۱۳۹۱ مهر ۹, یکشنبه

آکسیون اعتراضی برعلیه سیاستهای ضد بشری نظام جمهوری اسلامی در حمایت ازکشتار مردم کشور سوریه


بازداشت یکی از کاربران فیسبوک


رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری فردی خبر داد که به ادعای ایشان اقدام به انتشار مطالب و عکس ها غیر اسلامی در فیسبوک کرده بود.
بنا به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این‌خبر گفت: در راستای اهداف پلیس فتا در کاهش جرایم در فضای مجازی، تیم رصد این پلیس در بررسی‌های شبانه‌روزی، صفحه‌ای را در فیسبوک شناسایی کرد که گرداننده آن مبادرت به انتشار محتوای غیراخلاقی و ترویج فرهنگ ابتذال غرب در آن کرده بود.
رییس پلیس فتای گیلان افزود: با شناسایی این صفحه، تلاش برای شناسایی عامل اصلی این صفحه به‌ صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
محمدخانی ادامه داد: با پی‌جویی‌های انجام شده آدرس گرداننده اصلی صفحه مورد نظر شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی وی در یک عملیات غافلگیرانه در رشت دستگیر شد.
رییس پلیس فتای گیلان خاطرنشان کرد: متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اعتراف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت دلالت داده شد.

بازداشت ۱۵ شهروند سلماسی تحت نام اراذل و اوباش


در شهر سلماس به بهانه پاکسازی اراذل و اوباش تا کنون ۱۵ تن از جوانان بدون ذکر هیچ‌گونه اتهامی بازداشت شده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از هفته پیش٬ در شهرستان سلماس به بهانه پاکسازی اراذل و اوباش نیروهای امنیتی ایران دست به آزار و اذیت شهروندان زده و دربیشتر محله‌ها به شهروندان حمله کردند.
بنا به گزارشهای رسیده در این ارتباط ۹ شهروند درفضای سبز پارک چمران واقع در خیابان چمران توسط نیروهای امنیتی ایران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و بازداشت شدند.
در همین ارتباط ۶ نفر نیز در پارک ملت واقع در میدان پاسداران همین شهرستان بازداشت و از وضعیت بازداشت شدگان با گذشت چند روز خبرى در دست نیست.

ضرب و شتم دو پرستار، این بار در فسا


ماجرای ضرب و شتم پرستاران در مراکز درمانی تمامی ندارد. زیرا در تازه ترین خبر، دو نفر از این پرستاران دوباره مورد حمله بیماران و همراهان آنها قرار گرفته و به شدت مجروح شده اند.
سعادت الله امیری رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری فسا از ضرب و شتم دو نفر از پرستاران به دست اراذل و اوباش بعد از انجام اقدامات مراقبتی آنان در بیمارستان خبر داد و افزود: جمعه گذشته دو نفر از ازاذل و اوباش در فسا که بر اثر چاقوخوردگی به بیمارستان مراجعه کردند و اقدامات درمانی و مراقبتی برای آنان انجام شد اما در حدود ساعت یک بامداد این افراد که با چند نفر از دوستان و همراهانشان در بیمارستان بودند و نظم بیمارستان را به هم زده بودند با تذکر پرستاران مواجه شدند که ناگهان به سمت پرستاران حمله ور می شوند و دو پرستار بیمارستان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
وی گفت: بر اثر ضرب و شتم این افراد دو پرستار بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) فسا مجروح شدند. یکی از این پرستاران مجتبی زارع پور بود که مچ دستش شکست و دیگری عباس کرمی که دچار شکستگی کتف شد و صورتش نیز بر اثر ضربه آسیب دید.

امیری گفت: 2 نفر از ضاربان اکنون دستگیر شده و در اختیارات مقامات انتظامی و قضایی هستند و پرستاران نیز بعد از اقدامات اولیه درمان برای طی مراحل قانونی رسیدگی به شکایتشان به مراجع قضایی و انتظامی فسا مراجعه کرده اند و مراحل رسیدگی قضایی ادامه دارد اما مسئله مهم این است که متأسفانه هنوز پرستاران در محل کار خود امنیت ندارند و هر چند وقت یکبار شاهد بروز چنین حوادثی هستیم که سلامت، امنیت و حتی جان پرستاران را در حین کار تهدید می کند.
وی گفت: از مسئولان وزارت بهداشت می خواهیم برای جلوگیری از بروز چنین حوادث دلخراشی که علاوه بر آسیب جسمی به آسیب روانی در محیط کاری مراکز درمانی منجر می شود، اقدام کنند.

دستگیری دو نفر به دلیل انتشار آهنگ در اینترنت


نیروی انتظامی گیلان دو نفر را به جرم ایجاد سایت اینترنتی و انتشار آهنگ "غیرمجاز" در اینترنت دستگیر کرده است.
بنا به گزارش ایسنا، سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این خبر گفت: کار‌شناسان تیم رصد پلیس فتا در بررسی‌های شبانه‌روزی خود در اینترنت وب‌سایتی را شناسایی کردند که با انتشار تصاویر و آهنگ‌های مبتذل در فضای مجازی، اقدام به فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه کرده‌ بود.
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان افزود: با شناسایی این وب سایت، اقدامات ماموران برای شناسایی مدیران اصلی آن، به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت که با بهره‌گیری از توان کار‌شناسان پلیس فتا، آدرس گردانندگان اصلی این وب سایت اینترنتی متخلف در رشت شناسایی و با دستور قضایی در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم اصلی پرونده دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.
وی، هویت مته‌مان را ۲۷ ساله فوق دیپلم کامپیو‌تر و ۲۲ساله دانشجوی کار‌شناسی کامپیو‌تر معرفی و خاطرنشان کرد: دستگیر شدگان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت تحویل داده شدند.

۱۳۹۱ مهر ۸, شنبه

چادرنشینان ورزقان زیر بارش باران و تگرگ




به گزارش ایلنا، بارش باران باعث آبگرفتگی چند چادر زلزله زدگان شد و مشکلات چادرنشینان منطقه را دو چندان کرد.

همچنین بارش تگرگ برخی روستاهای شهرستان را سفیدپوش کرد و به محصولات جمع آوری شده کشاورزان خسارت زد.

فرماندار ورزقان سیل گرفتگی چادرها را به علت استقرار نامناسب محل چادرها دانست و گفت: بلافاصله چادر، پتو و البسه گرم تحویل سیل زدگان شود.

استقبال ساندیس خوران از احمدی نژاد جهت دریافت ساندیس امریکایی!


خدا قوت دلار 3000 تومانی خدا قوت تورم 40% خدا قوت مسافرت 140نفره با پول بیت المال 
خدا قوت اختلاس بیمه خدا قوت آقای بهمنی خدا قوت آقای الهام 
و خدا قوت مردم خود جوش نمک گیر











جنگ داحلی قُدرت روی صحنه ی نشست مجمع عُمومی سازمان ملل



آخرین سفر سیاحتی آقای محمود احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه بر منصب ریاست جمهوری به نیویورک، یک تریبون جهانی برای به نمایش گذاشتن تشتُت داخلی هیات حاکمه جمهوری اسلامی و بُحران سیاسی که "نظام" در چنبره اش بسر می برد، فراهم آورد.
در همان هنگام که آقای احمدی نژاد، روی زانو و از طریق رسانه های آمریکای مشغول فرستادن علایمی از آمادگی جمهوری اسلامی برای مُذاکره با کاخ سفید بود، رُقبای او در داخل نیز به نوبه خود سیگنالهایی را به آدرس مُخاطبان وی ارسال می کردند.
اگرچه آقای خامنه ای و شُرکا بی درنگ نمایندگان مجلس را به مثابه قُطب مُخالف رویکرد آقای احمدی نژاد به میدان بازی آورده بودند، اما چنین می نمود که این حمله لفظی به تنهایی نمی تواند مرزهای واقعی قُدرت آقای احمدی نژاد را به مقامهای آمریکایی نشان دهد. بازداشت و به زندان روانه ساختن آقای جوانفکر، یکی از پایوران ارشد دولت، گُذاشتن سنگی در ترازوی تعادُل قوا به شمار می رفت که به روشنی قابل اندازه گیری بود.
این یک خرابکاری پُر سر وصدا بود که بخشی از حُکومت ایران روز روشن و روی صحنه ی نشست مجمع عُمومی سازمان ملل علیه بخش دیگر آن صورت می داد. تردیدی نیست که پس از این اقدامات، ژست مُقتدرانه سُخنگوی نگون بخت فراکسیون نظامی - امنیتی دولت پیرامون موضوع رابطه با آمریکا در سطح کُنش مترسک کشتزار فروکش کرد، اما این ابتکار، اقتدار "نظام" در مجموع و تا آنجا که به تخمین ثبات سیاسی آن در پهنه بین المللی برمی گردد را نیز کنار وی به همان دیرک بست.
از نظر مصرف داخلی نیز وضع چندان بهتر نیست. جبهه گیری گُسترده علیه تحرُکات آقای احمدی نژاد برای دور زدن ولی نعمتهای خود، به معنای گُشایش زاویه دیگری از بی مایه گی و کوته بینی سیاسی "رهبر" نیز هست. او تنها دو سال پیش از این، از انتصاب خونین گُماشتگانش اینگونه دفاع کرده بود: "الان رییس‌ جمهور با هركسی در دنیا ملاقات كند و حرف بزند، من از حرف زدن او نگران نیستم. می‌دانم كه در خلاف جهت انقلاب و سیاست كلی نظام مطلبی گفته نخواهد شد."
دسیسه های امروز آقای خامنه ای علیه سوگُلی پیشین اش، فقط وُسعت خرابیهایی که دیروز به بار آورده را آشکار می کند. 

منصور امان  



۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

بازداشت دو شهروند زن بهایی در مشهد


نیکا خلوصی و نوا خلوصی دو شهروند بهایی ساکن مشهد توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۵ مهر ماه ۱۳۹۱ ماموران اداره اطلاعات مشهد به محل کار یک شهروند بهایی به نام نیکا خلوصی مراجعه کرده و نامبرده را در‌‌ همان محل بازداشت نمودند، سپس همراه وی به منزلش رفته و پس از تفتیش کامل منزل و ضبط کامپیو‌تر و کتب مذهبی، نوا خلوصی (خواهر نیکا) را هم بازداشت و هر دو نفر را به اداره اطلاعات مشهد منتقل می‌کنند.
قابل ذکر است هنگام دستگیری این دو خواهر بهایی و تفتیش منزل، پدر و مادر ایشان در منزل حضور نداشته‌اند و بدون حضور والدین، فرزندانشان بازداشت می‌شوند.

ضرب و شتم و پرونده سازی برای خالد حردانی


خالد حردانی زندانی امنیتی زندان رجایی شهر کرج در حین انتقال یک زندانیان سیاسی بیمار به بهداری زندان از سوی دو سرباز حفاظت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و پرونده جدیدی برای وی تشکیل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۶ مهرماه خالد حردانی که به عنوان نماینده زندانیان سیاسی یکی از زندانیان بیمار بنام نوید خانجانی را به بهداری زندان رجایی شهر منتقل کرده بود توسط دو سرباز حفاظت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
مسئولین زندان بجای رسیدگی به شکایت خالد حردانی به اتهام درگیری با مامور و توهین به رهبری پرونده جدیدی برای وی مفتوح نمودند.
در ضمن شورای انضباطی زندان نیز دستور داد خالد حردانی برای مدت یک هفته به سلول انفرادی بند ۱ منتقل گردد که این امر با اعتراض زندانیان بند ۱۲ و تهدید به اعتصاب جمعی منتفی گردید.
گفتنی است، روز پنج‌شنبه مصادف با روز ملاقات زندانیان سیاسی سالن ۱۲ بود و این مسئله باعث شد تعدادی از زندانیان نتوانند با خانواده‌های خود ملاقات کنند.
همچنین در این رابطه ۳۴ تن از زندانیان سیاسی سالن ۱۲ طی نامه‌ای به ریاست زندان برخورد با زندانیان سیاسی و روش بهداری در حل مشکلات جسمی زندانیان را محکوم نمودند.
متن کامل نامه به شرح زیر می‌باشد:
ریاست محترم زندان؛ جناب آقای مردانی
با کمال احترام به استحضار می‌رساند که ما زندانیان سالن ۱۲ معتقدیم که نحوه برخورد پرسنل انتظامی بهداری و توهین انجام شده به وکیل بند سالن ۱۲ که نماینده جمع محسوب می‌شود شایسته و سزاوار نبوده و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام می‌داریم.
از نظر جمع شرح ماوقع بصورت زیر است.
۱. در هفته اخیر کوتاهی فراوانی نسبت به اعزام بیماران و انجام معاینه توسط پزشک صورت گرفته است.
۲. در مورد اورژانس و عکس برداری، پس از استفاده روغن کرچک به علت تداخل با روز ملاقات تعلل و کوتاهی صورت گرفته است.
۳. پس از دخالت وکیل بند سالن ۱۲ آقای خالد حردانی جهت کمک به یکی از بیماران سالن به ایشان توهین شده و بعد از تفتیش و نیز کشاندن و ضرب و شتم و فحاشی به نامبرده توسط سربازان شده، که اعتراض ایشان را به دنبال داشته است.
۴. به نظر افراد سالن، کوتاهی‌های فعلی که در معاینه بیماران انجام شده، در مورد خروج از بند و تفتیشهای غیر معمول یک موضوع برنامه ریزی شده جهت اعمال فشار به زندانیان این سالن بوده و پرونده سازی برای وکیل بند و انتساب تهمت‌های ناروا نمونه‌ای از آن محسوب می‌گردد.
۵. به مسائل فوق اختلال در ملاقات و ندادن وقت قانونی به برخی در روز پنج‌شنبه ۹۱/۷/۶ را نیز باید افزود.
با عنایت به موارد فوق از آن مقام محترم درخواست می‌شود که به سرعت به موضوع رسیدگی فرموده، پاسخ شایسته عنایت فرمایید.
امضاء کنندگان:
جعفر اقدامی، سعید ماسوری، صالح کهندل، عفیف نعیمی، مجید توکلی، احمد زید آبادی، کیوان صمیمی، ناصح یوسفی، اسماعیل میلان، رضا شریفی بوکانی، جمال الدین خانجانی، فواد خانجانی، نوید خانجانی، سعید رضایی، وحید تیزفهم، حشمت الله طبرزدی، بهمن احمدی امویی، مسعود مرادی‌باستانی، ایقان شهیدی، رامین زیبایی، مسعود باستانی، ماشاء الله حائری، کامران رحیمیان، فرهاد صدقی، محمود بادوام، عباس بادفر، کامران مرتضایی، شهرام چینیان، کریم معروف عزیز، بهروز عزیزی توکلی، رضا فرهادی، لقمان مرادی، زانیار مرادی، جمشید صادق الحسینی

اعدامهای گروهی، تاکتیک دفاع از خود رژیم






بر اساس گزارشهای منتشر شده از مجامع مدافع حقوق بشر، روز چهارشنبه 5 مهر 11 زندانی عادی در زندان اوین توسط مزدوران جمهوری اسلامی اعدام شدند. در حالی این افراد که سن همگی آنها زیر 35 سال بوده  به جرم مواد مخدر به جوخه های اعدام سپرده شدند که سران باندهای قاچاق و مواد مخدر به لطف وابستگیهای حکومتی با دست باز در ترافیک مواد مخدر مشارکت می کنند و در صورت دستگیری از مجازات معاف می شوند.
تعداد زیادی از زندانیان سیاسی به اعدام محکوم شده در سیاهچالهای رژیم به سر می برند. علیرغم اعتراضهای نهادهای مدافع حقوق بشر، حکم جنایتکارانه این زنداینان نه تنها لغو نشده بلکه از طرف بیدادگاه انقلاب اسلامی دوباره تایید شده است. یکی از محکومان به اعدام، غلامرضا خسروی سواد جانی، به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق است که حکم وی برای اعدام بار دیگر تاکید شده است. 5 تن از فعالان سیاسی در شهر خلف آباد در استان خوزستان به اعدام محکوم شده اند. در این رابطه مردم شهر خلف آباد روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه گذشته دست به اعتراض زدند.
4 نفر از فعالان سیاسی در بیدادگاه انقلاب اهواز به اعدام محکوم شده اند. شمار اعدام فعالان سیاسی و نیز اعدامهای فله ای شیوه استبداد مذهبی در مقابله با بحران سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است. شمار زیادی از رندانیان سیاسی در انتظار اجرای حکم اعدام در سیاهچالهای رژیم به سر می برند. اعدام گروهی در وضعیت بحرانی حکومت علامت قدرت رژیم نیست. این شیوه عمل در مورد زندانیان نشانه ترس رژیم و در حقیقت تاکتیک دفاع از حاکمیت است.زینت میرهاشمی


۱۳۹۱ مهر ۶, پنجشنبه

بازداشت دو زن بهایی به همراه فرزندان شیرخوارشان جهت اجرای حکم


 ترانه ترابی و زهره نیک آیین دو شهروند بهایی به همراه فرزندان شیرخوارشان جهت اجرای محکومیت بازداشت و به زندان سمنان منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اول مهر ماه ۱۳۹۱ ترانه ترابی به همراه فرزند ۳ ماهه‌اش بارمان احسانی و زهره نیک آیین به همراه فرزند ۷ ماهه‌اش رسام تبیانیان برای گذراندن محکومیت خود بازداشت و به بند نسوان زندان سمنان منتقل گردیدند.
ترانه ترابی به اتهام اعتقاد به دیانت بهایی به ۳۰ ماه زندان و زهره نیک آیین به همین اتهام به ۲۳ ماهه زندان محکوم شده است.
در بند نسوان زندان سمنان حدود ۷۰ زندانی زن در محیطی به مساحت ۵۰ متر مربع زندگی می‌کنند و حتی تخت خواب به تعداد کافی وجود ندارد.
در این بند که تفکیک جرایم نیز در آن رعایت نشده است زندانیان از آب بهداشتی و غذای کافی و باکیفیت برخوردار نمی‌باشند و این شرایط برای کودکان شیرخوار این دو شهروند بهایی بسیار خطرناک است.
لازم به ذکر است بند زنان زندان سمنان پیش‌تر استبل اسب بوده است و بعد‌ها تغییر کاربری داده و به زندان تبدیل شده است.

تجمع اعتراضی کارگران قند اهواز و خانواده‌هایشان


روز دوشنبه ۳ مهرماه، جمعی از کارگران "کارخانه قند" اهواز به همراه خانواده‌هایشان در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.
بنا به گزارش تارنمای پیام، در این تجمع که تحت کنترل نیروی انتظامی و در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران کارخانه قند اهواز صورت گرفت، بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران این کارخانه به همراه اعضای خانواده‌های خود در مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند و خواستار عملی شدن وعده‌های داده شده از سوی کارگزارن رژیم شدند.
کارگران کارخانه قند اهواز نزدیک به ۱۸ ماه علاوه بر عدم دریافت حقوق با مشکلات زیادی در زمینه بیمه و مسائل درمانی مواجه هستند.

فواد خانجانی زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر به بیمارستان اعزام شد


فواد خانجانی دانشجوی محروم از تحصیل بهایی و زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شد اما مسئولین بیمارستان از بستری نمودن وی امتناع کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فواد خانجانی دانشجوی محروم از تحصیل بهایی که به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده صبح روز چهارشنبه ۵ مهرماه به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شد و پس از انجام آزمایشات مقدماتی به زندان بازگردانده شد.
این زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر کرج که نیاز به جراحی داخلی فوری دارد پس از چند ماه تلاش موفق به جلب دستور بهداری و اخذ مجوز دادستان برای اعزام به بیمارستان گردید و امروز بیمارستان از بستری نمودن وی امتناع ورزید و ایشان باید این پروسه را بار دیگر تکرار نماید.
فواد خانجانی در ۲۷ دی ماه سال ۹۰ برای اجرای محکومیت ۴ ساله، خود را به شعبه اجرای احکام زندان اوین معرفی کرد.
وی در شعبه ۲۸دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم عینا در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی موحد تایید شده است.
پدربزرگ فواد خانجانی نیز، جمال‌الدین خانجانی یکی از مدیران جامعهٔ بهائی است که در حال سپری کردن محکومیت ۲۰سالهٔ خود در زندان رجائی شهر کرج می‌باشد.
این دانشجوی محروم از تحصیل، پیش‌تر به علت اعتقاد به دیانت بهایی از سازمان مدیریت صنعتی در اصفهان اخراج گردیده بود.

ممانعت مسئولین از اعزام برخی زندانیان سیاسی بیمار به بیمارستان


11 تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج با وجود اخذ مجوز مورد نیاز از دادستان و مسئولین بهداری تا کنون با ممانعت مسئولین این زندان در اعزام به بیمارستان مواجه شده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۱۱ تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج (سالن ۱۲) که موفق به دریافت دستور مسئولین بهداری زندان و مجوز دادستانی شده‌اند تا کنون با ممانعت مسئولین این زندان روبرو شده‌اند.
اسامی این زندانیان عبارت است از:
جعفر اقدامی (سندرم عصبی)
ماشاء الله حائری (بیماری قلب و عروق)
وحید تیزفهم (عمل چشم)
سعید رضایی (آندوسکپی)
محمد بنازاده امیرخیزی (پروستات)
محمود باداوام (عمل جراحی داخلی)
صالح کهندل (مشکوک به سرطان خون)
حشمت الله طبرزدی (بیماری معده)
رضا شریفی بوکانی (گوش و حلق و بینی)
خالد حردانی (آندوسکپی)
عفیف نعیمی (بیماری داخلی)
گفتنی است، زندانیان سیاسی بیمار که نیاز به درمان ایشان در بیمارستانی خارج از زندان بوجود می‌آید طی چند سال گذشته مجبور به اخذ مجوز خروج از دادستان شده‌اند و حال که دادستان مجوز خروج این ۹ زندانی بیمار را صادر کده است، مسئولین زندان کماکان از اعزام ایشان به بیمارستان امتناع می‌کنند.

اعدام گروهی و قرون وسطایی ۱۱ زندانی زندان قزل حصار کرج




بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ۱۱ زندانی زندان زندان قزل حصار کرج که به سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل شده بودند صبح امروز در زندان اوین اعدام شدند.
روز چهارشنبه ۵ مهر ماه در یک اعدام گروهی و قرون وسطایی در زندان اوین ۱۱ زندانی به دار آویخته شدند.این ۱۱ زندانی روز سه شنبه نزدیکهای غروب به طور ناگهانی و مخفیانه تحت عنواین مختلف از سالنهای ۵،۳،۱ و ۷ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج خارج و به سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شدند.
۲تن از زندانیانی که امروز اعدام شدند برادر بودند. به خانواده های ۱۱ زندانی که امروز اعدام شدند اجازه آخرین ملاقات با عزیزانشان داده نشد.
اسامی تعدادی از زندانیان که صبح امروز به صورت گروهی در زندان اوین اعدام شدند به قرار زیر می باشند:
۱- اصغر مشهدی ۳۴ ساله از سالن ۱ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج
۲ -مهرداد سلیمی ۲۵ ساله از سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج
۳ -علی سلیمی ۳۳ ساله از سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج
۴ -جهانشاه گراوند ۳۵ ساله از سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج
۵ -اصغر سلک
۶ -عباس سعیدی 
تمام کسانی که صبح امروز اعدام شدند اتهام آنها داشتن مواد مخدر بود.رسانه های ولی فقیه در مورد اعدام های گروهی امروز همچنان سکوت پیشه کردند. 
ولی فقیه رژیم آخوند علی خامنه ای که سیاست اعدام های گروهی ، اعدام زندانیان سیاسی و سرکوب خونین مردم ایران را تعیین می کند او همچنین رهبری جنایتهای جنگی و کشتار در منطقه و بخصوص سوریه را به طور رسمی به عهده دارد.سیاست اعدام های گروهی توسط آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ولی فقیه که نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر قرار دارد و از جنایتکاران علیه بشریت می باشد با مورد تایید قرار دادن و صدور دستور اجرای اعدام ها به اجرا می گذارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام های گروهی که به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه صورت می گیرد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ، کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی جهت محاکمه وی و پایان دادن به کشتارهای گروهی در ایران می باشد. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۵ شهریور ۱۳۹۱ برابر با ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۲

احمدی نژاد به اعضا سازمان ملل: جاده ظهور بکشید




روز گذشته (چهارشنبه) محمود احمدی نژاد برای هشتمین بار در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. برخلاف سالهای گذشته، پادوی رهبر و ولی فقیه رژیم تلاش کرد تا از گفتن حرفهای تند و مشکل ساز برای رژیم پرهیز کند. به همین جهت انشای بلند بالایی در انتقاد از مدیریت کنونی جهان خواند و از همه درخواست کرد برای حل و فصل مشکلات دنیای امروزی، برای ظهور امام زمان تلاش کنند.
احمدی نژاد در حالی ادعا کرد که "امروز سرمایه داری در باتلاقی که خود پدید آمده گرفتار آمده و عملا به بن بست رسیده است" که دولت خودش و رژیم ولایت فقیه، در حل و فصل کوچکترین مشکلات کشور درمانده اند. این درحالی است که اقتصاد رژیم سرمایه داری است و تلاش تاکنونی آن برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی به جایی نرسیده است.
مجری طرح نو - لیبرالی "هدفمند کردن یارانه ها" در حالی انشای خود را به پایان برد که بعضی از کشورها سالن را ترک کرده بودند. اما محمود کوتاه نیامد و طرح نوین مدیریت جهانی خود که وعده آنرا از قبل داده بود اینگونه بیان کرد: "بیاییم همه با هم در مسیر آمدن منجی با همدلی و همکاری راه بگشاییم."
و اینگونه او ایده کشیدن جاده ظهور که حلال همه مشکلات است را به همه کشورها از تریبون سازمان ملل صادر کرد.
در همین روز در تهران، 26 تن از مجلس نشینان آخوندی اظهارات روز گذشته احمدی نژاد در مورد رابطه با آمریکا را برخلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی دانسته و به آن اعتراض کردند. 
حمیدرضا فولادگر، احمدی نژاد را به انحراف از مواضع خامنه ای متهم کرد و گفت: "آیا در این شرایط سخن گفتن از مذاکره مستقیم با آمریکا و تقاضای رابطه با آمریکا در جهت منافع ملی و انقلابی ماست و آیا با رهنمودهای امام و رهبری سازگاری دارد؟"
این همه درحالی اتفاق می افتد که پالس رابطه با آمریکای احمدی نژاد را کسی به پشیزی نخرید و برای آن تره هم خرد نکرد. به دلیل همین بی توجهی است که سر و صدای مجلس نشینان در آمده است. و گرنه آنها خود بهتر می دانند که احمدی نژاد از قبل حرفهایش را با خامنه ای تنظیم کرده است و جار جنجال آنها برای لاپوشانی به جایی نمی رسد.
سخنرانی احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل بدون توجه به مشکلاتی که این روزها رژیم با آنها درگیر است، برگزار شد. او حرفی از بحران سوریه، بحران اتمی رژیم و تهدید دو طرف رژیم و اسراییل به حمله نظامی حرفی به میان نیاورد. سکوت او درمورد این بحرانها نشان می دهد که از یک طرف می داند که دیگران برای حرفهای او ارزش قایل نیستند و از سوی دیگر، راه برون رفت از این مشکلات چنان پیچیده است که خود رژیم هم برای آن پیشنهادی ندارد.
تنها همان امید به رابطه با آمریکا می توانست حداقل کور سویی برای رژیم باشد که آنهم بی جواب ماند.
جعفر پویه

۱۳۹۱ مهر ۵, چهارشنبه

کاریکاتوری که به بهانه آن میخواهند روزنامه شرق را توقیف کنند



میگویند این کاریکاتور به رزمندگان دفاع مقدس توهین کرده است!



محمود در آمریکا و دلار در ایران رکورد شکستند




محمود احمدی نژاد، گماشته رهبر جمهوری اسلامی در مسند ریاست جمهوری این روزها قافله همراه در آمریکا مانور می دهد و در گفتگوهایش برای چندمین بار برای بهبود روابط با آمریکا پالس می دهد و می گوید: "جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا چنانچه دولت آمريكا قدمي براي ايجاد تفاهم بين دو كشور بردارد، در ذهنيت منفي خود نسبت به آمريكا تامل كرده و كمك كند تا سريع‌تر روابط دو كشور بهبود يابد."
همزمان، دلار آمریکا در ایران از مرز 2655 عبور و رکورد تازه ای را ثبت کرد. دلیل این اتفاق از سوی بعضی از ناظران، گزارش دولت اوباما به کنگره آمریکا مبنی بر مربوط بودن شرکت ملی نفت ایران به سپاه پاسداران دانسته شد.
گزارش دولت آمریکا به کنگره آن کشور از این جهت اهمیت دارد که سپاه پاسداران و برخی از فرماندهان آن به دلیل "اشاعه تروریسم و نقض حقوق بشر" از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل تحت تحریم قرار دارند. به این دلیل است که برخلاف تلاش رژیم جمهوری اسلامی برای سر و سامان دادن به بازار آزاد ارز، باز هم نرخ برابری ریال در برابر ارزهای خارجی سقوط کرده و به پایین ترین حد خود در تاریخ کشور رسیده است.
طبق خبرها، دلار 2655، یورو 3420 و هر سکه بهار آزادی یک میلیون و 68 هزار تومان در بازار آزاد معامله شده است. این درحالی است که رژیم پس از ناکامی فشار و دستگیری فروشندگان ارز، به حذف ارز مسافرتی رو آورد و پس از آن وعده راه اندازی بازار بورس را برای کنترل این بازار داد. اما هیچ یک از این ترفندها کارساز نشد تا اینکه محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، خبر داد که "اتاق معاملات ارزی" را راه اندازی کرده است. با این همه، روز گذشته (سه شنبه) نرخ ارز با رکورد شکنی ثابت کرد که راهکارهای رژیم هیچکدام واقعی نبوده و این اعمال نخواهد توانست اعتماد مردم به رژیم جمهوری اسلامی که عمده ترین عامل این وضعیت است را باز گرداند.
خبر تحریم شرکت نفت به دلیل وابستگی آن به سپاه پاسداران را این گفته هاوارد برمن، نماینده کنگره آمریکا قطعی می کند که می گوید: "
گزارش خزانه‌داری بیانگر آن است که شرکت ملی نفت ایران عنصری کلیدی در دست سپاه پاسداران است و به طور مستقیم منابع مالی لازم برای نقش‌آفرینی سپاه در برنامه هسته‌ای ایران و حمایت از تروریسم را تامین می‌کند."
در همین ارتباط 
آدام زوبین، مدیر اتاق کنترل داراییهای خارجی وابسته به خزانه‌داری آمریکا نیز می گوید: "سپاه پاسداران در نقش عمده‌ترین بازیگر صحنه اقتصادی ایران بسیاری از بخشهای مالی و اقتصادی، از جمله بخش انرژی، ساخت و ساز و سیستم بانکی کشور را در کنترل خود گرفته است."
با این حساب می رود که فروش نفت که منبع اصلی تغذیه ارز داخل کشور است به دلیل وابستگی به سپاه و تغذیه تروریسم به طور کلی تحریم شده و خریداران آن مورد پیگرد قرار گیرند. این است که نشان دادن در باغ سبز بهبود رابطه از سوی احمدی نژاد به آمریکا و عدم تاثیر آن در بازار داخلی هم گرهی از کار رژیم باز نکرد.

رژیم جمهوری اسلامی روز به روز بیشتر در گرداب خود ساخته تحریمها فرو می رود و رجز خواندن ولی فقیه آن و تهدید آمریکا و همپیمانانش از یک سو و اسراییل از سوی دیگر توسط مقامات نظامی اش هرچه بیشتر این روند را سرعت می بخشد.
 جعفر پویه

۱۳۹۱ مهر ۴, سه‌شنبه

عبدالناصر مهیمنی عضو پیشین شورای شهر گرگان بازداشت شد


عصر امروز، ماموران نهادهای امنیتی عبدالناصر مهیمنی، روزنامه نگار و فعال مدنی را در تهران بازداشت کردند.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، ماموران نهادهای امنیتی عصر امروز با مراجعه به منزل فرزند دانشجوی عبدالناصر مهیمنی در تهران با ایجاد ترس و فشار اقدام به ورود به منزل و بازداشت وی کردند. بنا به گفته نزدیکان وی، ماموران که بدون اطلاع قبلی و با فشار وارد منزل وی شدند، با بی‌احترامی و توهین اقدام به جلب عبدالناصر مهیمنی و تفتیش منزل کردند.
عبدالناصر مهیمنی، فعال سیاسی و روزنامه نگار گرگانی که در سفر برای بازدید فرزندان دانشجوی خود در تهران به سر می‌برد با حکم نیابت از اداره اطلاعات گرگان بازداشت شد و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
در بین ماموران امنیتی که برای بازداشت مراجعه کرده بودند، یکی از مامورین اداره اطلاعات گرگان ملقب به "آرامش" نیز که در روزهای پس از انتخابات به شدت سعی در القا و نمایش جایگاه خود در اداره اطلاعات داشته، حضور داشت.
مهیمنی، پیش از این نیز در ۲۴ بهمن سال ۱۳۸۹ در گرگان بازداشت شده بود و بیش از ده روز در زندان انفرادی به صورت غیرقانونی نگه داشته شد. اتهام وی اقدام ضد امنیت ملی بوده است. قابل ذکر است، فعالیت‌های مهیمنی در قالب نامه‌های قانونی و مدنی وی به اقدامات غیرقانونی نهادهای دولتی و واکنش به وقایع سیاسی بوده است.
عبدالناصر مهیمنی، معلم زبان انگلیسی، کارمند سابق صدا و سیمای گرگان، رییس خانه مطبوعات استان گلستان و عضو پیشین علی البدل شورای شهر گرگان بوده است.
گفتنی است، این بازداشت در راستای فشار و تهدید به خانواده مهیمنی است که از فعالان و خانواده‌های با سابقه سیاسی-مذهبی گرگان به شمار می‌آیند.
عبدالناصر، برادر محمدهاشم مهیمنی استاندار گلستان است که در دولت خاتمی و مدیرکل شوراهای وزارت کشور بود.

عکس لورفته از مردمی که خواستار فیلترینگ جیمیل و گوگل بودند

آقای خرم آبادی این مردم را می گفت درخواست  فیلترینگ جیمیل و گوگل را دادند وپاشنه درب دفتر ایشان را کندند.

محرومیت 4 معلم سقزی، اعتراض معلمان را درپی داشت


به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا و به نقل از وب‌سایت سقز، چهار تن از معلمین مدارس شهرستان سقز از سوی رئیس اداره‌ی آموزش و پرورش از تدریس محروم گردیدند.

منبع یاد شده هویت این معلم‌ها را "ابوبکر نوری" لیسانس، "حسین عبدی‌پور" فوق لیسانس، "حبیب فرزام‌نیا" لیسانس و "محمدجمال هَبَکی" لیسانس عنوان نموده است.

در روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته‌ی جاری تعدادی از معلمین شهر سقز در ابراز همدردی با چهار تن از معلم‌های محرم‌شده از تدریس و نارضایتی به تصمیم اداره‌ی آموزش و پرورش، تجمعی اعتراضی را مقابل درب مدیریت آموزش و پرورش سقز برگزار کردند.

همین منبع در گزارش خود مدعی شده که اداره‌ی آموزش و پرورش به تجمع اعتراضی معلمین واکنش نشان داده و دستور داده که حقوق ماهیانه‌ی آنان به ازای دو روز اعتصاب، کاهش یابد و در صورت ادامه‌ی تجمعات، برخورد شدیدی‌تر در انتظار آنان خواهد بود.

گفته می‌شود که محرومیت 4 معلم سقزی از طرف "مظفر رستمی" رئیس اداره‌ی آموزش و پرورش صورت گرفته است.

همچنین یکی از معلم‌های محروم از تدریس به نام محمدجمال هَبَکی دبیر شیمی، از سوی "هیئت رسیدگی به تخلفات اداری" به اتهام جلوگیری از برنامه‌های قانونی مدارس، به 3 سال تبعید در استان یزد محکوم شده است.

شکنجه و مرگ دختر دو سال و نیمه در آمل


 مرد معتادی در شهرستان آمل دختر ۵. ۲ ساله همسرش را زیر شکنجه به قتل رساند.
بنا به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده، ۱۳شهریور امسال در پی تماس مسوولان بیمارستان امام رضای آمل در استان مازندران با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این‌که زن جوانی، دختر ۵. ۲ ساله‌اش را که بیهوش شده است، در حالی که آثار کبودی روی بدن او دیده می‌شود، به بیمارستان آورده و پزشکان با معاینه کودک اعلام کرده‌اند که او دچار مرگ مغزی شده است، ‌ آغاز شد.
در پی این تماس، ماموران پلیس آگاهی آمل با حضور در بیمارستان متوجه شدند کودک را مادرش به بیمارستان منتقل کرده و مسئولان واحد حراست مانع فرار وی از بیمارستان شده‌اند.
در تحقیق از مادر کودک معلوم شد، ریحانه ۵. ۲ ساله از سوی ناپدری معتادش به نام "داوود" شکنجه شده و این مرد بار‌ها دست و پای کودک خردسال را سوزانده و کتکش زده است حتی روز حادثه نیز پس از کتک زدن ریحانه، او را از پنجره خانه‌شان در طبقه اول ساختمان بیرون انداخته و متواری شده است.
در ادامه تحقیقات معلوم شد مادر، ریحانه را که زخمی و بیهوش در خیابان افتاده بود، به بیمارستان منتقل کرده و از شوهر معتادش که از صحنه حادثه گریخته بود، بی‌خبر است.
گفتنی است، ریحانه با گذشت یک هفته در بیمارستان تسلیم مرگ شد.
در پی این حادثه و با هماهنگی قضایی، جسد کودک به پزشکی قانونی منتقل شد.
عامل قتل ریحانه پس از بازداشت برای ادامه تحقیقات به اداره آگاهی شهرستان آمل منتقل شد و در بازجویی مقدماتی، اظهارات متناقضی را بیان کرد تا این‌که دو روز پیش اعتراف کرد دختر خردسال همسرش را شکنجه کرده و او را کشته است.
متهم به قتل گفت: سال‌ها بود که موادمخدر مصرف می‌کردم. همسر اولم نیز معتاد بود و ثمره زندگیمان یک پسر بود که اکنون شش ساله است. وقتی به زندان افتادم، همسرم از من طلاق گرفت. در این مدت مادرم از پسرم نگهداری می‌کرد.
دو ماه پیش از حادثه با زنی که از شوهرش طلاق گرفته و صاحب یک دختر ۵. ۲ ساله بود، آشنا شده و ازدواج کردم.
متهم اضافه کرد: در این مدت علاقه‌ای به دختر او نداشتم و این دختر مدام می‌خواست کنار مادرش باشد و گریه می‌کرد. به دلیل این‌که مواد مخدر "شیشه" مصرف می‌کردم و دوستانم نیز برای مصرف مواد مخدر به خانه‌مان می‌آمدند، حوصله بی‌قراری‌ها و شیطنت‌های ریحانه را نداشتم بنابراین او را کتک می‌زدم. همسرم هر مرتبه که می‌خواست مانع کتک زدن‌های من شود، او را هم کتک می‌زدم. طاقت گریه و بی‌قراری‌های کودک را نداشتم.
متهم با اشاره به روز حادثه گفت: آن روز ریحانه بی‌قراری می‌کرد و اعصابم را به‌هم ریخته بود. پس از مصرف شیشه او را کتک زدم تا شاید آرام گیرد. وقتی او را کتک می‌زدم، همسرم صدای گریه‌هایش را شنید و به اتاق آمد. او را تهدید کردم، سپس ریحانه را بغل کرده و از پنجره اتاق بیرون انداختم.
متهم اضافه کرد: همسرم ضجه می‌زد. ابتدا من و سپس او سراسیمه از خانه بیرون رفتیم. با دیدن کودک که بیهوش شده بود، وحشت کردم و کودک و مادرش را تنها گذاشته و فرار کردم. پس از مطلع شدن از مرگ کودک، مخفیانه زندگی می‌کردم تا این‌که مرا دستگیر کردند.

اقای احمدی نژاد ،این بچه است ممش ولولونخورده!

آخرین سفر احمدی نژاد نیویورک
آقا واقعا چه افتخاری در خیانت نصیب خانواده خود کردی با این عکس یادگاری در امریکا هر چند مزدوربودنت را ثابت کردی. 

درکشوری که حقوق آقایان ...میلیونی همراه با رانت های میلیاردی است!پانصد هزار تومان کفاف یک زندگی آبرومند را می دهد؟


خبرآنلاین نوشت: بارها از زبان مسئولین مختلف شنیده ایم که کشور ما در سالیان آینده به سمت کهنسالی حرکت خواهد کرد.اما سئوال اینجاست که آیا به فرض قبول این حرف آیا کشور ما برای کهنسالی جمعیتش آماده است؟

 اگر به ضرب المثل سالی که نکوست از بهارش پیداست معتقد باشیم لاجرم باید جواب سئوال بالا را منفی بدانیم چرا که عملکرد امروز مسئولین با با بازنشستگان و کهنسالان نوید آینده خوبی برای کهنسالان آینده که البته ماهستیم را نمی دهد.

اگر تنها در همین چند ماه اخیر نگاهی به وضعیت بازنشستگان کشور بیاندازیم به تلخی در میابیم که گویا فریاد رسی برای آنها نیست و هر از گاهی هم که نویدی و مژده ای برای بهبود وضعیت  شان می شنوند خیلی زود متوجه می شویم که این بشارتها تنها برای تبلیغات سیاسی است.

نمونه امسال آن هدیه 100 هزار تومانی وعده داده شده به آنان است که با هزار منت و کش و قوس آخر در قالب همان اضافه حقوق مختصر شرمنده از روی تورم ،بعد از چند ماه تاخیر واریز شد آنهم یکجا که باعث خوشحالی کاذب این قشر مظلوم شود.

بر کسی پوشیده نیست که سازمان تامین اجتماعی یکی از پر جنجال ترین سازمانهای دولت آقای احمدی نژاد بوده است و کشمکش های اخیربرسر ریاست آقای مرتضوی گرچه موضوعی نیست که به مستمری بگیران این سازمان مربوط باشد اما بازی های سیاسی آن را به این کشمکش ها پیوند داده است.

مسولین محترم  گویا فراموش کرده اند که مطالبات بازنشستگان این سازمان منوط به فرد نیست بلکه به سازمانی مربوط است که وظایف نهادینه شده آن اقتضا می کند نسبت به کسانی که سالها حق بیمه پرداخته اند مسئول باشد.

به راستی آیا حقوق حد اقلی 70 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی که حداکثر با لطف تبلیغاتی مسئولین محترم به حدود پانصد هزار تومان رسیده است کفاف یک زندگی آبرومند را می دهد؟

البته فشار اقتصادی سالیان اخیر بسیاری را فارغ از سن  آزرده است اما نباید فراموش کرد که بازنشستگان و از کار افتادگان هیچ مفر و امیدی برای به دست آوردن درآمد بیشتر ندارند.

در شرایطی که یک دکتر رفتن و گرفتن دارو ها از داروخانه در بهترین حالت حدود پنجاه هزار تومان آب می خورد وقیمت بالای لبنیات و گوشت و.....و بالاخره اجاره های بالا حتی جوانان دست به جیب را می آزارد هیچ چیز به اندازه وعده وعیدهای توخالی وسرخرمن این قشر را آزار نمی دهد.

همسان سازی حقوق ها و رساندن حداقل حقوق به 700 هزار تومان وبیمه های تکمیلی با خدمات معقول و مناسب گرچه نیاز فوری و در واقع اورژانسی این قشر است اما بیشتر این روزها به عنوان امتیازات مدیریتی شخصی فلان رییس و فلان مدیر مطرح می شود.

در چنین شرایطی نه تنها بازنشستگان بلکه میانسالان نیز هنگام در نظر آوردن افقهای آینده نمی توانند از شر ابرهای تیره نگرانی رهایی یابند.

دهن کجی مجلس مُلاها به زلزله زدگان




کمتر کسی انتظار دارد مجلس مُلاها با هر طرحی و هر اندازه فوریتی، به طور واقعی گره ای از کار هموطنان زلزله زده در آذربایجان بگشاید. حتی اگر وکیل الدوله ها دو فوریت یا یک فوریت "طرح تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی" را تصویب می کردند، اقدام آنها ارزشی بیشتر از وعده خانه دار کردن دو ماهه مردُم آواره نمی داشت. با این حال، حرکت مجلس بدون اهمیت هم نیست. 
قُوه مُقننه ولایت فقیه به طور داوطلبانه و یکپارچه از بی اعتنایی چندش آوری که در سطحهای مُختلف "نظام" در برابر شهروندان کشور - حتی آن دسته که در مُحاصره زلزله ای مرگبار و ویرانگر بسر می برند - وجود دارد، پرده برداری کرده است. کمتر تبلیغات گُسترده یا افشاگری روشنگرانه ای می توانست همچون رفتار قانون نویسان اجاره ای حُکومت، اهمیت ناچیزی که جان و مال و کرامت شهروندان زلزله زده در چشم حاکمان کشور دارد را مُستند کند.
دهن کجی مجلس مُلاها به مردُم، نُقطه اوج مُوقت سیاستی است که حاکمان کشور از هنگام وقوع زلزله در نزدیک به دو ماه پیش تا کنون پیشه کرده اند. آنها در همان حال که وعده خانه سازی دو ماهه داده اند، در عمل حتی چادر و کانکس زلزله زدگان را نیز تامین نکرده اند. آنها ده ها هزار زن و مرد و کودک را محکوم کرده اند که رنج بی سرپناهی را با آغاز فصل سرما و باران تا مغز استخوان لمس کنند.
ابواب جمعی آقای خامنه ای پس از سرگردنه گیری و چپاول کُمکهای مردُمی، به تازگی آستینها را برای سوواستفاده از وضعیت آسیب دیدگان زلزله و اخاذی از آنها بالا زده اند. آنها برای کانکس پول میلیونی می خواهند و برای دادن وام، بهره ی دو رقمی! "نظام" حتی حاضر به تامین نیازهای اولیه و حیاتی زلزله زدگان نیست و به اعتراف مُدیر روابط عُمومی هلال احمر، "هزینه بسته های غذایی طی 45 روز و خرید مواد غذایی مثل برنج و روغن و حُبوبات" از محل کُمکهای نقدی مردُمی پرداخت شده است.       
سُکوت صدا و سیمای آقای خامنه ای در باره زلزله و برخورد مُنفعلانه و سهل انگاری غیرانسانی حُکومت در برابر شرایط وخیم زلزله زدگان، از یک منطق پیروی می کند؛ منطقی که مجلس مُلاها آن را مکتوب و با گُستاخی تمام به رُخ جامعه کشیده است.  منصور امان

۱۳۹۱ مهر ۳, دوشنبه

نصب گسترده دوربین های مدار بسته در دانشگاه علوم اقتصادی



به گزارش دانشجونیوز، روز شنبه، دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با ورود به دانشکده های علوم مالی و مهندسی اقتصاد و نیز خوابگاه های این دانشگاه، شاهد نصب ناگهانی و گسترده دوربین های امنیتی در محوطه آن ها بودند.

در همین زمینه، یکی از دانشجویان این دانشگاه به دانشجونیوز گفته است: "در حالی که مسئولین دانشگاه نصب این دوربین ها را با حفاظت از حریم دانشگاه توجیه می کنند، اما دانشجویان، نظری متفاوت داشته و هدف از این اقدامات را نه تنها حفظ حریم دانشگاه نمی دانند، بلکه معتقدند، هدف، کنترل گسترده دانشجویان به منظور برخورد با آنها و افزایش فشارها بوده است".

«به سیستم های نظارتی و کنترلی تحقیرآمیز عادت نمی کنیم»

در سال های گذشته نصب دوربین های مداربسته در برخی از دانشگاه های کشور به بهانه حفظ امنیت دانشجویان اعتراض هایی را در پی داشته است.

در فروردین ماه سال ١٣٩٠ جمعی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با صدور بیانیه ای نسبت به نصب دوربین های مدار بسته و کنترل دانشجویان اعتراض کردند.

در بخشی از بیانیه این دانشجویان آمده بود "چندی است که دانشکده ‏ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران، آلوده به سیستم ‏های نظارتی و کنترلی بر تمامی جوانب زیست دانشجویی آن شده است. مکانیسمی که از حضور خواهران مامور حراست برای کنترل و نظارت بر دانشجویان گرفته تا نصب دوربین های مدار بسته در نقاط مختلف دانشکده به بهانه‌های گوناگون، سعی بر اِعمال فشار در فضای دانشجویی دارد".

دانشجویان در ادامه گفته بودند: "عادت کردنِ ما به سیستم‏های نظارتی و کنترلیِ تحقیرآمیز، خیالی خام خواهد بود".

در سال ١٣٨٨ نیز شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه یاسوج در اعتراض به مشکلات صنفی و نصب دوربین های مدار بسته دست به تحصن زدند.

دو سال پیش، دانشگاه علم و صنعت از دانشگاه هایی بود که حتی در تریای پسران نیز اقدام به نصب دوربین های مدار بسته کرد.

دانشجویان این دانشگاه بعدها در بیانیه ای نسبت به افزایش فشار بر دانشجویان اعتراض کردند: "مدت هاست جو امنیتی، فضای دانشگاه علم و صنعت را فرا گرفته است. در دو سال گذشته فشارهای مختلفی از سوی نهادهای داخل و خارج دانشگاه بر دانشجویان وارد شده است؛ تعطیلی چند ماهه ی شورای صنفی، نصب دوربین های مدار بسته، تفکیک جنسیتی در برخی کلاس ها و اخیرا برخوردهای توهین آمیز افراد ناشناس با دانشجویان. روندهایی که روز به روز شدت بیشتری می گیرد".

در بسیاری از دانشگاه های کشور مانند علامه طباطبایی، شیراز و صنعتی نوشیروانی بابل نیز در سال های گذشته به بهانه حفظ امنیت دانشجویان، تعداد زیادی دوربین مدار بسته نصب شده است.

در دانشگاه امیرکبیر نیز در حالی از سال ها پیش دوربین های مداربسته نصب شده بود که در جریان جعل نشریات دانشجویی در این دانشگاه در سال ١٣٨٦، مسئولان دانشگاه از نمایش فیلم این دوربین ها به دانشجویان خودداری کرده و اعلام کردند که این دوربین ها تصویری را ضبط نکرده اند.

بیکاری ۲۰۰ کارگر کارخانه خودروسازی در خراسان رضوی


رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی از بیکار شدن ۲۰۰ تن از کارگران شرکت الکتریک خودرو شرق از شرکت‌های وابسته به ایران خودرو خبر داد.
بنا به گزارش ایلنا، رحمت الله‌پور موسی گفت: شرکت الکتریک خودرو شرق، که یکی از شرکت‌های موفق در حوزه خود بود و امکانات خوبی را نیز در اختیار کارگران خود قرار می‌داد، به دلیل فشار‌های اقتصادی وارده، قرارداد ۲۰۰ تن از کارگران قراردادی و پیمانی خود را تمدید نکرده است.
او با اشاره به تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی وارد بر کشور، افزود: به دلیل تحریم‌ها، این شرکت در تهیه یکی از قطعاتی که در خودرو‌ها استفاده می‌شود و از فرانسه وارد می‌شد به مشکل بر خورد و مجبور شد این قطعه را از طریق واسطه‌ای در دبی وارد کند که با تشدید تحریم‌ها در این امر نیز به مشکل بر خورد. مجموعه این مسائل تاثیر خود را گذاشت و باعث شد تعدادی از کارگران قراردادی و پیمانکاری حتی با سوابق بالای ۱۴ یا ۱۵ سال از کار خود مرخص شوند.
پور موسی ادامه داد: این در حالی است که بر اساس تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار، در کارهای دائم قرارداد موقت معنی ندارد.
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی در پایان به تعدیل نیرو در اکثر واحد‌های تولیدی استان اشاره کرد و اظهار داشت: اکثر واحد‌های تولیدی موجود یا نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند و یا مشکل حقوق معوقه دارند.

انتقال دوتن از شهروندان بهایی شیراز به زندان عادل آباد شیراز


رحمان وفایی و حمید اسلامی دو شهروند بهایی ساکن شیراز که در تاریخ ۲۴ تیرماه توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده بودند به زندان عادل آباد شیرزا منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رحمان وفایی ۵۸ ساله و حمید اسلامی دو شهروند بهایی که در تاریخ ۲۴ تیرماه با حمله نیروهای وزارت اطلاعات به منزل مسکونیشان دستگیر شده بودند، پس از گذراندن قریب ۲ ماه بازداشت دربازداشتگاه وزارت اظلاعات، روز ۵ شنبه ۳۰ شهریور ماه به زندان عادل آباد شیراز منتقل شدند.
یکی از نزدیکان رحمان وفایی به گزارشگر هرانا گفت: "رحمان وفایی که سابقه بیماری قلبی و فشار خون را دارند، دچار بیماری شدیدی شدند به طوری که خود قادر به صحبت نبوده و هم سلولی‌های او با خانواده ایشان تماس برقرار کردند و گفتند که رحمان حال بدی دارد و محیط آلوده بند قرنطینه زندان به شدت سلامت وی را تهدید می‌کند و سریعا داروهای او را بگیرید و به همراه دفترچه به زندان بیاورید."
گفتنی است، خانواده ایشان در حالی که نگران سلامت رحمان وفایی هستند، هیچ جوابی از سوی دادگاه و قاضی پرونده (خشتی) دریافت نمی‌کنند.

چهارصد کارگر کارخانه تولید کننده موتورهای دیزلی در تبریز در آستانه بیکاری


شرکت بنیان دیزل تبریز که اولین کارخانه تولید کننده موتورهای دیزلی ایران می‌باشد، بزودی تعطیل و ۴۰۰ کارگر آن در آستانه بی‌کاری قرار می‌گیرند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شرکت بنیان دیزل تبریز اولین کارخانه تولیدکننده موتورهای دیزلی ایران درآستانه تعطیلی قراردارد.
این کارخانه درسال ۱۳۴۶یعنی ۴۵ سال پیش باسرمایه گذاری ایران وانگلیس درغرب تبریز ایجاد و قریب نیم قرن به تولید موتورهای دیزلی درمن ولوو وهمچنین ژنراتورهای درمن بنز وپرکنیز مشغول ونیازهای داخلی را تامین می‌کرد.
این کارخانه قدیمی وعظیم درسال ۱۳۸۷ به مالک خصوصی واگذارگردید که ایشان اخیرا به ۴۰۰نفرکارگرمشغول دراین واحد صنعتی اعلام نموده که تایکماه کاربری زمین کارخانه رابعلت واقع شدن درداخل شهر تغییر و ماشین آلات آنرابه مزایده خواهد گذاشت وبا کارگران قرارداد یکماه منعقد نموده و به ایشان اعلام نموده تایکماه آینده برای خودشان کارپیداکنند.

حکم محکومیت ۵ جوان سیرجانی به اتهام فعالیت فیسبوکی صادر شد


دادستان عمومی و انقلاب سیرجان گفت: حکم محکومیت ۵ جوان سیرجانی که ۶ ماه قبل به اتهام انتشار مطالب خلاف قانون در سایت فیس بوک دستگیر شده بودند صادر و به آنان ابلاغ شد.
بنا به گزارش ایسنا، ‌ مهدی بخشی در خصوص این پرونده گفت: "فضاهای اینترنتی و مجازی همواره توسط سربازان گمنام امام زمان در دست بررسی بوده و این افراد به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به مسوولان عالی رتبه مملکت دستگیر شدند."
وی افزود: "بازجویی‌های لازم توسط اعضای تیم سایبری اداره اطلاعات انجام شد و پس از بررسی پرونده کیفر خواست برای آنان صادر شد."
وی ادامه داد: "این پرونده جهت رسیدگی و صدور رأی نهایی به دادگاه انقلاب ارسال شد که اکثر متهمان به حبس محکوم شدند."
این مقام قضایی گفت: "بخشی از اتهامات وارده این افراد در محاکم جزایی عمومی قابل رسیدگی است که حبس آن‌ها را افزایش خواهد داد."
دادستان سیرجان اذعان کرد: "عضویت در سایت‌های فیل‌تر شده غیرقانونی است و شهروندان باید از فعالیت در آن‌ها پرهیز کنند."

طی 6ماه/628 سال زندان برای 100 نفر و بازداشت 192 تن دیگر در کردستان


بنا به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا: در شش ماه نخست سال 1391 و در نتیجه‌ی بازداشت ده‌ها تن از شهروندان کُرد توسط دستگاه امنیتی حکومت اسلامی ایران، دستگاه قضایی نیز اقدام به صدور چند صد سال زندان برای شهروندان کُرد کرده است.


7123.jpg
بازداشت‌های گسترده شهروندان توسط اداره‌ی اطلاعات:
در شش ماهه اول سالجاری، موج بازداشت‌های امنیتی در مناطق کُردنشین ایران همچنان استمرار داشته و در این رابطه 192 نفر از شهروندان کُرد در نقاط مختلف و توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه‌ی اداره‌ی اطلاعات منتقل شده‌اند.

طبق گزارش‌ها در برخی موارد حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران نیز بصورت مجزا از وزارت اطلاعات، اقدام به بازداشت شهروندان نموده و در همین راستا و در دادگاه‌های انقلاب تعدادی پرونده امنیتی برای شهروندان کُرد تشکیل شده است.


7125.jpg
صدور احکام سنگین از سوی دستگاه قضایی:
در مجموع تشکیل پروند‌ه‌ها برای 100 نفر از شهروندان کُرد، دادگاه‌های انقلاب جمعا، حکم 628 سال حبس تعزیری، 15 سال حبس تعلیقی و 74 ضربه شلاق را برای آنها صادر کرده‌اند.

قریب با اتفاق این احکام از سوی دادگاه‌های انقلاب صادر شده که در زمان‌های کوتاه و چند دقیقه‌ای دادگاه مبادرت به صدور رأی کرده است. این در حالی است که اکثریت این شهروندان از حق استفاده از وکیل تعیینی محروم شده و دادگاه با اختیار غیر قانونی خود برای آنان وکیل تسخیری انتخاب کرده است.


7124.jpg
دلایل بازداشت‌های گسترده امنیتی در مناطق کُردنشین:

با توجه به شواهد موجود، کسانی که از سوی دستگاه‌های امنیتی و در مناطق کُردنشین بازداشت می‌شوند، عمدتا از فعالان فرهنگی، مدنی و دانشجویان هستند، اما پس از بازداشت شاهد تشکیل پرونده‌های امنیتی در سیستم قضای برای آنان هستیم.

به طور معمول و در اکثر موارد، با فشار دستگاه امنیتی بر سیستم قضایی، دادگاه‌های انقلاب بدون در دست داشتن مدارک کافی در جهت محکومیت و یا اثبات اتهام، شهروندان کُرد را به اتهام‌‌هایی از قبیل همکاری با احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی به اعدام و یا حبس‌های طولانی مدت محکوم می‌کنند.

آمار ارائه شده تنها با استناد به موارد ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا منتشر گردیده است. با توجه به فضای پلیسی – امنیتی حاکم بر مناطق کُردنشین ایران و عدم اطلاع رسانی آزادانه و بدون محدودیت، بالاتر بودن آمار واقعی بالقوه می‌باشد.

تظاهرات فعالان ملیت‌های غیر فارس در سوئد

بە گزارش آژانس خبررسانی کردپا: تظاهر کنندگان که با حضور جمعی از فعالان حقوق بشری ومردم این شهر همراهی می شدند با سر دادن شعارهایی به سیاست های شوونیستی دولت جمهوری اسلامی در مناطق غیر فارس اعتراض وخواستار واکنش جامعه جهانی نسبت به این موضوع شدند.

تظاهر کنندگان با بلند کردن عکس هایی از فعالان سیاسی عرب اهوازی محکوم به اعدام چون؛ براداران جبار ومختار آلبوشوکه، هادی راشدی، محمد علی عموری وهاشم شعبانی خواستار توقف بی قید وشرط احکام اعدام این پنج تن شدند.

فعالان ملیت های غیر فارس در سوئد همواره در اعتراض به سیاست های جمهوری اسلامی ایران در مناطق ملی اعتراض کرده و عملکرد دولت جمهوری اسلامی در مناطق ملی را به نهادهای بین المللی گزارش می کنند. آنان معتقدند که دولت جمهوری اسلامی در مناطق ملی مبادرت به پاکسازی نژادی می کند.

از فواید سفر احمدی نژاد به نیویورک




ملیجک خامنه ای برای بار هشتم جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک آمده است تا بار دیگر با دست پر به زیر عبای رژیم برگردد. یک دست پر از انتقادات و انزجار جامعه جهانی و دست سنگین تر، پر از تمسخر و تحقیر. اما این تمام دستاوردهای سفر وی نیست.
یک فایده بهتر، گردهمایی هزاران نفر از ایرانیان از سراسر آمریکا، کانادا و برخی دیگر از کشورها است که این بار با شرکت و همدلی عده ای از فعالین و معترضین سوری حمایت می شوند. هزاران معترض از این فرصت استفاده کرده و پیام اصلی و واقعی مردم ایران به اعضای مجمع عمومی سازمان ملل را به آنها می رسانند: جمهوری اسلامی حکومتی مستبد، غیر دمکراتیک، جنایتکار، فاسد و ضد حقوق بشر است و باید سرنگون شود.
احمدی نژاد در حالی با شوق همراه با عده ای از کاسه لیسهای دولت اش به نیویورک می آید و در هتل مجلل "وارویک" با قیمتهای سر به فلک کشیده اطراق می کند که پیامهای کلیدی از پیش داده شده را شنیده است.
نخست آنکه سنای آمریکا یک روز پیش، قطعنامه‌ای را برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران با رایاکثریت به تصویب رساند که بر اساس آن به اوباما اختیار تام برای جلوگیری از دستیابی رژیم جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای داده می شود.
از سوی دیگر، تنها چند روز پیش، آمریکا پس از 15 سال مماشات با رژیم، در نهایت با بیرون آوردن نام سازمان مجاهدین از لیست تروریستی، بند ناف خود را حتی با اصلاح طلبان قلابی هم برید.
در واکنش به وخامت اوضاع، پاسدار علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، به جای درک موقعیت پس مانده رژیم و چاره جویی به صلاح منافع کشور، شیپور جنگ را به صدا درآورده و می گوید: "همه باید برای جنگ آینده آماده شویم."
در همین حال و هوا، دست نشانده خامنه ای به قصد "اصلاح مدیریت جهانی" وارد نیویورک می شود. او در سال اول این نشست، به طور معجره آسایی "هاله‌ای از نور" بالای سر خود دیده بود. سال بعد، کشتار یهودیان در دوران نازیها را "افسانه" خواند، اما در سفر سوم، فکاهی آفرین تر بود، وی در دانشگاه کلمبیا گفت، "در ایران ما همجنس گرا نداریم" و خود را به شهرت جهانی رساند. احمدی‌نژاد در چهارمین حضورش در مجمع عمومی سازمان ملل از "پایان امپراتوری آمریکا" سخن گفت. در پنجمین سفر که پس از انتخابات نمایشی ۸۸ انجام می شد، هیاتهای دیپلماتیک ده‌ها کشور جهان هنگام سخنرانی او سالن مجمع عمومی را ترک کردند. در ششمین حضور در سازمان ملل، ملیجک خامنه ای پیشنهاد داد که دهه آینده میلادی را "دهه مدیریت مشترک جهان" نامگذاری شود. سال قبل از آن نیز او در باره "اصلاح مدیریت جهانی" سخنوری کرده بود.
امسال احمدی نژاد به نمایندگی از سوی رژیمی شرکت می کند که تحت شدیدترین تحریمهای بین المللی، ورشکستی اقتصادی، فساد حکومتی، دعوای جناحها و انزوای منطقه ای بسر می برد و همچنین نقض کامل حقوق بشر را در پرونده و مردمی جان به لب رسیده را در قفا دارد. او با سرافکندگی بیشتر باز خواهد گشت و باز هم موجبات خرسندی رقبای خود را فراهم می آورد.لیلا جدیدی