۱۳۹۱ اسفند ۲۰, یکشنبه

اعتصاب کارگران در فاز ۱۲ پارس جنوبی/۱۲۰۰ کارگر کارخانه نورد لوله صفا همچنان در اعتصاب


 روز دو شنبه ۱۴ اسفد کارگران شرکت توسعه شبکه‌های صنعتی ایران پیمانکار فاز ۱۲ پارس جنوبی در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و بدی سرویس و خوابگاه دست به اعتصاب زدند.
به گزارش تارنمای انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، کارگران از ساعت ۶ صبح به مدت ۲ ساعت اعتصاب کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، این اعتصاب بدون نتیجه پایان یافته اما یکی از فعالین اعتصاب به نام نجیم محمد‌زاده از کار اخراج شده است.
در خبری دیگر نیز آمده است: ۱۲۰۰ کارگر کارخانه نورد لوله صفا از روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه دست به اعتصاب زدند و خواهان عمل به توافق صورت گرفته از سوی کارفرما شدند.
به گزارش تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران بر اساس توافقی که در پی اعتصابات ماههای گذشته این کارگران با کارفرما صورت گرفته بود قرار بود ۱۵ اسفند دستمزد آذرماه این کارگران پرداخت شود اما با فرا رسیدن این روز هیچ پولی به حساب آنان واریز نشد و به همین دلیل این کارگران بلافاصله دست به اعتصاب زدند. کارگران نورد لوله صفا در حال حاضر و با احتساب ماه اسفند، ۴ ماه دستمزد معوقه بعلاوه عیدی و پاداش خود را از کارفرما طلب دارند. کارفرمای کارخانه نورد لوله صفا در حالی از دادن دستمزد معوقه کارگران پرهیز می‌کند که طی ماههای گذشته تولید در این کارخانه رونق زیادی گرفته است بطوریکه کارگران این کارخانه در سه شیفت و بطور شبانه روزی مشغول بکارند.
این اعتصاب روز چهارشنبه نیز ادامه داشت و کارفرما در مقابله با اعتصاب روز پنج شنبه و جمعه را تعطیل اعلام کرد. کارگران نورد لوله صفا مصمم به ادامه اعتصاب خود تا رسیدن به خواست‌هایشان هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر