۱۳۹۲ اردیبهشت ۷, شنبه

تلاشهای رژیم برای رفع دردسر "فیس بوک" بی نتیجه است


مزدوری در سمت رِییس پلیس فتا، باند جاسوسی و سرکوبگری در اینترنت که عامل قتل ستار بهشتی شناخته شد، ادعا کرده است که فیس بوک مسبب اصلی یک سوم طلاقها در ایران و "تنفرآمیز ترین ابراز جاسوسی دنیاست".
انتخابات قلابی و نمایشی در راه است. بالطبع، جاده صاف کن آن یعنی سانسور همه جانبه اطلاعات هم همه جانبه شده است. احضار و یا دستگیری خبرنگاران، مسدود کردن شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، تویتر و سایتها، قطع اینترنت، اخلال در جی میل و غیره راهکارهای است که برای سانسور افشاگری و جلوگیری از اعتراضات سازمان یافته به کار برده می شود.
روشن است که اگر سرهنگ یلی، رییس پلیس فتای خراسان شمالی، علت اصلی طلاق در دوره حاضر را فقر، بی خانمانی و بحرانهای اجتماعی فراگیر ذکر می کرد، نمی توانست توجیهی بدین مضحکی برای فیلترینگهای شدید و مسدود کردن شبکه های اجتماعی داشته باشد. وی که اعلام می کند مبارزه با جرایم سایبری در فضای مجازی یکی از اولویتهای دستور کار است، همزمان مقابله با "ایجاد اختلال در فضای عمومی" را هم یادآور می شود. پیشتر، اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پلیس نیز "شبکه ‌های اجتماعی مثل فیس ‌بوک و تویتر" را ابزار سازماندهی "ناراضیان پراکنده، مجرمان و سرویسهای خارجی" دانسته بود.
این درحالیست که پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) یا بهتر بگوییم جاسوسان دربار خامنه ای، خود با استخدام هزاران نفر و صرف هزینه های کلان از فیس بوک برای جاسوسی از شهروندان ایرانی استفاده می کنند و بسیاری از کاربران فیس بوک را هدف قرار داده و آنها را بازداشت و مجازات کرده اند.
از سوی دیگر، رژیم ولایت فقیه در همین "تنفرآمیزترین ابزار جاسوسی دنیا"، هزاران صفحه و پیج برای تبلیغ سیاستهای خود یا تخریب مخالفان ایجاد کرده است. چندی پیش خامنه ای هم که به فیس بوک پیوسته، برای استفاده از آن شرط گذاشت: "اگر برای ارتکاب گناه باشد جایز نیست، والا بلامانع است."
به گزارش تایمز لایو، 5 میلیون وب سایت توسط مقامهای ایران مسدود شده است، اما ایرانیان با استفاده از نرم افزارهای پراکسی و شبکه های خصوصی مجازی، سانسور را دور زده اند و بیش از 17 میلیون نفر از فیس بوک استفاده می کنند.
اگر در دوران سلطنت پهلوی برای پخش یک اطلاعیه یا نشریه سالها زندانی و یا اعدام در انتظار نشسته بود، امروز شبکه های اجتماعی این امکان را از حکومت مستبدی که جانشین آن شده گرفته اند. مردم ایران در داخل یا خارج کشور در امر آگاهی رسانی، اقدامات هماهنگ و سازمان یابی از یکی از امکانات بسیار ضروری یعنی شبکه های اجتماعی و فیس بوک استفاده خواهند کرد. تلاش رژیم برای به عقب برگرداندن این تحول اجتماعی - تکنولوژیک به جایی راه نمی برد.
 لیلا جدیدی





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر