۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

همه ما زنان مریوان هستیم



اراذل و اوباش جمهوری اسلامی در پوشش نیروی انتظامی و در همدستی با بیدادگاه شهرستان مریوان، یکبار دیگر تحجر و دیدگاه بیابانگردی رژیم ولایت فقیه را به نمایش گذاشتند. آنها به زعم خود برای تنبیه یک فرد متهم به "نزاع و چاقوکشی"، وی را با پوشاندن روسری و لباس قرمز زنانه کوردی در سطح شهر گرداندند. این حرکت وقیح و ارتجاعی که اهانت نه تنها به زنان کورد بلکه به همه زنان است، مورد خشم و اعتراض زنان و مردان کورد قرار گرفت و رژیم را آماج واکنشهای اعتراض آمیز آنان کرد.
بنا به گزارش انجمن زنان مریوان، در اعتراض به این حکم زن ستیزانه، عده ای از "زنان با لباس قرمز کوردی و دست داشتن پلاکاردها به خیابانها آمدند".
پس از آن، تجمع اعتراضی به تدریج گسترده تر شده تا جایی که نیروهای گارد به محاصره معترضان پرداخته و با باتوم و گاز فلفل دست به سرکوب آنان زدند. اوباش خامنه ای خون مردم معترض را بر زمین ریختند، دست و پای آنها را شکستند و عده ای را دستگیر کردند.
در روزهای بعد و در اثر اعتراضهای شدید و خاموش نشدنی مردم، عده ای از نمایندگان مجلس ارتجاع جهت پاک کردن این لکه ننگ، در نامه ای به دادگستری "تذکر" دادند. آنها وقیحانه این حرکت را که اهانت به همه زنان با هر دین و آیینی است، "تحقیر لباس و شخصیت زن مسلمان" عنوان کردند.
اینکه رژیم جمهوری اسلامی حکومتی زن ستیز و ارتجاعی است، بر کسی پوشیده نمانده. همچنین این امر که رژیم دون صفت ترین، عقب مانده ترین و فرومایه ترین قشر جامعه را برای سرکوب جامعه و اداره امور به خدمت گرفته نیز روشن است. اما آنچه که اهمیت بیشتری دارد، اعتراضات گسترده زنان و مردان آگاه و با شهامت کورد است که نشان دادند در برابر این حرکات سکوت نمی کنند، به طوریکه تن برخی از نمایندگان مجلس ارتجاع در صندلیهای شان به لرزه در آمد.
از سوی دیگر، باید توجه داشت که در قوانین و روشهای هیچ کشور متمدن یا حتی نیمه متمدنی، مجرم را به قصد توهین به او در خیابانها نمی گردانند. خود این عمل نیز اقدامی کاملا خلاف حقوق بشر است.
در هر صورت، حقارت از آن کسانی است که نه تنها برای بخشی از نژاد انسانی برتری جنسی قایل هستند، بلکه کرامت انسانی هیچیک را حفظ نمی کنند.
ما از اعمال حقیرانه و زن ستیزانه مزدوران رژیم ابراز نفرت کرده و خود را در کنار و حامی اعتراضات به حق مردم مریوان می دانیم. ما خواهان آزادی بدون قید و شرط دستگیر شدگان هستیم و از همه زنان و مردان ایرانی آزادیخواه و برابری طلب می خواهیم که در مقابل این حرکت ساکت ننشیند. لیلا جدیدی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر