۱۳۹۲ فروردین ۲۵, یکشنبه

فشار دیپلماتیک برای رعایت حقوق بشر


در اعتراض نهادهای بین المللی به نقض فاحش حقوق بشر و اعدامهای گسترده در ایران، کارگزاران رژیم بی شرمانه حقوق بشر در ایران را بومی و فرهنگی اعلام می کنند. جنایتکاران حاکم بر همین دیدمان از احکام سنگسار، اعدام، تعزیر، قصاص دفاع می کنند. بعد از سه دهه کشتار، قتل عام، سرکوب، محکومیت نقض حقوق بشر از دایره نهادهای مدافع حقوق بشر فراتر رفته و بسیاری از مقامات کشورهای جهان را هم به واکنش کشانده است.

کشور دانمارک برای مبارزه با مواد مخدر سالانه 5 میلیون دلار به حکومت ایران کمک می کرده است. بنا به گفته وزیر توسعه دانمارک، این کشور تصمیم گرفته است که در اعتراض به «افزایش اعدامها» کمک فوق را قطع کند. روزنامه پلیتکن به نقل از وزیر توسعه دانمارک نوشته است که:«پیام ما به ایران این است که استفاده از مجازات مرگ غیر قابل قبول و ما به هیچ وجه نمی توانیم آن را تایید کنیم.» اقدام دولت دانمارک مثبت و دستاورد فعالیت نیروهای مدافع حقوق بشر  ایرانی و غیر ایرانی است. حقوق بشر امری جهانی است که باید برای همه رنگها، نژادها و جنسیتها به یکسان و بدون تبعیض رعایت شود. باید کشورها روابط سیاسی و اقتصادی خود با جمهوری اسلامی را منوط به رعایت حقوق بشر کرده و رژیم ایران را مجبور به اجرای عهدنامه های بین المللی نمایند.
در رویدادی دیگر، العربیه در آدینه 23 فروردین از ارائه پیش نویس قطعنامه ای در رابطه با تحریمهای سخت تر رژیم ایران توسط فانونگذاران سنای آمریکا خبر داده است. العربیه بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ نوشته است:«در طرح جدید سنای آمریکا مساله آزادی زندانیان سیاسی، احترام به نقض حقوق زنان و نظارت بر انتخابات آزاد نیز مطرح شده است و پیش از خارج شدن نام شرکتهای دولتی ایرانی از فهرست تحریمهای آمریکا، تهران باید اقدامات خواسته شده در این زمینه ها را انجام دهد».زینت میرهاشمی




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر