۱۳۹۰ اسفند ۲۹, دوشنبه

وعده های تو خالی دولت دست نشانده، موضوع جوکهای سال 90 مردم

در روزهای پایانی سال 90، کارنامه جمهوری اسلامی با سوق دادن بیشتر زحمتکشان به زیر خط فقر، بیکاری، فقدان مسکن، بالا رفتن هزینه نیازهای اولیه ، اعتیاد، تن فروشی و ده ها نمونه دیگر در این سال، سیاه تر از گذشته به نمایش گذاشته است. احمدی نژاد، دست نشانده ولی فقیه، تنها دلقکی نیست که از مملکت داری فقط اطوار آن را دارد. وعده ها و قولهایی که در آغاز سال 90، "رهبر"، رییس جمهور و مجلس ارتجاع به مردم دادند، همگی آنان را به سوژه لطیفه های گزنده مردم ایران تبدیل کرد. بی دلیل نیست که مردم این جماعت را "بزرگترین شیمیدانان جهان" لقب داده اند، "زیرا توانسته اند تومان را به پهن تبدیل کنند!"
سال گذشته خامنه ای در پیام نوروزی خود، سال 90 را سال "جهاد اقتصادی" نامید. دوش به دوش او، احمدی نژاد هم وعده های رنگارنگی داد. او قول ایجاد دو نیم میلیون شغل داد و گفت، در طول 2 یا 3 سال، مشکل بیکاری ریشه کن می شود. اما نه تنها مردم ایران و جوانانی که وارد بازار کار شدند، آثاری از محلهای کار ندیدند، بلکه مرکز آمار خود رژیم، روند اشتغال را منفی اعلام کرد. این در حالیست که عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دزدی میلیاردی شرکای خود، مشایی و احمدی نژاد را مانع عمل نشدن این وعده توصیف کرد.
رییس جمهور دست نشانده گفته بود، در سال جاری طرح عمران روستاها و شهرها و طرح مسكن با گستردگی هر چه تمام‌ تر در شهر و روستا ادامه پیدا خواهد كرد. وی گفته بود، تا 2 یا 3 سال دیگر هیچ ایرانی بدون مسکن نخواهد بود. او از این هم فراتر رفته و وعده داد که تا پایان سال 90 به هر خانوار یک قطعه زمین 1000 متری رایگان تعلق خواهد گرفت تا مردم بتواند در بخشی از آن بنای مسکونی و در بخش دیگری به احداث باغ اقدام کنند.
با این حال، آمارها نشان می دهد که قیمت اجاره مسکن همچنان رو به افزایش بوده، بطوری که اکنون حتی در مناطق متوسط تهران برای رهن یک واحد کوچک ۵۰ تا ۶۰ متری باید مبلغی در حدود ۲۵ میلیون و در برخی مناطق تا ۵۰ میلیون تومان پرداخت کرد.
رییس جمهور رژیم ولایت فقیه همچنین کاهش قیمتها را وعده داده بود که نه تنها مردم با بالا رفتن سرسام آور بهای اجناس روبرو شدند، بلکه حتی آمار سفارشی بانک مرکزی هم بر دروغ بودن این حرف صحه گذاشت.
وی همچنین ادعا کرده بود که یارانه ها تا حداقل دو برابر افزایش خواهد یافت که در عمل به تلاش برای حذف ده میلیون نفر و بیشتر از دریافت رایانه ختم شد. این در حالیست که حتی پرداخت دستمزد و عیدی کارگران نیز همچنان یکی از موضوعات اعتراضات کارگری باقی مانده است.
مردم هنوز فراموش نکرده اند که پیشتر نیز احمدی نژاد گفته بود به هر نوزادی که به دنیا می آید، یک میلیون تومان می دهد و با یک حساب سرانگشتی ادعا کرده بود آنها در سن 18-20 سالگی، به طور معجزه آسایی 200 میلیون در حساب خود خواهند شد.
نمونه ها زیادند، اما جای این آخرین مورد را خالی نگذاریم که خبرنگاران گوش به فرمان و ساندیس خور هم که کارت هدیه 300 و 400 هزار تومانی از احمدی نژاد دریافت کرده بودند، بعد از مراجعه به بانک دریافتند که اعتبار کارتها صفر است.
در آغاز سال نو نیز به مردم زحمتکش ایران وعده های رنگارنگ دیگری داده خواهد شد که موجبات تمسخر بیشتر گویندگانش را فراهم خواهد آورد. احمدی نژاد، رییس دولت امنیتی- نظامی در یکی از سفرهای استانی خود بهانه آورده بود: "من این وعده ها را می دهم، ولی اگر مخالفان بگذارند."
آگاهی نیز پاسخ داده بود: "بنده هم قول می دهم اهل بهشت شوم، اگر معصیت و گناه بگذارد!"لیلا جدیدی

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر