۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

رژیم از گوگل و یاهو می خواهد برایش جاسوسی کنند و اطلاعات ایرانی ها را بدهند



سایت اصلاح طلب حکومتی دیگربان: سخنگوی «مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته» سپاه از قطع همکاری این مرکز با «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» خبر داد و گفت سپاه در اختلال‌های اینترنتی اخیر «هیچ نقشی» ندارد.

آقای سعیدی روز دوشنبه (۲۲ اسفند) در گفتگو با سایت «وبلاگ‌نیوز» علت غیبت مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سپاه در «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» را «برخی اختلاف دیدگاه‌ها» عنوان کرده است.

وی در عین حال گفته که سپاه نقش اساسی و محوری در روند ایجاد و راه‌اندازی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه که به اختصار «کارگروه فیلترینگ» نامیده می‌شود، داشته است.

سعیدی همچنین اظهار کرده که سپاه در اختلال‌های اخیر اینترنتی در ایران نقشی ندارد و «چه بسا خودش منتقد نحوه فعلی اجرای فیلترینگ است.»

سخنگوی مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سپاه در بخش دیگری از این گفتگو از شرکت‌های «گوگل» و «یاهو» به خاطر همکاری نکردن با جمهوری اسلامی انتقاد کرده است.

وی گفته است: «تاکنون درخواست‌های متعددی از دو سرویس پربازدید در ایران -گوگل و یاهو- شده تا اطلاعات مجرمین و متهمین را در اختیار نهادهای مذکور قرار دهند، اما این دو سرویس به هیچ وجه خود را پاسخگوی چنین مسائلی نمی‌دانند.»

مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته سپاه یکی از مهم‌ترین نهاد‌های شکل گرفته از سوی این نیرو در فضای مجازی فارسی زبان به منظور مقابله با انچه که «جنگ نرم» خوانده می‌شود٬ به شمار می‌رود.
این برای نخستین‌بار است که یک مقام سپاه از نحوه فیلترینگ در جمهوری اسلامی و همکاری نکردن شرکت‌های گوگل و یاهو با نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی ایران به طور علنی انتقاد می‌کند.
اختلال‌های اینترنتی یک ماه گذشته در ایران با انتقاد‌های گسترده‌ای همراه بوده است٬ اما تاکنون هیچ نهادی حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشده است.

دامنه این محدودیت‌ها تا جایی پیش رفته که طی دو هفته گذشته چندین سایت و وبلاگ محافظه‌کار نیز فیلتر شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر