۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

"دولت کریمه" می گوید گرانی سووتفاهم است


اگر چه پخش اطلاعات نادُرُست، دروغگویی و گُمراه سازی یک روش محبوب و فراگیر در میان رهبران و پایوران جمهوری اسلامی است، اما شاید آقای رحیمی، مُعاون اول آقای احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه بر منصب ریاست جمهوری، بی استعداد ترین شیاد در میان هم پیشگان خود باشد. او هیچ چیز کمتر از حذف اختصاص ارز دولتی به کالاهای اساسی را تکذیب نکرده است.
آقای رحیمی که پیشتر با ساختن مدرک جعلی دُکترا برای خود و آنهم از یک دانشگاه موهوم ثابت کرده که یا هوشیاری اش زیاد نیست و یا به وقاحتی بی اندازه آراسته است، اینک در گرماگرم افزایش بهای مایحتاج روزانه مردُم در پی قطع ارز دولتی برای واردات کالاهای پایه ای، به گونه ساده لوحانه ای وانمود می کند که انفجار دوباره قیمتها ناشی از یک سووتفاهم است.
او برای باور پذیر کردن دروغی که تحویل می دهد، دست به ابتکار تازه ای زده و پس از بی اعتبار کردن بانک مرکزی، یکی از اعضای ارشد دولت را نیز به اتهام "زدن حرف کاملا بی اساس" دراز کرده است. بدشانسی آقای رحیمی این است که همچون مورد مدرک دُکترا، این ادعای او نیز به سادگی قابل تعقیب است و فقط یک خرید روزانه برای اثبات ناراستی گوینده و سُخنش کفایت می کند.   
تکذیبیه آقای رحیمی و اعلام خودنمایانه "مُکلف بودن دولت به تامین ارز مرجع برای کالاهای اساسی"، حتی به اندازه یک ریال هم تاثیری در قیمت گوشت، برنج، روغن، شکر، حُبوبات و جُز آن نگذاشته است. در همین حال، واردکنندگان و فروشندگان نیز علاقه ای به همراهی با تاکتیک منصوبان آیت الله خامنه ای برای انداختن بار گناه دور تازه گرانی به گردن آنها نشان نمی دهند. بی درنگ پس از سُخنان آقای رحیمی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی و کمی بعد، دبیر انجمن روغن در گُفته های جُداگانه ای، قطع دریافت ارز دولتی را تایید کردند.     
با این همه، دُروغ بافی آشکار این پایور بُلندپایه "دولت کریمه" فقط میزان انرژی تبهکارانه ای که نزد آن ذخیره شده را تخمین نمی زند؛ فراتر از آن، سُخنان وی نشان از آگاهی "نظام" از تاثیرات فاجعه بار تصمیمهای اقتصادی خود بر جامعه و دفاع ناپذیر بودن آنها دارد.منصور امان




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر