۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۴, شنبه

جلیلی، از آغوش خامنه ای به دامن کاترین اشتون


روز 25 اردیبهشت (15 مه) سعید جلیلی و کاترین اشتون در استانبول دیدار و گفتگو خواهند کرد. به عبارت دیگر، دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم رهنمود ها، نصیحتها و تهدیدهای لفظی نماینده1+5 رامی شنود و سپس با دستی پر از رهاوردهای سیاست کش دادن به آغوش ولی فقیه باز می گردد.
همانطور که سخنگوی خانم اشتون گفته است، قرار است گفتگوهای "بی نتیجه و ناکام" یک ماه پیش در آلماتی پیگیری شده و در عین حال موضوع روی میز باقی بماند. چنانچه پس از پایان مذاکرات آلماتی 1 و 2 کاترین اشتون به خبرنگاران گفته بود: "طی دو روز مذاکره روشن شد مواضع ‌مان همچنان از هم فاصله دارد."
همچنین، قرار است همزمان آژانس انرژی اتمی و نمایندگان رژیم در وین ملاقات کنند. بازرسان آژانس که اصرار دارند از تاسیسات نظامی پارچین دیدن کنند، به تازگی ادعا کرده اند که حتی اگر رژیم ایران در پی مخفی کاری برآید، آنها از توانایی یافتن کوچکترین ذرات مواد اتمی برخوردار هستند. پیشتر به شواهدی اشاره شده بود که جمهوری اسلامی اقدام به پاکسازی تاسیسات پارچین کرده است و از این رو به موثر بودن بازرسی از این تاسیسات ابراز تردید شده بود، اما اکنون ادعا می شود آثار مواد اتمی با تجهیزات مدرن قابل شناسایی است. استفان وگت، یک مقام بلند پایه آژانس، گفته است ذرات مواد اتمی اورانیوم را به طور کلی نمی توان از بین برد.
همانطور که انتظار می رود برای رژیم خامنه ای فعلا هیچ پیشرفتی در حل تنشها و بحرانهای ناشی از آن از کوچکترین اهمیتی برخوردار نیست و حفظ نظام در هر شرایط تقدم دارد. او در تازه ترین سخن پراکنیهای خود در باره رییس جمهور نظامش تاکید کرد که باید کسی باشد در "مقابل فشارهای دشمنان مقاوم باشد" و "زود نترسد، از میدان خارج نشود". اتفاقا و طبیعتا همین واقعیت هم سرانجام علت متلاشی شدن نظام وی خواهد بود. لیلا جدیدی




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر