۱۳۹۱ فروردین ۳, پنجشنبه

دانشجوی دانشگاه مازندران از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شد


در ادامه ی اذیت و آزار فعالین دانشجویی، رحمان یعقوبی دانشجوی دانشگاه مازندران از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محروم شد.
دانشجونیوز در این باره می نویسد: رحمان یعقوبی فعال دانشجویی دانشگاه مازندران که به همراه نزدیک به صد نفر از دانشجویان این دانشگاه، در ٢٦ خرداد سال ٨٨ بازداشت شده بود، با وجود قبولی در رشته ی جغرافیای شهری دانشگاه آزاد رشت از تحصیل در این رشته محروم شده است.
این فعال دانشجویی که در سال ٨٨ بیش از بیست روز را در بازداشتگاه اطلاعات ساری و زندان متی کلای بابل بسر برده بود، توسط شعبه ی ١٠١ دادگاه انقلاب اسلامی بابلسر به شش ماه حبس تعزیزی و چهارده ضربه شلاق محکوم شده بود.
با وجود این که پس از مدتی دادگاه تجدید نظر شهرستان بابلسر به وی و سایر فعالین دانشجویی این دانشگاه اعلام نمود که حکمشان به حالت تعلیق در آمده است، بعد از گذشت دو سال وی مجددا به زندان متی کلا فراخوانده شد.
رحمان یعقوبی، که هفته ی گذشته با پایان بیش از نیمی از دوره ی محکومیتش از زندان متی کلا آزاد شد، قبل از انتقال به زندان مطلع می شود که از ادامه ی تحصیل وی در مقطع کارشناسی ارشد جلوگیری به عمل آمده است. به وی اطلاع داده شده بود که باید برای پیگیری پرونده خود به سپاه شهر رشت مراجعه کند.
این فعال دانشجویی بعد آزادی نیز با ادامه ی پیگیری هایش مطلع شده که همچنان وی از تحصیل در دانشگاه رشت منع شده است.
رحمان یعقوبی، علی عباسی و مازیار یزدان نیا سه فعال دانشجویی دانشگاه مازندران هستند که هفته ی گذشته با گذراندن دوره ی محکومیت از زندان آزاد شدند. گفتنی است دانشجویان بخش عمده ای از محکومیت خود را در بند مجرمین خطرناک گذرانده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر