۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

خشم کشاورزان اصفهان


کشاورزان خشمگین روستاهای اصفهان در اعتراض به کمبود آب در این منطقه طی هفته گذشته دست به اعتراض زدند. روز چهارشنبه 9 اسفند، کشاورزان معترض بار دیگر در پی تجمع گسترده اعتراضی خود، با ماموران امنیتی و یگانهای ویژه سرکوبگر درگیر شدند. قبلاً، روز  آدینه 4 اسفند، کشاورزان زحمتکش این منطقه به حشک شدن آب زاینده رود و انتقال روزانه 170 تا 180هزار مترمکعب آب این رودخانه به استان بزد دست به اعتراضی گسترده زدند. بر اساس خبر خبرگزاریهای حکومتی، مردم خشمکین، خط انتقال آب به یزد را تخریب کردند.
کشاورزان محروم شده از آب زاینده رود در اعتراض به انتقال آب جهت مصرف در بخش صنعت استان یزد اقدام به اعتراض کردند.

کارگزاران حکومت، قبلاً مدعی مصرف این حجم از آب برای تامین آب آشامیدنی مردم یزد شده بودند. اقدام کشاورزان ضمن نشان دادن خشمشان نسبت به سیاستهای مخرب زیست محیطی حکومت، بر بی اعتمادی به پایوران رژیم تاکید گذاشت. رژیم در رابطه با این موضوع تلاش کرد که مردم دو استان را در برابر هم قرارداده و با اعلام جیره بندی آب در استان یزد، خشم کشاورزان استان اصفهان را غیر عقلانی جلوه دهد.
مسئول مستقیم مشکل کمبود آب که در بسیاری از مناطق ایران به عنوان خطری جدی محسوب می شود، رژیم ولایت فقیه است. تعیین بودجه و اختصاص هزینه های کلان برای مصارف نظامی و کمک به تروریستها و دیکتاتورهای منطقه نسبت به هزینه های اندک که برای محیط زیست و خشک شدن دریاچه ها و رودخانه های ایران در نظر گرفته می شود، چشم اندازی فاجعه بار از نظر کمبود آب و آسیبهای زیست محیطی و بهداشتی را به مردم تحمیل خواهد کرد.

در رویدادی دیگر، روز یکشنبه 6 اسفند، یک تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی بازنشستگان ذوب آهن اصفهان، دچار ایست قلبی شد و فوت کرد. این کارمند بازنشسته هنگامی که خبر عدم پرداخت حقوقشان تا 25 اسفند را شنید به دلیل نگرانی از عدم پرداخت هزینه فرزند بیمارش جانش را از دست داد.
روز چهارشنبه 9 اسفند، حدود 200 تن از کارگران شرکت پتروپالا زیر مجموعه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در شهرستان عسلویه دست به اعتراض زده و خواهان پرداخت ماهها حقوق عقب افتاده خود شدند.
دستاورد سیاستهای چپاولگرانه، ماجراجویانه و نظامیگری رژیم، فقر و فلاکت، بیکاری و ناامنی بیشتر است.زینت میرهاشمی








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر