به عنوان محل تجمع صنوف مختلف سینمایی، تا زمان اعلام تاسیس آن چهار سال طول کشید و این زمان شامل عضو گیری از اعضای صنف‌های مختلف سینما و معرفی بیش تر این نهاد به آن‌ها بود. به همین دلیل تاریخ فعالیت رسمی خانه سینما فروردین ۱۳۷۲ و زمان ثبت آن در ادارهٔ ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری تهران مهر ماه ۱۳۷۲ ذکر شده است. از جمله اهداف اصلی تشکیل خانه سینما حفظ و صیانت از حقوق مادی و معنوی دست اندرکاران حرفه ای تولید، توزیع و نمایش هنر/ صنعت سینما و همچنین ایجاد امنیت شغلی و تامین اجتماعی و ارتقای سطح آموزشی و حرفه ای دست اندرکاران سینمای جمهوری اسلامی ایران است.

هراس و جلوگیری رژیم از تجمع هنردوستان و دانشجویان در آرامگاه فروغ فرخزاد






جمعی از هنردوستان و دانشجویان که به مناسبت هشتم دی ماه، زادروز فروغ فرخزاد، به آرامگاه ظهیرالدوله مراجعه کرده بودند، با در بسته آرامگاه و ممانعت نیروهای نظامی مواجه شدند.



 به گزارش سایت اصلاح طلب سحام نیوز نزدیک به کروبی، نیروهای امنیتی و نظامی روز پنجشنبه و جمعه از ورود هنردوستان به آرامگاه ظهیرالدوله جلوگیری و تاکید کردند که این قبرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و تنها اقوام نزدیک فروغ فرخزاد، آن هم با ارائه کارت شناسایی و اخذ اجازه‌نامه کتبی از کلانتری محل مجازند به این آرامگاه  وارد شوند

اخراج صد تن از کارگران سد رامول






آژانس خبری موکریان: حدود یکصد نفر از کارگران شاغل سد رامول در منطقه دهگلان از کار اخراج شدند.



براساس اخبار رسیده به آژانس خبری موکریان، اخیراً پیمانکار سد رامول در منطقه دهگلان به بهانه کمبود بودجه حدود 100 تن از كارگران شاغل در سد را که دارای چندین سال سابقه کار هستنداخراج نموده و اعلام کرده که حتی بودجه کافی جهت پرداخت حقوق‌های معوقه آنان را هم ندارد .



گفتنی است در اعتراض به این اخراج سازی، کارگران در مقابل شرکت نمایان غرب، پیمانکار سد و امور آب استان، تجمع کرده و خواستار بازگشت به کار و دریافت حقوق و مزایای معوقه خود شده اند که تاکنون پاسخی از جانب مسئولین به آنان داده نشده است.


معلم کُرد از کار اخراج شد


   



سایت کُردپا: یک معلم کُرد اهل کامیاران از سوی شورای مرکزی آموزش و پرورش از کار اخراج شد.



بنا به خبر رسیده به آژانس کُردپا، خلیل فاتحی معلم کُرد اهل کامیاران 4 سال پیش به اتهام همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب دستگاه قضایی به 3 سال و نیم حبس محکوم شد.



این معلم کُرد پس از گذراندن دوران حبس به شغل معلمی خود ادامه داد.

زندانی سیاسی شکنجه شده تحت عمل جراحی قرار می گیرد






  به گزارش منابع حقوق بشری، مهدی کوهکن زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین روز چهارشنبه هفتم دی ماه، جهت انجام آزمایشات پزشکی به بیمارستانی در خارج از زندان اوین منتقل شد.


  این زندانی که در پرونده دوم خود همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد از ناحیه زانوی پا به دلیل عفونت به شدت رنج می برد.



 بر اساس این گزارش، پیشتر زانوی مهدی کوهکن در حین بازجویی و در اثر شکنجه توسط ماموران وزارت اطلاعات آسیب دیده و تحت عمل جراحی قرار می گیرد.


گفتنی است، این فعال فرهنگی در پرونده پیشین خود به همراه هفت تن دیگر محاکمه شده و به سه سال و شش ماه چهار روز حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق، دو میلیون و پانصد هزار ریال جریمه نقدی محکوم شده است

این همه درآمد هنگفت نفتی چه شد؟


 
article picture «بیش از نهصد میلیارد دلار درآمد نفت مربوط به دوران پس از انقلاب است و جالب آن است که بیشتر این درآمد، یعنی بیش از ۵۰ درصد آن مربوط به دولت‌ نهم و دهم است.»


دویچه وله:یک نماینده مجلس از وضعیت نا مشخص درآمد نفتی کشور در دولت محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده است. وی می‌گوید با وجود درآمدهای هنگفت نفتی، وضعیت اقتصادی کشور وخیم است و دولت در مورد میزان تورم اطلاعات نادرست منتشر می‌کند.
داریوش قنبری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی ایران می‌گوید درآمد حاصل فروش نفت نه تنها باعث سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال موثری نشده است، بلکه چرخ‌های اقتصادی کشور را نیز از کار انداخته است.

این نماینده مجلس با اشاره به درآمد ۱۱۰۰ میلیارد دلاری نفت ایران از ابتدای استخراج تا سال ۱۳۹۰، به سایت بازتاب گفت: «بیش از نهصد میلیارد دلار این درآمد مربوط به دوران پس از انقلاب است و جالب آن است که بیشتر این درآمد، یعنی بیش از ۵۰ درصد آن مربوط به دولت‌ نهم و دهم است.»

آقای قنبری ‌افزود: «اما مشخص نیست این درآمد کجا رفته؟ و جای سوال و شگفتی اینجاست که با وجود چنین درآمدی شاهد تحول چندانی در عرصه اقتصادی کشور نبوده‌ایم.»

وی از میزان پایین موجودی حساب‌های ذخیره‌ی ارزی با وجود مازاد درآمد نفتی، گفت: «مشخص است از درآمدهایی که نصیب کشور شده پولی باقی‌ نمانده و این ابهامی است که همواره مطرح کرده‌ایم. جالب است که درآمدهای نفتی به اطلاع نمایندگان نمی‌رسد و حتی کمیسیون‌های تخصصی نیز از این موضوع بی‌اطلاع‌اند.»

موضوع درآمد نفتی ایران در چند سال اخیر و نحوه‌ی مصرف آن یکی از انتقادات جدی به دولت محمود احمدی‌نژاد است. دولت به دلایل مختلف از جمله «شرایط خاص بین‌المللی ایران» از پاسخگویی به این موضوع طفره رفته است.

منتقدان دولت می‌گویند با وجود چنین درآمد سرشاری وضعیت اقتصادی بهبود نیافته و کار چندانی در زمینه‌ی توسعه صورت نگرفته است. برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند دولت دچار روزمرگی شده و از درآمد نفت برای واردات و کنترل قیمت‌ها استفاده می‌کند.

داریوش قنبری نیز با اشاره به میزان واردات کالا به ایران در چند سال اخیر تصریح کرد: «سالانه نزدیک به هفتاد میلیارد دلار واردات داریم و این به معنای از دست رفتن اشتغال و کاهش سرمایه‌گذاری در کشور است و نهایتا تورم افسار گسیخته و قابل انتظاری را بر کشور و ملت ایران تحمیل کرده است.»

عضو فراکسیون اقلیت مجلس نرخ اعلامی تورم و بیکاری از سوی دولت را غیر واقعی ارزیابی ‌کرد و ‌افزود: «مشخص نیست نرخ تورم کنونی کشور با چه شاخصی سنجیده شده که آقایان ادعای تورم ۱۹ درصدی دارند؟ وقتی کالاها چندین برابر شده است آیا همچنان می‌توان از تورم ۱۹ درصدی صحبت کرد؟»

نحوه‌ی محاسبه آمار مهم اقتصادی در دولت محمود احمدی‌نژاد یکی دیگر از انتقادهای کارشناسان اقتصادی است. برخی از از این کارشناسان معتقدند دولت روش محاسبه نرخ تورم و بیکاری را تغییر داده و به این صورت ارقام واقعی را منتشر نمی‌کند.

تغییر کالایی که در دولت‌های گذشته در سبد محاسبه تورم منظور می‌شدند و همچنین ارائه‌ی تعریف جدید از افراد شاغل از تصمیماتی است که مورد انتقاد قرار گرفته است. به عنوان نمونه بر اساس این تعاریف، افرادی که در هفته یک ساعت کار انجام دهند، همچنین سربازان، دانشجویان و زنان خانه‌دار، شاغل محسوب می‌شوند.

داریوش قنبری از شیوه محاسبه این ارقام نیز انتقاد کرد و ‌افزود: «تورم واقعی را می‌توان از افزایش قیمت موارد خوراکی تشخیص داد و در این صورت باید از تورمی بالای ۵۰ درصد صحبت کرد.»

 

"می‌خواستند با اعدام مشکل سال ۸۸ را حل کنند"





محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ارتجاع می‌گوید یک هفته پس از آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸، می‌خواستند با اعدام چند نفر از معترضان در میدان‌های شهر تهران این مشکل را حل کنند.



باهنر، این مطلب را روز پنجشنبه (هشتم دی) طی یادداشتی که در سایت «الف»  منتشر کرده، بیان کرده است.



باهنر با انتقاد از این طرح و تصمیم که اشاره‌ای به علت اجرا نشدن آن نکرده است، نوشته این اقدام «راه حل» رفع مشکلات نبود.



به گزارش دویچه وله ، در جریان اعتراض‌‌‌هات مردمی در سال ۱۳۸۸ که با خشونت‌های دولتی همراه بود٬ بر اساس آمارهای رسمی دست‌کم ۳۲ تن کشته و صد‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

ماموران سپاه٬ بسیج و پلیس با حضور در خیابان‌ها اقدام به سرکوب اعتراض‌ها و دستگیری هزاران تن کردند که  بسیاری از آنها همچنان در زندان به سر می‌برند.


تظاهرات در ترکیه در اعتراض به کشتار کردها






یورو نیوز : شماری از مردم استانبول و آنکارا در اعتراض به کشته شدن 35 کرد در یکی از شهرهای مرزی ترکیه به خیابانها آمدند.


پلیس از گاز اشک آور و ماشین آب پاش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کرد.
مقامهای دولتی پذیرفته اند که بر خلاف گزارشهای رسمی اولیه، اعضای حزب کارگردان کردستان ترکیه هدف هواپیماهای بدون سرنشین ارتش نبوده اند.


حسین چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه با اذعان به این مساله که قربانیان این حمله افراد محلی بودند گفت: «در ترکیه قانون حکمفرما است. اگر اشتباهی رخ داده باشد یا کسی کوتاهی کرده باشد به این مساله رسیدگی خواهد شد و فرد یا افراد مسئول باید پاسخگو باشند.»


چهارشنبه شب 35 نفر در حمله هواپیماهای بدون سرنشین ارتش به روستای اولودره در استان شیرناک کشته شدند.


ارتش در ابتدا اعلام کرد که افراد کشته شده اعضای حزب پ کا کا، از گروه های مسلح مخالف بودند. اما ساعاتی بعد دولت پذیرفت که کشته شدگان کردهای محلی غیرمسلح بودند که از عراق سیگار قاچاق می کردند

بيانيه فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران در مورد سرکوب مادران پارک لاله، نهضت آزادی و جبهه ملی





ايران
تعقيب و آزار قربانيان نقض حقوق بشر و فعالان سياسی

۸ دی ۱۳۹۰
مقامات جمهوری اسلامی ايران هر گونه اعتراض مسالمت آميز از جمله اعتراض های خانواده های قربانيان و حاميان آنها و نيز فعالان سياسی ميانه رو را بی امان سرکوب می کنند. حاميان «مادران عزادار» (نگاه کنيد به اطلاعات پيشينه ای) و فعالان سياسی ميانه رو بيش از پيش هدف اين سرکوب قرار دارند.
سرکوب مادران عزادار به خاطر مبارزه آنها عليه معافيت از مجازات
ژيلا کرمزاده مکوندی، يکی از حاميان مادران عزادار، در روز ۶ دی ۱۳۹۰ در اداره گذرنامه تهران دستگير و برای گذراندن حکم دو سال زندان به زندان اوين منتقل شد.
ليلا سيف اللهی و نادر احسنی، دو تن ديگر از حاميان مادران عزادار، نيز در خطر دستگيری خودسرانه قرار دارند زيرا حکم زندان آنها نيز تاييد شده است. اين سه نفر به همراه عده ای ديگر از حاميان مادران عزادار در بهمن ۱۳۸۸ دستگير شدند و پيش از آزادی با وثيقه بيش از يک ماه در سلول انفرادی در بازداشت ماندند. آنها در بهمن ۱۳۸۹ به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرايم عليه امنيت کشور، فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی » محاکمه شدند. حکم دادگاه آنها را به شرکت در «تشکيل غيرقانونی در جهت اقدام عليه امنيت کشور تحت عنوان مادران عزادار» متهم کرد و گفت آنها «خود را مدافعان حقوق بشر در ايران» می دانند.
دادگاه انقلاب اسلامی ابتدا ژيلا کرمزاده مکوندی و ليلا سيف اللهی را به چهار سال زندان و نادر احسنی را به دو سال زندان محکوم کرد. بنا به گزارش هايی در اواسط آبان ۱۳۹۰، دادگاه تجديد نظر حکم ژيلا کرمزاده مکوندی و ليلا سيف اللهی را به دو سال زندان تعزيری و دو سال زندان تعليقی تغيير داد و حکم دو سال زندان نادر احسنی را تاييد کرد.
ژيلا مهدويان و دختر او مريم نجفی، دو تن از حاميان مادران عزادار، در روز ۴ دی ۱۳۹۰ به دادگاه انقلاب اسلامی احضار شدند و حکم های پنج سال زندان به ژيلا مهدويان و ۶ ماه زندان به مريم نجفی ابلاغ شد. به علاوه، مريم نجفی به ۱۸ ماه زندان تعليقی محکوم شد. آنها ۲۰ روز برای درخواست تجديد نظر فرصت دارند.
اين دو در تاريخ ۱۷ مهر ۱۳۸۹ دستگير شدند و به ترتيب ۵۰ روز و ۱۳ روز در بازداشت گذراندند و سپس با وثيقه آزاد شدند. محاکمه آنها در تاريخ ۹ آذر ۱۳۹۰ انجام شد. بعضی از اتهام های ژيلا مهدويان عبارت بود از: «شرکت در اغتشاشات، اقدام عليه امنيت ملی، شرکت در گروه مادران عزادار، قصد خروج غيرقانونی از کشور، ارايه گزارش عليه جمهوری اسلامی در دادگاه های آلمان.» مريم نجفی به « اقدام عليه امنيت ملی و قصد خروج غيرقانونی از کشور» متهم شد. ژيلا مهدويان مادر حسام ترمسی است که پس از آزادی در پی ۱۱ ماه بازداشت در سال ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ با چاقوی سمی مورد حمله قرار گرفت و گويا هنوز بيمار است.
منصوره بهکيش، يکی ديگر از حاميان مادران عزادار، در روز ۴ دی ۱۳۹۰ به اتهام «تبليغ عليه نظام و ايجاد اجتماع و تبانی برای بر هم زدن امنيت ملی از طريق تشکيل گروه مادران عزادار» در دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه شد. او در دادگاه تمام اتهام ها را رد کرد. دادگاه هنوز حکم خود را صادر نکرده است.
او که شش عضو خانواده خود را در اعدام های مخفی دهه ۱۳۶۰ از دست داده است، در دهه های اخير چندين بار دستگير شده است. وی در تاريخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ در خيابان دستگير شد و پيش از آزادی با وثيقه يک ماه در بازداشت انفرادی ماند.
پيگرد فعالان سياسی به خاطر استفاده از حق تشکل
احزاب و گروه های سياسی ميانه رو و مسالمت جو و فعالان آنها نيز بيش از پيش مورد حمله قرار می گيرند و اعضای آنها در زندان به سر می برند.
ابراهيم يزدی، رهبر ۸۰ ساله نهضت آزادی ايران و وزير امور خارجه پيشين، در روز ۶ دی ۱۳۹۰ از محکوميت خود به ۸ سال زندان مطلع شد. ابراهيم يزدی پس از انتخابات رياست جمهوری ۱۳۸۸ سه بار بازداشت شده و از جمله از مهر تا اسفند ۱۳۸۹ شش ماه را در بازداشت گذرانده است. محاکمه او به اتهام «اجتماع و تبانی عليه امنيت کشور، فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران و تاسيس و هدايت نهضت آزادی ايران» در تاريخ ۱۱ آبان ۱۳۹۰ برگزار شد، ولی او دادگاه انقلاب اسلامی را مغاير با قانون اساسی دانست، صلاحيت آن را برای محاکمه رد کرد و حاضر به دفاع از خود نشد.
يکی ديگر از اعضای ارشد نهضت آزادی ايران و شهردار پيشين تهران، محمد توسلی، و دکتر علی رشيدی، اقتصاددان برجسته، عضو ارشد جبهه ملی ايران و معاون پيشين بانک مرکزی، از ۱۲ آبان ۱۳۹۰ در بازداشت خودسرانه به سر می برند.
اطلاعات پيشينه ای
* مادران پارک لاله (مادران عزادار ايران) زنانی هستند که فرزندانشان از اوايل دهه ۱۳۶۰ به بعد اعدام، کشته يا ناپديد شده اند. مادران عزادار پس از سرکوب خشن پساانتخاباتی در خرداد ۱۳۸۸ فعاليت خود را با گردهمايی سکوت در روزهای شنبه در پارک لاله شروع کردند. آنها از جمهوری اسلامی خواهان تاييد اعدام­های گسترده پنهانی در زندان­ها، حق اطلاع از محل دفن عزيزان خود، الغای مجازات اعدام، آزادی تمامی زندانيان سياسی و عقيدتی، و محاکمه علنی تمام مسئولان جنايت ها پس از پيدايش جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۷ هستند و به صورت فزاينده ای با آزار، بازداشت و دستگيری خودسرانه و زندان روبرو بوده ­اند.
* نهضت آزادی ايران گروهی ملی گرا است که در سال ۱۳۴۰ تاسيس شد و اعضای آن در رژيم شاه سابق مورد پيگرد و سرکوب قرار گرفتند. رهبران آن اولين دولت پس از انقلاب را تشکيل دادند ولی بعدا استعفا کردند. بعضی از آنها در رژيم کنونی نيز حکم های زندان را گذرانده اند.
* جبهه ملی ايران سازمانی سکولار و ملی گرا است که در زمان شاه و بعدا در رژيم کنونی سرکوب شد. اعضای آن نيز از جمله وزرای اولين دولت پس از انقلاب بودند.
عبدالکريم لاهيجی، نايب رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر و رئيس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران، امروز گفت: «جمهوری اسلامی ايران پيوسته آزادی گردهمايی و تشکل را نفی و ماده های ۲۱ و ۲۲ ميثاق بين المللی حقوق مدنی و سياسی را نقض کرده است. سازمان های مستقل کارگران، دانشجويان، معلمان، روزنامه نگاران، مدافعان حقوق بشر و حتا گروه های سياسی ميانه رو ممنوع هستند و گروه های قربانيان مثل مادران عزادار که می کوشند مقامات را به خاطر جنايت هايشان وادار به پاسخگويی کنند بيش از پيش مورد حمله و حاميان آنها مورد آزار و تعقيب قرار می گيرند. مقامات دولتی بايد فورا به ملاحظات پايانی کميته حقوق بشر سازمان ملل عمل نمايند تا آزادی گردهمايی و تشکل را برای تمام افراد بدون تبعيض تضمين کنند و تمام کسانی را که تنها به خاطر استفاده مسالمت آميز از اين حق در بازداشت هستند فورا و بدون قيد و شرط آزاد نمايند.»

اعتراض نمایندگان مجلس به فامیل سالاری احمدی نژاد



در ادامه کشاکش بین مجلس و دولت، 42 تن از نمایندگان مجلس آخوندی در اعتراض به انتصاب مهدی خورشیدی، داماد احمدی نژاد، به ریاست مووسسه استاندارد، به رییس دولت تذکر دادند.احمدی نژاد که خود از منتقدین فامیل بازی در رژیم بود و بیشترین حمله را از همین زاویه به رفسنجانی و ناطق نوری وارد می کرد، حال خود دست همه سردمداران رژیم ولایت فقیه را از پشت بسته و بسیاری از بستگان و اعضای خانواده خود را در دولت بر مصدر کاری گمارده است. در تازه ترین این فامیل بازیها، احمدی نژاد، داماد جدید 30 ساله خود را که ریاست شورای مشاوران رییس جمهور را به عهده دارد، با حفظ سمت به ریاست مووسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران منصوب کرده است. به این دلیل جمعی از نمایندگان مجلس آخوندها طی تذکری از او خواستار لغو این حکم شده اند. 42 نماینده فوق در تذکر خود نوشته اند:  "مووسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از جمله تخصصی‌ترین سازمانهای دولتی است که برای فرایند تولید، تجارت، توزیع و مصرف طیف گسترده‌ای از کالاها و خدمات مقررات‌گذاری می‌کند و خود مسوول نظارت بر اجرای آن مقررات نیز هست. هیچ کس نمی‌پذیرد که مووسسه‌ای با بیان پیچیدگی فنی و علمی به جوان بی‌تجربه‌ای که پزشک عمومی است، سپرده شود؛ جوانی که تنها تجربه‌اش این است که داماد رییس‌جمهور است."
آنها در ادامه می افزایند: "
این کار شما اولین مورد از این دست نیست، ولی تعارض این مورد با شعارها و وعده‌های جنابعالی از همیشه آشکارتر و تاسف بارتر است. لغو این حکم از نظر ما نمایندگان ملت ضروری است که باید بدون فوت وقت صورت گیرد."این درحالی است که احمد توکلی، رییس مرکز پژوهشهای مجلس در نشست بررسی جرایم و تخلفات بانکی، یکی دیگر از این دست انتصابها را افشا کرده و گفت: "آقای ف پ گ (فرهاد همتی گل سفیدی)*، خواهر زاده ح پ گ (حمید پورمحمد گل سفیدی، معاون بانک مرکزی)*، با معدل 13 و بدون سابقه کار با نسبت فامیلی به عنوان مدیر عامل صندوق بین المللی ایران و ونزوئلا انتخاب شد که نوعی تخلف است."رژیم جمهوری اسلامی از نظر بافت قدرت همچون باندهای مافیایی اداره می شود. در این ساختار، منسوبین رهبران باندها عهده دار اداره زیر مجموعه پدر خوانده خود هستند. به همین دلیل هر کدام از رهبران و پایوران رژیم، باندی از افراد فامیل خود را برای اداره امور در اختیار دارد. این امر در رژیم جمهوری اسلامی جدید و تازه نیست که نمایندگان مجلس آخوندها به آن اعتراض می کنند؛ زیرا اگر بنا باشد که در شهر مست گیرند، باید آنکه هست گیرند. در این صورت دیگر اثر آثاری از باندهای قدرت رژیم مافیایی باقی نخواهد ماند.
 
جعفر پویه

۱۳۹۰ دی ۸, پنجشنبه

تصویر، اینگونه جامعه به جنون کشیده می شود، کودکان تماشاگر خشونت +18




article picture
 
تصاویر حضور کودکان در حین اجرای یک مراسم اعدام در قزوین
بامداد امروز پنج شنبه، هشتم دی ماه، دستگاه قضایی- امنیتی دو زندانی را در قزوین(خیابان نواب جنوبی شهر قزوین، جنب حمام یاقوت) به اتهام قتل اعضای یک خانواده در مقابل دیدگاه مردم عموماً و کودکان خردسال خصوصاً، به دارآویخته است.

تصاویر منتشر شده از سوی رسانه‌های دولتی در این خصوص، بیانگر آن است که هیچ محدودیت سنی‌ای برای مشاهده‌ی مجازات مرگ انسان‌ها در کشورمان لحاظ نمی‌شود.

این در حالیست که اعدام در ملاءعام از مصادیق بارز بازتولید خشونت در جامعه محسوب می‌شود.

گزارش تصویری مراسم مذکور را در زیر مشاهده می‌نمایید:






















ممانعت از آزادی یک کاسبکار مرزی در سقز



article picture
 
دستگاه قضایی در شهرستان سقز از آزادی خالد امین پور، کاسبکار مرزی ممانعت به عمل آورد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از سقز، این شهروند کُرد که به اتهام همکاری با یک حزب سیاسی مخالف دولت بازداشت شده است روز چهارشنبه هفتم دی ماه به زندان مرکزی سقز منتقل شد.

با وجود تلاش خانواده این زندانی سیاسی؛ دادسرای عمومی و انقلاب سقز به بهانه سنگین بودن اتهامات و عدم رضایت تعدادی از شکات شخصی که وی قصد جمع آوری کمک مالی از انها برای یک حزب سیاسی را داشته است؛ از آزادی موقت وی تا زمان تشکیل دادگاه ممانعت به عمل آمد.

خالد امین پور به همراه برادرش صالح و پنج تن دیگر به نامهای سیروان رحمانی-فواد احمد‌نژاد - ناصر رضایی -عطاقاسمی - شیرکو سیفی به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) در آبان ماه سالجاری بازداشت شدند.
 

عيسی سحرخيز با دست بند و پابند در بيمارستان بستری شد




ندای آزادی : عيسی سحرخيز روزنامه‌نگار زندانی، طی روزهای اخير با دستبند و پابند از زندان به بيمارستان منتقل و با همان وضعيت بستری شده است.

تارنمای "ندای سبز آزادی" گزارش داده است که اين فعال مطبوعاتی که بيش از ۲۹ ماه است بدون يک روز مرخصی در زندان بسر می‌برد، بر اثر اعتصاب غذاهای متعدد و روزه های سياسی طولانی و نيز فشارها و محدوديت‌های گوناگون در زندان، به شدت ضعيف شده است.

بنا بر اين گزارش، چهار مامور امنيتی به صورت دائمی در اتاق کوچکی که تخت سحرخيز در آن قرار دارد، مراقب او و روابط اش هستند. قابل توجه است که با وجود ضعف جسمی و بيماری های مختلف سحرخيز، دست و پای او در اغلب ساعات شبانه روز به صورت ضربدری به تخت زنجير شده است.
ماموران امنيتی سخت گيری شديدی برای روابط سحرخيز برقرار کرده اند. حتی تماس کادر پزشکی و پيراپزشکی بيمارستان با او نيز دچار تضييقات گوناگون است.

بر اساس اين گزارش، سحرخيز نسبت به ماه‌های گذشته، دچار ضعف و لاغری شديد شده است. او از تغييرات شديد فشار خون رنج می برد. همچنين کمر درد و گردن درد او تا بدان حد است که امکان به جای آوردن نماز در حالت عادی، و خم کردن سر و گردن خود را ندارد.

همچنين گزارش مذکور به نقل از منابع بيمارستانی می افزايد: عدم دسترسی لازم سحرخيز در زندان رجايی شهر به ميوه و سبزی، و کمبود ويتامين های مختلف، تاثيرات فيزيولوژيک و جسمی محسوسی بر وی به همراه داشته است. زندانيان زندان رجايی شهر در هفته های گذشته با محدوديت بسيار زياد برای خوردن ميوه و سبزی مواجه بوده اند. شلغم، تنها فرآورده ی صيفی است که آنها از آن بهره مند بوده اند.

همچنين در کبد سحرخيز نيز غده ای مشاهده شده که پزشکان در حال بررسی آن هستند.

از ماه ها قبل، همسر سحرخيز با ارسال نامه به دادستان تهران، خواستار پيگيری معالجات وی در خارج از زندان، به خرج و هزينه‌ی خانواده اش شده بود. اين درخواست ظاهرا تا چند روز پيش بی پاسخ مانده؛ و ظاهرا وخامت وضع جسمی سحرخيز که پزشکان بهداری رجايی شهر مکرر به آن گواهی داده بودند، بدان حد رسيده که مقامات قضايی و امنيتی با تعقيب درمان وی در خارج از زندان موافقت کرده اند.

گفتنی است، سحرخيز از جمله انگشت شمار زندانيان حوادث بعد از انتخابات است که همانند عماد بهاور و مسعود باستانی، از يک روز مرخصی نيز برخوردار نشده است.

عيسی سحرخيز، عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ايران، مدير مسئول ماهنامه توقيف شده آفتاب، و مديرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دوران اصلاحات است. وی نيمه تيرماه ۸۸ و پس از نگارش چند يادداشت انتقادی، حمايت از جنبش سبز، و نقد صريح رهبر جمهوری اسلامی، به شکل غيرقانونی بازداشت شد.

سحرخيز در جريان بازداشت مورد ضرب و شتم ماموران امنيتی قرار گرفت، به شکلی که دنده‌های او شکست.

او ماه‌ها در انفرادی و شرايط سخت بازداشتگاه های ۲۰۹ و ۲۴۰ محبوس بود و بعدتر به زندان رجايی شهر تبعيد شد.

بر اساس گزارش ها، ماموران امنيتی در جريان بدرفتاری با وی، يک شب تا صبح، او و مهدی محموديان، ديگر زندانی سياسی و افشاگر بازداشتگاه کهريزک را در هوای سرد و بدون هيچ لباس اضافه، نگاه داشته بودند، که بعدتر، زندانيان زيادی صدای دويدن و نفس زدن و گام های تند سحرخيز را برای ساعات طولانی، از فراز سلول های خود گزارش داده بودند.

اين گزارش می افزايد: عوارض آن بدرفتاری، البته دامنگير محموديان شد، چرا که ريه وی دچار ضايعات جدی شد و اين زندانی سياسی هم اينک با عوارض گوناگون تنفسی و مغزی ناشی از عدم فعاليت يکی از ريه هايش، در رجايی شهر با بيماری های مختلف و مشکلات و محدوديت های اين زندان، در حال ادامه دوران محکوميت خود است.


اعدام دو مرد جوان در خیابانی در قزوين






روزنامه حکومتی جام جم آنلاین: دو مرد جوان كه به اتهام قتل چهار عضو يك خانواده به اعدام در ملاعام محكوم شده بودند بامداد امروز در خيابان نواب جنوبي شهر قزوين به دار مجازات آويخته شدند.

متهمين كه دو مرد به نام هاي «علي» و «محمد» بودند اسفند سال گذشته چهار عضو يك خانواده را با همدستي يكديگر به قتل رسانده بودند.



با كشف اجساد قربانيان، متهمين تحت تعقيب قرار گرفتند و پس از مدتي از سوي پليس آگاهي استان قزوين دستگير شدند.



در پي اين موضوع آنها با اعتراف به قتل دو كودك و پدر آنها و همچنين عمه خانواده و پس از بازسازي صحنه جنايت ها روانه زندان شدند.

متهمان اوايل فروردين امسال در شعبه دوم دادگاه كيفري استان قزوين محاكمه شدند.

قاضي دادگاه و چهار قاضي مستشار متهم نخست به نام «علي» را به اتهام مشاركت و مباشرت در قتل ها به دو بار قصاص نفس در ملاعام و به خاطر معاونت در قتل عمدي به 15 سال حبس، مشاركت در دفن اجساد به يك سال حبس، مباشرت در سرقت اموال به دو سال حبس و رد مال به 74 ضربه شلاق محكوم كرد.



ديگر متهم نيز به نام «محمد» به اتهام مشاركت و مباشرت در سه فقره قتل به سه بار قصاص در ملاعام و مشاركت در دفن اجساد به يك سال حبس محكوم شد.

احكام صادره از سوي قضات ديوان عالي كشور مورد تاييد قرار گرفت و به واحد اجراي احكام استان قزوين ارسال شد.



اين دو مرد قاتل بامداد امروز پنجشنبه در مقابل ديدگان هزاران شهروند قرويني در خيابان نواب جنوبي جنب حمام ياقوت به دار مجازات آويخته شدند و پرونده زندگي آنها مهر باطل خورد.


نماینده مجلس رژیم: باید گزارش احمد شهید را قبول کنیم


نماینده تهران در مجلس درباره گزارش کمیسیون اصل ۹۰ با موضوع اتفاقات پس از انتخابات گفت: گزارش یک‌طرفه‌ای بود و وقتی ما به طرف مقابل اجازه پاسخ‌گویی نمی‌دهیم منجر ‌می‌شود که این‌گونه گزارش‌ها تهیه شود اگر بخواهیم این گزارش را بپذیریم باید گزارش احمد شهید را درباره ایران بپذیریم درحالی که ما به آن گزارش نیز انتقاد داریم.

به گزارش ایلنا، علی مطهری که برای ثبت‌نام به عنوان نامزد انتخاباتی مجلس هشتم در حوزه وزارت کشور در جمع خبرنگاران سخن ‌می‌گفت، افزود: این گزارش بیشتر از آن که گزارش کمیسیون اصل ۹۰ باشد، گزارش آقای فدایی بود.

مطهری گفت من با این کارها مخالفم و تعجب ‌می‌کنم که هیات رییسه اجازه داد این گزارش قرائت شود.

علی مطهری در پاسخ به این سوال که چقدر مطالبات اصلاح‌طلبان را به حق می‌دانید، گفت: بله گاهی تندرویی‌ها و برخوردهای نادرستی با آنها انجام شده و بخشی از مطالبات‌شان به حق است و باید پیگیری شود.

اخراج پانصد کارگر مجتمع کشت و صنعت روغن نباتی ماهیدشت



کرمانشاه پست: ۵۰۰ کارگر مجتمع کشت و صنعت روغن نباتی ماهیدشت کرمانشاه ( نازگل ) با لغو قرارداد بیکار شده اند .  روند بیکاری ها از آذرماه شروع شده است . کارگران بیکار شده در گفتگو با کرمانشاه پست  ضمن اعتراض شدید به اوضاع بحرانی شغلی شان  خواستار رسیدگی فوری به وضعیت کاری خود شدند . آنها نسبت به  قراردادهای کاری و نبود امنیت شغلی خود ابراز نگرانی کردند.

یکی از کارگران به کرمانشاه پست گفت: بیکار شدیم . سفره مان خالی شد . نمی دانیم با دست خالی به فکر اجاره های آخر ماه باشیم یا دفترچه های قسط ؟ این است امنیت شغلی ما ؟ لبخند فرزندانمان جای خود دارد !

 
کارگر دیگری گفت: قرادادها ضمانت فردای ما را نمی کند . اختیار با کارفرماست . هر وقت اراده کند بیکار می شویم . وی ادامه داد : چه کسی پاسخگوی ماههای آینده کاگران کارخانه ای است که بیشترشان سوابقی بالای ۵ سال دارند ؟

 
گزارش های رسیده از تجمع و حضورکارگران  در اداره کار استان در روزهای گذشته خبر می دهد . محمد قنبری مدیر اداری و پرسنلی نازگل با تأیید لغو قرارداد ۵۰۰ نفر از کارگران به کرمانشاه پست گفت : هر چند کارخانه تعطیل نشده و کارگری هم اخراج نگردیده اما بعلت عدم تأمین مواد اولیه بدلیل شرایط بین المللی علیه کشورمان فعلاً قادر به ادامه راه نیستیم و قرارداد کارگران را لغو کرده ایم . هرچند در حال رایزنی با مقامات برای حل مشکل هستیم . وی افزود اگر مشکلات مرتفع شود کارگران به کار بازخواهند گشت . قنبری زمان مشخصی را برای بازگشت کارگران اعلام نکرد .

مجتمع کشت و صنعت روغن نباتی ماهیدشت پیشتر با ۷۴۰ پرسنل در منطقه دشت ماهیدشت فعالیت کرده است
 .

مادر زندانی متهم به جاسوسی: فرزندم زیر فشار اعتراف کرده



بی بی سی : اسوشیتد پرس، متن بیانیه‌ای از مادر امیر حکمتی، ایرانی متهم به جاسوسی برای آمریکا، را منتشر کرده که می‌گوید فرزندش "زیر فشار" اعتراف کرده است.

بهناز حکمتی، در این بیانیه گفته که پسرش امیر، برای دیدن مادربزرگ‌هایش به ایران رفته است.

خانم حکمتی همچنین گفته که اتهام‌های وارد شده به فرزندش "بی‌پایه" است.
در این بیانیه خانم حکمتی از مقام‌های ایران خواسته تا با فرزندش "عادلانه" و "بر اساس موازین" برخورد شود.

وزارت اطلاعات ایران حدود ۱۰ روز پیش، خبر بازداشت یک جاسوس ایرانی‌تبار آمریکایی را منتشر کرده بود و یک روز بعد تلویزیون ایران "اعترافات" امیر حکمتی را پخش کرد.

خانواده آقای حکمتی اتهامات مطرح شده علیه او را رد می کنند و می‌گویند که او روز ۲۳ مرداد امسال (۱۴ اوت) با اجازه دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن برای دیدار با بستگانش به ایران سفر کرده است و روز ۷ شهریور (۲۹ اوت) بازداشت شده است.

آمریکا از ایران خواسته تا این شهروند آمریکایی را زودتر آزاد کند. همچنین آمریکا از ایران خواسته تا امکان دسترسی کنسولی به امیر حکمتی را داشته باشد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد دیپلمات‌های سوئیسی که از زمان قطع روابط دیپلماتیک، مسئولیت حفاظت از منافع آمریکا در ایران را بر عهده دارند، روز شنبه بار دیگر خواستار دیدار با این متهم شده اند اما با این درخواست آنها مخالفت شده است.

نخستین جلسه دادگاه امیر میرزایی حکمتی روز سه‌شنبه در تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، نزدیک به دولت ایران، در جلسه غیر علنی دادگاه، دادستان برای آقای میرزایی حکمتی تقاضای اشد مجازات را کرده است.

جاسوسی به نفع کشورهای دیگر در قوانین ایران جرم محسوب می‌شود و حتی می‌تواند منجر به صدور حکم اعدام برای متهم شود.

ایران می‌گوید آقای حکمتی "پیش از اعزام به ایران" در قرارگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان و عراق دوره دیده است.

نماینده دادستان، آقای حکمتی را به "همکاری با دولت متخاصم" و "اقدام علیه امنیت کشور" متهم کرد و گفت که او تلاش کرده است که از طریق نفوذ در سیستم اطلاعاتی ایران، این کشور را به دست داشتن در تروریسم متهم کند.

اما خانواده آقای حکمتی می‌گویند که فرزندشان در ارتش آمریکا به عنوان مترجم زبان عربی کار می‌کرده است.

امیر حکمتی از سال ۲۰۰۱ میلادی تا ۲۰۰۵ در ارتش آمریکا خدمت می‌کرده و پس از آن در مشاغل دیگری بوده که به نحوی با ارتش آمریکا در تماس بوده است.

به گفته پدر امیر حکمتی، او به عنوان پیمانکار برای شرکتی که "به تفنگداران دریایی خدمات می‌داد" کار می‌کرد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

امیر حکمتی همچنین برای شرکتی به نام "بی‌ای‌ای سیستمز" کار می‌کرده است.
به گزارش آسوشیتدپرس برایان رورکاس سخنگوی شرکت "بی اِی ای سیستمز" گفت که امیر میرزای حکمتی از مارس تا اوت ۲۰۱۰ برای این شرکت کار می‌کرد.

در بیانیه وزارت اطلاعات ایران آمده بود که امیر میرزای حکمتی در خاک ایران دستگیر شده، اما ماموران اطلاعاتی ایران او را از زمانی که برای انجام ماموریتش وارد افغانستان شده بود، زیر نظر داشته‌اند.

وزارت اطلاعات ایران گفت که شخص دستگیر شده از "تحلیلگران" سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا است و سابقه فعالیت در واحدهای اطلاعاتی ارتش آمریکا و حضور در پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان و عراق را دارد.

ایران می گوید که این فرد قرار بوده "اطلاعات فریب" به وزارت اطلاعات ایران بدهد و زمینه جاسوسی را فراهم کند.

محکومیت مجدد اصلاح طلب زندانی به ۳سال زندان به اتهام توهین به خامنه ای



ابوالفضل قدیانی بنا بر حکم جدید و به اتهام  توهین به خامنه ای باید سه سال دیگر در زندان بماند

به گزارش سایت اصلاح طلب حکومتی کلمه، حکم سه سال زندان دیگر برای ابوالفضل قدیانی در حالی صادر شد که این مسن ترین زندانی اصلاح طلب در بند ۳۵۰ اوین باید چهارم آذر ماه امسال و پس از یک سال زندان آزاد می شد.

 
این در حالی است که وی، که چندی پیش در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ساسان بستری بود، پس از عمل جراحی قلب بدون طی کردن دوران نقاهت از همان بیمارستان به زندان منتقل شده بود.

ابوالفضل قدیانی اولین بار در دی ماه ۸۸ دستگیر و به اتهام توهین به احمدی نژاد به یک سال زندان محکوم شده بود.


فحاشی و کتک کاری؛ شیوه حل و فصل مشکلات در حکومت اراذل و اوباش



روز سه شنبه، وقتی بهروز مرادی، نماینده دولت، به صورت حسین حسینی، نماینده مجلس، سیلی زد و در صحن علنی به عربده کشی و فحاشی پرداخت، درگیری بین مجلس و دولت از لفاظی و اتهام زنی بالاتر رفت و وارد فاز جدیدی شد.
دولت نظامی امنیتی احمدی نژاد که اجرایی کردن طرح هدفمندی یارانه هایش مورد انتقاد مجلس قرار دارد، روز سه شنبه رییس سازمان هدفمندی یارانه ها را به مجلس فرستاد تا پاسخگوی انتقادات نمایندگان مجلس باشد. اما مجلس که ناتوانی دولت در اجرایی کردن این طرح را دستمایه قرار داده تا گماشته یاغی رهبر را سر جای خود بنشاند، مقهور مرادی، نماینده آن شد.
ماجرا از آنجا آغاز شد که نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی استفساریه ماده 12 قانون هدفمند کردن یارانه ها را در دستور کار خود قرار دادند. نمایندگان مجلس معتقدند که دولت با تفسیر خود از این قانون تمام درآمدهای شرکتهای آب و برق و گاز را یکجا برداشت و صرف پرداخت یارانه های نقدی کرده است، در حالی که می بایست مابه التفاوت قیمت قدیم و جدید را به حساب خاصی به نام هدفمند سازی یارانه نزد خزانه داری کل واریز کرده و آن را در قالب بودجه سالانه هزینه نماید. آنها می گویند، دولت با برداشت همه درآمدها، شرکتهای مزبور را بدون پول و نقدینگی رها کرده است.
محمد دهقان، عضو هیات رییسه مجلس، به عنوان یکی از طراحان اصلی این طرح می گوید: "پس از اجرای قانون حذف یارانه ها بسیاری از پروژه های برق و گاز و آب دچار اختلال شده است و شرکتهای ذیربط نه تنها قدرت پاسخگویی ندارند، بلکه در پرداخت حقوق پرسنل خود نیز دچار مشکل شده اند."
اما روز سه شنبه که در حضور بهروز مرادی، رییس سازمان هدفمندی یارانه ها، مجلس مشغول بررسی ابعاد تخلفات دولت بود، حسین حسینی، نماینده فریمان، در سخنرانی خود آمارهای دولت را دروغین اعلام می کند و موقع نشستن در جایگاه خود مورد مهرورزی بهروز مرادی قرار می گیرد. مرادی که از تصمیمات مجلس در مورد دولت ناراحت بود، به حسینی می گوید: "این آمارهای کوچه بازاری را از کجا آورده اید."
همین حرف موجب ناراحتی حسینی شده و مشاجره دو طرف بالا می گیرد. نماینده دولت فرصت را مُغتنم شمرده سیلی محکمی به گوش نماینده فریمان می زند و پس از آن کت خود را درآورده با عربده کشیدن شروع به فحاشی و دشنام گویی به مجلس و نمایندگان کرده و سعی می کند اینگونه از مجلس نسق گیری کند. بنابه گزارشهای منتشره، مرادی با نعره کشی، مجلس را "طویله" و "حیوانخانه" می نامد و لاریجانی هرچه تلاش می کند، نمی تواند وی را ساکت کند.
به نوشته خبرگزاری حکومتی فارس، "
علی لاریجانی، رییس مجلس، خطاب به رییس سازمان هدفمند کردن یارانه ها گفت، آقای مرادی، توهین نکنید، این چه رفتاری است که از خود نشان می دهید و دستور داد او را از مجلس اخراج کنند."
و اینگونه درگیری بین مجلس و دولت یک پرده بالاتر رفت و وارد فاز فحاشی و کتک کاری شد. به ظاهر نمایندگان دست چین شده شورای نگهبان و نماینده دولت نظامی- امنیتی، صحن مجلس را با چاله میدان یکی فرض کرده اند و به شیوه ی خود سعی دارند تا مشکلات حکومتی را حل و فصل کنند. اگر حل و فصل مسایل حکومتی در رژیم ولایت فقیه به رهبری علی خامنه ای به همین گونه پیش رود، انتظار می رود در آینده نزدیک نمایندگان قوای سه گانه با قداره، چماق، زنجیر و پنجه بوکس به رتق و فتق امور حکومتی بپردازند.
 از حکومت اراذل و اوباش غیر از این هم انتظار نمی رود.

کارگر ناراضي كه به احمدی نژاد كفش پرتاب كرد، زير شكنجه و در معرض اعدام!



article picture
 
گزارش كوتاهي از وضعيت رشيد شهبندي، فردي كه به احمدي نژاد كفش پرتاب كرد به دستمان رسيده است.

آژانس ایران خبر:بر اساس اين گزارشات, فردي که به سوي احمدي نژاد کفش پرتاب کرده بود و بازداشت گرديد،هم اكنون تحت فشار و شکنجه بسيار ميباشد و گفته ميشود، احتمال دارد حکم سنگيني به وي بدهند، و حتي به گفته برخي از نفراتيكه تا حدي از وضعيت وي اطلاع داشته اند، احتمال و امکان دادن حكم اعدام به رشيد شهبندي نيز وجود دارد.


رشيد شهبندي چند سال پيش به اتهام توهين به رهبري در زندان اوين بوده است. او همچنين بخاطر اعتراض به خاتمي و پرتاب تخم مرغ به سمت وي. پرونده اي نيز در اين رابطه دارد.
گفته ميشود، احتمال دارد كه براي رشيد شهبندي به خاطر پرونده هاي قبلي و پرتاب کفش به سمت احمدي نژاد حکم سنگيني همچون اعدام صادر گردد.
لازم به ذکر است که وي بدليل مشكلاتي كه براي خانواده اش پيش آمده بوده, منجمله هزينه زيادي كه جهت درمان فرزندش براي درمان سوختگي مي بايست پرداخت مي كرده است, با مشكل مالي و اقتصادي زيادي دست به گريبان بوده و از اين رو در حين روبرو شدن با احمدي نژاد, و شنيدن دروغ هاي او در برابر كارگران, اقدام به پرتاب كفش خود به سوي او مي كند تا بلكه به اين وسيله, اعتراض و نفرت خود را آشكار كند.

۱۳۹۰ دی ۷, چهارشنبه

'دولت احمدی نژاد با ۱۴۰۰ میلیارد دلار چکار کرد؟'




در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد تنش میان مجلس و رئیس جمهور افزایش یافته است
در یکی از تندترین حملات علنی نمایندگان مجلس علیه محمود احمدی نژاد، یکی از نمایندگان از رئیس جمهور ایران خواست توضیح دهد با آنچه درآمد ۱۴۰۰ میلیارد دلاری کشور طی ۶ سال اخیر خواند، چکار کرده است.
سید فاضل موسوی، نماینده خدابنده و دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، امروز چهارشنبه ۷ دی (۲۸ دسامبر) همچنین آقای احمدی نژاد را متهم کرد که با مواضع خود راه وضع تحریمهای بین المللی علیه جمهوری اسلامی را هموار کرده است.
 
او همچنین دولت آقای احمدی نژاد را به دولت رضا خان، بنیانگذار اقتدارطلب سلسله پادشاهی پهلوی در ایران، متهم کرد.
این نماینده در ادامه سخنان خود خواهان روشن شدن وضعیت حقوقی حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ایران، شد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ارگان رسمی مجلس ایران، سید فاضل موسوی در صحن علنی مجلس گفت: "دولت نهم و دهم طی ۶ سال گذشته، حدود ۱۴۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته است، لذا باید گزارش دهد با این مبلغ برای کشور چه اقداماتی انجام داده است. ضمن این که امروز دولت در قامت یک حزب تمام عیار وارد عرصه انتخابات شده است که در واقع این مساله برای کشور به منزله سهمی مهلک است."
این نماینده مجلس همچنین دولت را در استخراج منابع نفت و گاز میدان پارس جنوبی در خلیج فارس که ایران و قطر مشترکا مالک آن هستند، به کوتاهی متهم کرد.
فاضل موسوی در ادامه نطق علنی خود از موضع گیریهای چند سال اخیر محمود احمدی نژاد درباره انکار نسل کشی یهودیان به دست نازیها در جنگ جهانی دوم و تهدید علیه اسرائیل انتقاد کرد.
خبرگزاری کار ایران، ایلنا، از قول این نماینده مجلس نوشته است: "آقای احمدی نژاد، شما علاوه بر پاسخگویی در خصوص منابع مالی خود به مجلس و پیشگاه ملت، باید در زمینه مواضع خود نیز پاسخگو باشید، چرا که مساله هولوکاست، مساله ای فراموش شده بود، اما مواضع شما ۱۰ سال تحریمهای موجود علیه کشورمان را جلو انداخت."
"آیا می دانید کاغذ پاره خواندن (قطعنامه های حاوی) تحریمها و خس و خاشاک و بزغاله گفتن ها چه هزینه هایی برای کشور دربرداشته است؟"
سید فاضل موسوی، نماینده مجلس
پنج سال پیش شورای امنیت سازمان ملل پس از دریافت گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی اولین دور تحریمهای جهانی را علیه جمهوری اسلامی وضع کرد و تاکنون علاوه بر افراد و شرکتهای دخیل در پرونده اتمی، بسیاری از موسسات مالی ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده اند.
در حالی که رهبران ایران عمدتا این تحریمها را بی اثر می دانند، ولی بعضی از مسئولان هزینه های آن را کمرشکن توصیف کرده اند.
فاضل موسوی، نماینده خدابنده، همچنین از موضع گیریهای محمود احمدی نژاد پس از اعلام پیروزی اش در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ انتقاد کرد.
او گفت: "آیا می دانید کاغذ پاره خواندن (قطعنامه های حاوی) تحریمها و خس و خاشاک و بزغاله گفتن ها چه هزینه هایی برای کشور دربرداشته است؟"
آقای احمدی نژاد دو سال پیش در جریان جشن اعلام پیروزی انتخاباتی اش در میان هوادارانش در میدان ولیعصر تهران مخالفان را خس و خاشاک نامید. ناظران می گویند که بکار بردن این اصطلاح برای توصیف کسانی که به نتایج اعلام شده انتخابات اعتراض داشتند، بر آتش خشم معترضان دامن زد.
همچنین قطعه فیلمی از یک سخنرانی دیگر محمود احمدی نژاد در اینترنت منتشر شد که در آن می گفت کسانی که به امام دوازدهم شیعیان باور ندارند، از بزغاله بی شعورترند.
سید فاضل موسوی سپس با اشاره به ماجرای درگیری فیزیکی روز سه شنبه رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه با یکی از نمایندگان مجلس گفت: "جمله زشتی را که روز گذشته در مجلس شنیدیم، رضاخان برخاسته از همان محیط یک روز به مجلس اهانت کرد و روزی دیگر فرد دیگری مجلس را همان خطاب کرد که او گفته بود، اما همین رضا خان سه دوره (آیت الله سید حسن) مدرس را تحمل کرد."
این اولین باری نیست که بعضی از نمایندگان مجلس محمود احمدی نژاد را با رضا خان مقایسه می کنند. در اردیبهشت امسال نیز غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده تهران، رفتار آقای احمدی نژاد در "نپذیرفتن جایگاه مجلس در راس امور" را یادآور رضا خان ارزیابی کرده بود.
سید فاضل موسوی، نماینده خدابنده در ادامه نطق علنی امروز خود به انتقاد از نحوه برخورد دستگاه قضایی با میرحسین موسوی و مهدی کروبی پرداخت و گفت: "آیا قوه قضائیه نباید در مورد حصرها چاره ای بیاندیشد و در این زمینه با حکم قانونی عمل کند و مراحل تفهیم اتهام را رعایت کند؟"
آقایان موسوی و کروبی از بهمن ماه سال پیش تحت بازداشت خانگی قرار دارند، ولی هنوز مقامهای دادستانی اتهامی علیه آنها مطرح نکرده اند.
همچنین به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید فاضل موسوی خواهان فراهم شدن مشارکت همه احزاب و گروه ها در عرصه سیاست ایران شد و گفت: "اگر شرایط عادی و عادلانه در کشور ایجاد شود، ۶۵ تا ۷۰ درصد رای کشور به جریانی غیر از جریان حاکم" داده می شود.
بنا به گزارشها، در پایان این سخنرانی گروهی از نمایندگان علیه سید فاضل موسوی شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه" دادند و عده ای دیگر "احسنت" گفتند.

ماموران"طرح امنیت اخلاقی و مبارزه با فساد" به دختران دانشجو تجاوز می کردند






یاران نیوز: ماموران کلانتری های ۱۱، ۱۲ و ۱۳ قزوین در طرح امنیت اخلاقی و مبارزه با مظاهر بدحجابی و فساد برای خودشان یک باند تشکیل داده اند و از این فرصت کمال سوء استفاده را برده اند.این ماموران ، در حال انجام وظیفه، خودرو دخترانی که بدحجاب بوده اند را متوقف می کردند و به پارکینگی به نام پارکینگ شرکت نفت انتقال می دادند و در آنجا با تهدید دختران که بیشترشان دانشجو بوده اند، آن ها را تهدید می کردند که این پرونده برایشان گران تمام می شود و ممکن است با گزارشی که  تهیه می کنند به چندین سال زندان محکوم شوند.



دختران دانشجو هم که بیشترشان غیر بومی بوده اند از پلیس حافظ ناموس ملت! می خواستند که در حق آن ها لطفی بکنند ومسئله را فیصله دهند. ماموران کلانتری با گرفتن شماره تماس دخترها قول می دادند که مشکل آن ها را خودشان حل کنند.بعد با آن ها تماس می گرفتند و در همان پارکینگ قرار می گذاشتند که بیاید خودرو را تحویل بگیرد. وقتی که دخترهای بی خبر از همه جا به پارکینگ می رفتند ماموران هم “وظیفه اشان” را انجام داده اند.در یکی از همین روزها یکی از فرماندهان مبارزه با مفاسد اجتماعی که اتفاقی در پارکینگ حاضر می شود  ،متوجه می گردد که خودرو کلانتری ۱۲ زیر پل پارکینگ مثلا مخفی شده است. مشکوک شده و داخل پارکینگ می رود و یکی از پلیسها را با لباس نظامی در وضعیت نامناسبی می بیند . همانجا با اطلاعات نیروی انتظامی قزوین تماس می گیرد و با دستگیری این مامور هفت نفر دیگر هم لو می روند.در بررسی های اولیه مشخص شده است که تا به حال ۱۸ دختر دانشجو به دام این ماموران افتاده اند. همینطور ۱۰۰ مورد تعهد و شماره تلفن از دختران دانشجو در محل کار این مامور پیدا می شود.بعد که داستان ادامه پیدا می کند رئیس باند “ماموران متجاوز نیروی انتظامی” ماموری به نام باقر افشار بوده است که در بازرسی از منزل این مامور نیروی انتظامی ،  ۲۰۰۰ بطری مشروب کشف می کنند. نیروی انتظامی قزوین پرونده را به دادگستری قزوین نمی فرستد و خبرنگاران محلی هم اجازه ورود به این ماجرا را ندارند.



زندانی سیاسی به اتهام همگاری با یک حزب مخالف به پنچ سال زندان محکوم شد






آژانس خبری موکریان »: یک شهروند اهل ارومیه از طرف دادگاه انقلاب اسلامی به زندان محکوم شد. بنا به گزارش رسیده به خبرنگار سرویس حقوق بشر آژانس خبری موکریان، این شهروند که کوروش پاشایی نام دارد و اهل سومای برادوست از توابع شهر ارومیه می باشد از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام همکاری با یک حزب غیرقانونی به تحمل پنج سال حبس محکوم شد.



گفتنی است نامبرده که پیشتر نیز مدتی را در بازداشت بسر برده و با قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود، هم اکنون در زندان مرکزی ارومیه دوران محکومیت خود را سپری می نماید.


ایرانیان ربوده شده در سوریه از عوامل امنیتی رژیم ایران هستد"





العربیه : بسام جعاره سخنگوی سازمان مردمی انقلاب سوریه و عضو شورای ملی این کشور روز چهارشنبه 28-12-2011 در گفتگو با تلویزیون العربیه اعلام کرد 5 ایرانی دستگیر شده در سوریه کارشناس کامپیوتر وبرای همکاری با نیروهای امنیتی رژیم به حمص آمده بودند.

عضو شورای ملی تاکید کرد این اتباع ایرانی هم اکنون در شهر حمص نیستند و توسط مخالفان به جای دیگری منتقل شدند.


  او گفت رژیم سوریه " بی خود و بی جهت " برای یافتن آنها در این شهر می گردد چرا که به گفته وی آنها دیگر در حمص نیستند.


  این فعال سیاسی تاکید کرد اطلاعاتی در دست دارد که حاکی است این 5 ایرانی کارشناس کامپیوتر وبرای تعقیب مخالفان با نیروهای امنیتی سوریه همکاری می کردند.

 بر اساس گزارش خبرگزاری های ایران تاکنون " 7 تکنسین " در سوریه ربوده شده اند.


  پنج تن از این افراد دو روز پیش و 2 تن دیگر یک هفته پیش توسط افراد ناشناس ربوده شدند.


  ‏ مقامات جمهوری اسلامی ایران می گویند ایرانیان ربوده شده تکنسین تاسیسات برق هستند و بر اساس توافقات با دولت سوریه در نیروگاه شهر حمص همکاری می کردند.

 در همین حال سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دولت سوریه خواست وضعیت این افراد را مشخص کند.



به گزارش خبرگزاری ایسنا کاظم جلالی عصر سه‌ شنبه به خبرنگاران گفت وزارت امور خارجه ایران در حال ‏حاضر پیگیری های لازم را در رابطه با مشخص شدن وضعیت این افراد انجام می دهد.
 
سفارت ایران در دمشق اخیرا در بیانیه ای اعلام کرده بود افراد ربوده شده در " سلامت کامل " به سر می برند.
 
حمص ، محل ربوده شدن اتباع ایران یکی از مرا‏کز عمده فعالیت مخالفان است و طی ماه های گذشته دست کم 2 هزار نفر از مردم این شهر به دست نیروهای امنیتی کشته شدند

محاکمه مجدد فعال دانشجوئی زندانی به اتهام اهانت به خامنه ای





در ادامه ی برخوردهای غیرقانونی مسوولین زندان متی کلای بابل با دانشجویان،مازیار یزدان نیا فعال دانشجویی دانشگاه مازندران توسط زندانیان جرایم عادی، مورد ضرب و شتم قرار گرفت. همچنین بر اساس گزارش ها مازیار یزدان نیا در تماسی تلفنی به خانواده اش گفته که پرونده ی دیگری برای این فعال دانشجویی به اتهام "توهین به مقدسات و اهانت به رهبری" تشکیل شده است.



به گزارش دانشجونیوز، مازیار یزدان نیا، رحمان یعقوبی و علی عباسی سه تن از فعالین دانشگاه مازندران بودند که در جریان اعتراض های خرداد ٨٨ این دانشگاه بهمراه ده ها نفر دیگر از دانشجویان، بازداشت شده و به شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده بودند،اما در ماه گذشته بصورت غیرمنتظره دادستانی بابلسر به ان ها و چند تن دیگر از دانشجویان این دانشگاه اطلاع داد که احکامشان به تعزیری تغییر یافته است.



مازیار یزدان نیا در سال ٨٨ بیش از یک ماه را در زندان اداره اطلاعات ساری بسر برده بود و هم اکنون نیز در حالی که تنها دو هفته از بازگشت او به زندان می گذرد سه بار توسط زندانیان جرایم عادی مورد ضرب وشتم قرار گرفته است.



این گزارش ها می افزاید در گذشته نیز مسوولین زندان متی کلا با قرار دادن زندانیان سیاسی در بند مجرمین خطرناک و تحریک زندانیان عادی به ازار و اذیت این زندانیان،ان ها را تحت فشار قرار می دادند.



یکی از دوستان مازیار یزدان نیا در این خصوص می گوید:"حدود ده روز پیش در حالی که مازیار در بند مجرمین خطرناک بسر می برد فقط بدلیل بلند خندیدن توسط یکی از زندانیان خلافکار مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بعد از این درگیری به دلایلی نامشخص او را به سلول انفرادی منتقل کردند،اما پس از چند روز دوباره مازیار به همان بند انتقال یافت و دو بار دیگر توسط زندانیان ضرب و شتم شد که با سکوت تایید امیز زندانبانان مواجه بود."



در بخش دیگری از سخنان وی امده است:"دوستانی که در دو سال اخیر بازداشت می شدند و یا به نهادهای امنیتی احضار می شدند،همواره تاکید می کنند که در بازجویی ها به انها گفته می شد اگر دانشگاه مازندران ساکت نشود همه ی پرونده ها را دوباره به جریان خواهیم انداخت و احکام قضایی را از تعلیقی به تعزیری تغییر خواهیم داد. اتفاقی که عملی شده و نشان می دهد هیچ استقلالی برای دستگاه قضایی مازندران باقی نمانده است"

گفتنیست علی اکبر سروش،علیرضا فلاحتی، علیرضا شهیری و احمد میری چهار تن دیگر از فعالین سیاسی استان مازندران هستند که هم اکنون در زندان متی کلای بابل بسر می برند.


حمله به دو دانشجوی دانشگاه پس از آبیاری مزرعه آزمایشی






ایسنا: رييس دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان گفت: دو دانشجوي مقطع كارشناسي‌ارشد دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان روز دوشنبه، 5 دي‌ماه مورد حمله چهار ناشناس در خارج از كوي اين دانشگاه قرار گرفتند.



عبدالعظيم آجيلي درباره اين حادثه گفت: اين دو دانشجوي پسر در حالي كه پس از آبياري مزرعه، در حال بازگشت به دانشگاه بودند، مورد حمله اين افراد قرار گرفتند.

وي گفت، اين حادثه نزديكي غروب در مزرعه دانشگاه واقع در فاصله 100 تا 1500 متري از كوي رخ داده‌ است.



رييس دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان ادامه‌داد: يكي از اين دانشجويان از ناحيه 2 كتف و ديگري از ناحيه دست با چاقو مجروح شدند.



آجيلي با بيان اينكه دانشجويان براي مداوا به بيمارستان امام خميني (ره) اهواز اعزام شدند، گفت: پس از اين حادثه جلسه‌اي با فرماندار شهرستان تشكيل و جزييات حادثه براي وي شرح داده شد.



وي خواستار شد: با توجه به اين كه بيشتر دانشجويان ما را دختران تشكيل مي‌دهند، امنيت بيشتري در اطراف دانشگاه با حمايت مسئولان ايجاد شود.


انصراف از نامزدی مجلس به دلیل توطئه لاریجانی و احمدی نژاد






سایت حکومتی عصر ایران : الیاس نادران نماینده تهران در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس بطور قطعی برای مجلس نهم نامزد نخواهد شد. این درحالی است که احمد توکلی نیز اعلام کرده است که در انتخابات مجلس دوره آینده شرکت نمی‌کند.


سایت الف وابسته به احمدی‌ توکلی در این‌باره نوشت: نادران پس از همدستی لاریجانی و دولت برای کنار زدن حدادعادل از ریاست مجلس، در اعتراض به نقش‌آفرینی دولت در انتخاب لاریجانی به ریاست مجلس هشتم، در هیچ کمیسیونی از این دوره مجلس داوطلب ریاست نشد.


دکتر نادران در سال اول مجلس هشتم، پیگیر پرونده فساد مالی در بیمه ایران شد و صریحاً معاون اول رئیس‌جمهور را به دست داشتن در این پرونده متهم کرد.


وی در ماجرای استیضاح مرحوم کردان نیز نقش برجسته‌ای ایفا کرده بود.