۱۳۹۰ اسفند ۲۵, پنجشنبه

مجلس آخوندی، منکوب لودگی احمدی نژاد





روز گذشته (چهارشنبه) پس از مدتها کشمکش احمدی نژاد به مجلس آخوندها رفت تا به سووالهای نمایندگانش پاسخ دهد. پس از حضور احمدی نژاد در مجلس، علی مطهری، طراح سووال از او پشت تریبون قرار گرفت و تلاش کرد با استمالت و از موضعی پایین جلسه را آغاز کند. او در ابتدا هدف طرح سووال از احمدی نژاد را "یک گام به پیش در جهت حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی" خواند و اضافه کرد: "این تصور که سووال کنندگان قصد تخریب رییس جمهور را دارند، یک تصور بدبینانه است، چرا که رییس جمهور خدمات زیادی داشته از جمله پافشاری بر حق مسلم ملت ایران در انرژی هسته ای، مقاومت در برابر زورگویی صهیونیستها در مجامع بین المللی و رسیدگی به مناطق محروم کشور و تخریب چنین مقامی کار آسانی نیست."در ادامه، مطهری سووالهای نمایندگان از احمدی نژاد را خواند و خواستار پاسخگویی احمدی نژاد شد. احمدی نژاد با ادبیات و لودگی خاص خود به مضحکه مجلس پرداخت و در لابلای جملاتی استهزا مانند، نه تنها به سووالات نمایندگان پاسخ داد، بلکه با بسیاری از دستهای پشت پرده نیز تصفیه حساب کرد.
احمدی نژاد طراح سووال را بی سوادی نامید که با فشار دادن "شصتی" لیسانس خود را دریافت کرده است. او بعضی از قوانین مورد ادعایی مجلس که آنها را اجرا نکرده را به دلیل اشکالات املایی و انشایی شان زیر سووال برد و ثابت کرد که نمایندگان مدعی حتا از انشا یک قانون ناتوانند. او همچنین تلاش کرد در این روز طرف مورد خطاب خود را مردم بیرون از مجلس قرار دهد و به همین دلیل بارها گفت: "
برای اینکه خوراک شب عید مردم فراهم شود، آمدم، شب عید است، بگذارید کمی شوخی کنیم، کمی شاد باشیم و ..."
منظور او از این سخنان، مضحکه و لودگی و دست انداختن مجلسیها و نقل مجالس مردم شدن آنها در ایام عید بود. به همین دلیل او در مورد چرایی مخالفت اش با طرح حجاب و عفاف گفت: "
ما ازآبروی مردم دفاع کردیم و گفتیم گیر سه پیچ به دختران و پسران ندهید. اینها بچه های خودمان هستند. همین جوانها جنگ و انقلاب را اداره کردند. آقا مگر می شود هر وقت که انتخابات و 22 بهمن است، ما دوربین را روی همه تیپها ببریم، زوم کنیم و آنها را جلو بیاوریم، اما به محض اینکه این دوران گذشت، همینها را در آن ور یقه شان را بگیریم؟"
این عوام فریبی و ادعای دفاع از مردم وقتی هوشیارانه از سوی احمدی نژاد به زبان آورده می شود که به مخالفت عمومی مردم از ملایان و برنامه تبلیغاتی رژیم به زبان عربی که تنفر مردم را برانگیخته بیشتر توجه کنیم. احمدی نژاد بر روی این موضوع سرمایه گذاری کرده و بی پروا گفت: "ما را متهم می کردند که حرفهای مان موجب تحریک تعصبات قومی علیه ایران شده است؛ حتما جنگ 8 ساله که آنها علیه ما راه انداختند به خاطر حرفهای بنده است، لابد اقدامات 1400 ساله آنها به خاطر حرف های بنده است."
اینگونه او تلاش می کند تا ناسیونالیسم ضد عربی را تقویت کرده و از بین مردمی که درمانده وضع موجود و ظلم و ستم ملایان هستند، مشکل را حواله به اعراب و کشورهای عربی بدهد. این اولین باری است که در تاریخ جمهوری اسلامی یک پایور آن از تریبون عمومی به ویژه مجلس، اینگونه علیه حمله اعراب مسلمان به ایران موضع می گیرد و اقدامات 1400 ساله آنها را دشمنانه ارزیابی میکند.
احمدی نژاد در این روز وقیحانه قهر 11 روزه خود را حاشا کرد و گفت: "11
روز خانه نشینی هم از این حرفهاست! احمدی نژاد و خانه نشینی؟ این حرف و وصله​ها به من و دولتم نمی​چسبد. "این درحالی اتفاق افتاد که روح اله حسینیان، افشا کننده مخالفت او با حکم خامنه ای و خانه نشینی اش که در این زمان به دیدار او رفته بود نیز در مجلس حضور داشت و کلمه ای به زبان نیاورد.
در ادامه احمدی نژاد ادعا کرد که قبل از انتخابات مجلس آماده بود که برای پاسخگویی به مجلس بیاید اما دلیل نیامدن خود را اینگونه توضیح داد: "
گفتیم در فضای انتخابات اثر می گذارد و بعدا نتیجه را گردن ما می اندازند، بالاخره دیواری کوتاه تر از دیوار ما فعلا نیست."اینگونه او عدم شرکت در انتخابات و تحریم مردم را تایید می کند و می گوید که از قبل می دانسته که این اتفاق خواهد افتاد، اما به دلیل اینکه این عمل به گردن او انداخته نشود، پاسخگویی به مجلس را به عقب انداخته است.
او همچنین نمایندگان مجلس را کسانی بی جرات و شهامت دانست و غیر مستقیم به شعبه ای از دفتر رهبری بودن آن اشاره کرد که توان هیچگونه عملی در برابر آن را ندارد. احمدی نژاد خطاب به نمایندگان گفت: "
اگر واقعا جراتی هست و قرار است یک کاری بشود، دو کلمه به بقیه بگویید، بعد بفهمید که آقای جوانفکر چه می‌کشد؛ نگران نباشید ما کمپوت می‌آوریم برایتان و مخلصتان نیز هستیم!"نا گفته مشخص است که مقصود او از "دو کلمه به دیگران" اشاره به چه کسی است که تاوان به زبان آوردن آن زندانی شدن است که او قول می دهد در زندان به ملاقات آنها رفته و برایشان کمپوت خواهد برد. احمدی نژاد در پایان سووال نمایندگان را برای امتحان از خود برای دریافت نمره دانست و ادعا کرد که بیش از توقع آنان نیز نوشته است و گفت: "حالا که می‌خواهید نمره دهید، نمره بالایی بدهید، چرا که من خوب پاسخ دادم و حتی اضافه هم نوشتم. اگر یک ذره از 20 کمتر بدهید، بی معرفتی و نامردی است."و اینگونه او در پایان حرفهایش نمایندگانی که از پاسخ او قانع نشده اند را بی معرفت و نامرد خواند.علی لاریجانی، رییس مجلس و علی مطهری، طراح سووال، پس از خارج شدن احمدی نژاد از مجلس به گرد و خاک پرداختند و لاریجانی از روی استیصال گفت: "بعضی حرفها نباید اینجا زده می شد ... مجلس جای شوخی نیست."اما معلوم نیست که چرا او در طول حرفهای احمدی نژاد این اخطار را به او نداد و جرات دست از پا خطا کردن نداشت؟جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر