۱۳۹۱ فروردین ۲, چهارشنبه

آمریکا برای کنترل جهان، بزرگترین مرکز جاسوسی را می سازد


آمریکا درصدد است به منظور رهگیری و ذخیره داده‌های الکترونیکی جمع آوری شده از سراسر جهان و شهروندان خود، بزرگترین مرکز جاسوسی را دایر کند.
به گزارش مهر به نقل از پرس تی وی، این مرکز که در منطقه روستایی در ایالت یوتا قرار دارد، قادر است داده‌هایی به حجم "یوتابایتز" (یک میلیون ‌میلیارد گیگابایت) را پرداش کند.بر اساس گزارشی که در این باره در ماهنامه Wired منتشر شد، فعالیت این تاسیسات دو میلیارد دلاری "رهگیری، کشف، تجزیه و تحلیل و ذخیره سازی حجم بالایی از ارتباطات جهانی از جمله محتوای مکالمات تلفنی، ایمیل‌های شخصی، پیام‌های متنی تلفن‌های همراه و جستجوهای اینترنتی" را در بر میگیرد.
بر اساس این گزارش، مرکز جاسوسی مذکور"سری ترین و دردسر سازترین آژانس اطلاعاتی در سراسر جهان به شمار می‌رود" و سالانه حدود ۶۵ مگاوات برق مصرف می‌کند و هزینه نگهداری این مرکز جاسوسی سالانه ۴۰ میلیون دلار است.
این مرکز جاسوسی سیگنال‌های ارتباطی را از زمان خروج از ماهواره‌ها تا هنگام حرکت در کابل‌های موجود در زیر زمین و زیر دریاها و شبکه‌های بین‌المللی، خارجی و داخلی رهگیری می‌کند.
آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از رایانه‌ای که احتمالاً پر سرعت‌ترین ابررایانه جهان به شمار می‌رود، قادر است از طریق لوازم خانگی نظیر یخچال فریزرها، اجاق‌ها و سیستم‌های روشنایی متصل به اینترنت، به جمع آوری داده ها بپردازد.
این تاسیسات از لحاظ تکنیکی به "وزارت امنیت داخلی آمریکا" در جمع آوری اطلاعات درباره تهدیدهای سایبری و دستیابی به اهدافش در خصوص امنیت سایبری کمک می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر