۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

محکوميت کوهيار گودرزی به تحمل پنج سال حبس تعزيری با تبعيد به زندان شهر زابل






کميته گزارشگران حقوق بشر - کوهيار گودرزی، فعال حقوق بشر و عضو کميته گزارشگران حقوق بشر به ۵ سال حبس تعزيری و تبعيد به زندان شهرستان زابل محکوم شده است.

طبق آخرين اخبار رسيده، اين حکم روز چهارشنبه هفته گذشته در محل دادگاه انقلاب به وی ابلاغ شده است. پيش از اين قاضی پيرعباسی به آقای طباطبايی، وکيل گودرزی، اعلام کرده بود که وی به ۶ سال حبس تعزيری محکوم شده است.

وکيل کوهيار گودرزی، نيز ضمن اظهار تعجب از صدور چنين حکمی، اعلام کرد که پيش از اين از سوی قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، حکم گودرزی ۶ سال حبس تعزيری اعلام شده بود.

کوهيار گودرزی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر، روز ۹ مردادماه در تهران بازداشت شد و بيش از ۲ ماه در سلول انفرادی به سر برد. وی به مدت ۳ ماه از حق تماس تلفنی با خانواده‌ی خود محروم بود، و هم‌اکنون حدود ۷ ماه است که در بند ۲۰۹ زندان اوين به سر می‌برد و از انتقال وی به بند عمومی جلوگيری شده است.

هم‌چنين پروين مخترع، مادر وی نيز که يک روز پس از بازداشت پسرش، دستگير شده بود، همچنان دربند عمومی زندان کرمان نگهداری می‌شود. وی از سوی دادگاه انقلاب کرمان به تحمل ۲۳ ماه حبس تعزيری محکوم شد که اين حکم در دادگاه تجديدنظر به حبس تعليقی تبديل شد.

پروين مخترع، در هفته گذشته نيز بار ديگر در دادگاه عمومی کرمان مورد محاکمه قرار گرفت، اما تاکنون حکم دادگاه در خصوص او، صادر نشده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر