۱۳۹۱ فروردین ۲, چهارشنبه

بیگاری ملی، هزینه بحران آفرینی رژیم بر گرده مردم





علی خامنه ای، رهبر و ولی فقیه رژیم جمهوری اسلامی، پیام نوروزی امسال خود را با تکیه بر دشمن و خط و نشان کشیدن برای آن آغاز کرد. او که از یک طرف قسم خورد که رژیم او در پی سلاح اتمی نیست، اما فوری و درپی آن تهدید کرد: "در مقابل حمله دشمنان چه آمریکا، چه رژیم صهیونیستی، در همان سطح به آنها حمله خواهیم کرد."
این رجز خواندن و جنگ افروزی با وجود آن صورت می گیرد که بحران اقتصادی سراپای رژیم را فرا گرفته و دولت نظامی – امنیتی گماشته برکشیده او ناتوان از حل مشکلات و مدیریت بحران، نظاره گر فروپاشی اقتصاد کشور و بی ارزش شدن پول ملی است. این درحالی است که او سال گذشته را سال "جهاد اقتصادی" نامیده بود که با توجه به اتفاقات و رویدادها، با نام "سال اختلاس" مهر شد.
با این همه خامنه ای از رو نرفته و سال جاری را "سال
تولید ملی" نامگذاری کرد. او در توجیه نامگذاری خود گفت: "به تشخیص من، بر طبق گزارشها و مشاوره ‏ى با افراد مطلع و آگاه، به این نتیجه میرسیم که عرصه‏ ى چالش مهم در همین سال جارى - که این سال، امروز و از این ساعت شروع می شود - عرصه ‏ى اقتصادى است."
او دلیل این نامگذاری را نه بهبودی اوضاع مردم و رفاه عمومی بلکه، غلبه بر دشمن فرضی که دایم بر آن تاکید می کند، می داند. به همین جهت چشم بسته و در حضور تعدادی بله – قربان - گو غیب می گوید: "ا
گر ما توانستیم تولید داخلى را رونق ببخشیم، مساله ‏ى تورم حل خواهد شد، مسئله‏ ى اشتغال حل خواهد شد، اقتصاد داخلى به معناى حقیقى کلمه استحکام پیدا خواهد کرد."
اینکه اگر رژیم ولی فقیه درمانده بتواند "تولید را رونق ببخشد" آنوقت "مساله تورم" حل خواهد شد، از کشفیات فرد علیل و پارانوییدی است که نتیجه این دستاورد را اینگونه می پسندد: "
اینجاست که دشمن با مشاهده ‏ى این وضعیت، مایوس و ناامید خواهد شد. وقتى دشمن مایوس شد، تلاش دشمن، توطیه ‏ى دشمن، کید دشمن هم تمام خواهد شد."او مکاشفات ادعایی اش را نه برای رفاه عمومی و پیشرفت کشور که برای نجات ذهن بیمار خودش از کابوس دشمنی می خواهد که دایم با دلیل و بی دلیل به آن گریز می زند تا از یک سو ترس خود را مرهم بگذارد و از سوی دیگر، مقصر وضعیت نابسامان کشور را این دشمن فرضی معرفی کند.
او در پایان سخنرانی نوروزی پر از دشمن هراسی اش همچون انشا بچه ها در مدارس ابتدایی نتیجه می گیرد: "
بنابراین مساله ‏ى تولید ملى، مساله‏ ى مهمى است."سال گذشته که سال "جهاد اقتصادی" خامنه ای بود، با بزرگترین اختلاس تاریخ کشور پایان یافت. سالی که با رجز خواندن و تهدید به حمله نظامی و دشمن - دشمن کردن او شروع شده است را سال "تولید ملی" نامیده تا با بیگاری از مردم، هزینه بحران آفرینی و ورشکستگی اقتصادی کشور را جبران کند.جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر