۱۳۹۲ فروردین ۱۲, دوشنبه

نا همخوانی نرخ تورم با دستمزد پایه


رئیس شورای عالی کار در توجیه عدم افزایش دستمزد پایه همخوان با نرخ تورم برای سال 92، گفت:«اگر با تورم امسال برای سال بعد حقوق تعیین می کنیم، برای این است که ممکن است در سال آینده اصلاً تورم نداشته باشیم». چند روزی از حرف این کارگزار رژیم نمی گذرد که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با سایت خبر آنلاین از افزایش نرخ تورم در سال آینده صحبت می کند. وی نرخ تورم برای سال 92 را بیش از 35 درصد پیش بینی می کند.
مرکز آمار، نرخ تورم در سال 91 را 31.5 درصد اعلام کرد. این آمار در حالی داده می شود که بسیاری از کارشناسان اقتصادی نرخ تورم در ایران را نزدیک به 50 درصد ارزیابی می کنند.
وعده تک رقمی کردن نرخ تورم بخشی از فریبکاریهای پایوران رژیم در برابر بحران اقتصادی و فقیر تر شدن مردم است. رئیس کل بانک مرکزی در سال 89 گفت:«پیش بینی می شود که بعد از اجرای کامل هدفمندی یارانه ها در مدت زمان بین یک سال تا 18 ماه مجددا نرخ تورم یک رقمی شود». (منبع آفتاب نیوز 28 آبان 89).
بحران اقتصادی ایران نتیجه سیاستها و عملکردهای جمهوری اسلامی است و چشم اندازی برای بهبود و یا کاهش بحران وجود ندارد. استثمار، فقر، بیکاری و آسیبهای اجتماعی ناشی از آن در بیش از سه دهه حاکمیت استبدادی، بر خلاف وعده های عوام فریبانه کارگزاران حکومت همواره شدت یافته است. نا همخوانی رشد تورم با حداقل دستمزد تعیین شده، به فقر و بحران معیشتی بیشتر دامن خواهد زد و در مقابل این شرایط فاجعه بار، کارگران و مزدبگیران تسلیم نشده و به مبارزه ادامه خواهند داد.زینت میرهاشمی








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر