۱۳۹۱ اسفند ۲۷, یکشنبه

جواد لاریجانی به خودش مدال پیشرفت داد




نهاد حکومتی موسوم به «ستاد حقوق بشر» توهین به بشریت و ناقض تمامی حقوق مردم ایران است. سخن پراکنی جواد لاریجانی در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل متحد، تاییدی بر همه جنایتهای رژیم است. وی با توجیه قوانین شرع بر ادامه نقض حقوق بشر تاکید کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، لاریجانی قصاص را «جزو حقوق اصلی شهروندان» ایران به حساب آورده است. اگر چه هویت شهروند و این که چه کسی از منظر این جنایتکار، شهروند محسوب می شود، خود پدیده ای قابل بررسی است، اما دفاع وی از مجازات قصاص واکنشی در برابر تنفر جهانی از این مجازات رایج در جمهوری اسلامی است. لاریجانی درآوردن چشم، قطع انگشتان دست، سنگسار و ... را موهبتی برای نظام سیاسی دانسته که کشورهای غربی از آن محروم اند.
حمایت گسترده کشورهای شرکت کننده در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل از گزارش احمد شهید در رابطه با نقض فاحش حقوق بشر در ایران، هیات به اصطلاح حقوق بشر رژیم را خجالت زده کرد. دبیر هیات رژیم با تاکید بر امت اسلام از دیگران خواست خجالت نکشند. وی مدعی شد که با همین «مدل»، جمهوری اسلامی در شمار کشورهای پیشرفته قرار دارد.

حقوق بشر حقوقی جهانشمول است. جهانی بودن حقوق بشر دستاورد بزرگ مبارزه بشر است که همه نژادها، ملل، رنگها و جنسیتها را شامل می شود. رژیم ولایت فقیه بیش از سه دهه با تکیه بر قوانین شریعت، مردم را به بهانه تفاوت فرهنگ و مذهب سرکوب کرده است. جدایی دولت از دین و خارج کردن قوانین از معیارهای شریعت به یکی از خواسته های همگانی مردم ایران تبدیل شده است. حضور جانیانی مانند جواد لاریجانی در نهادهای سازمان ملل، نقض حقوق شهروندی مردم ایران است. کارگزاران جمهوری اسلامی، نماینده مردم ایران نیستند و باید از مجامع بین المللی طرد شوند.    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر