۱۳۹۰ تیر ۹, پنجشنبه

حکم اعدام کشیش مسیحی در بیدادگاه تجدید نظر تأیید شد




آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز " : دادگاه دیوان عالی كشور روز سه شنبه ۷ تیر ماه ۱۳۹۰، با رد اعتراض "یوسف ندرخانی" بر حکم اعدامش ، آنرا تأیید نمود.
"یوسف ندرخانی" متهم است که در سن ۱۹ سالگی از دین اسلام خارج شده و به مسیحیت روی آورده و به گفته مقامات قضایی جمهوری اسلامی در این سال‌ها برای مسیحیت تبلیغ کرده است. بر همین اساس ایشان از سوی شعبه ۱۱ دادگستری استان گیلان به اتهام "ارتداد و تبلیغ مسیحیت" به مسلمانان به اعدام محکوم شده است.

"یوسف ندرخانی" كه همفكرانش از وی بعنوان كشیش خطاب می كنند از "مسیحیان غیر تثلیثی" است كه در ۲۰ مهرماه ۱۳۸۸ تاكنون در زندان رشت بسر می برد.
اگر چنانچه حکم اعدام وی اجرا گردد، اولین حکم رسمی اعدام به اتهام مسیحیت در ۲۰ سال اخیر خواهد بود.

پیش از این در روز سوم دسامبر سال ۱۹۹۰ كشیش "حسین سودمند" به‌خاطر پافشاری در ایمان مسیحی‌ خود در محوطۀ زندان مشهد به‌دار آویخته شد. زنده یاد سودمند تنها کشیشی است که رسمن از سوی مقامات قضایی جمهوری اسلامی به‌خاطر عدم انکار ایمان مسیحی‌ خود اعدام شده است.

منابع خبری گزارش دادند : " در حال حاضر هیچ اقدامی از داخل ایران برای لغو حکم امکان پذیر نیست و هر لحظه امکان اجرای حکم اعدام وجود دارد. اکنون تنها گزینه موجود برای لغو حکم جلب توجه سریع جامعه بین المللی به این موضوع است."
وی همچنان در زندان شهرستان لاكان در بند دادگاه انقلاب آن شهر زندانی است، طبق گزارشات دریافتی در این زندان از انواع روش ها از جمله دارو برای بازگشت او به اسلام نیز استفاده شده است

ندرخانی ۳۵ ساله و دارای دو فرزند می‌باشد كه همسر ایشان نیز خانم فاطمه پسندیده پیش تر به اتهام گرایش به آئین مسیحیت از سوی مسئولان قضایی رشت ابتدا به حبس ابد محکوم شد اما در مهر ماه ۱۳۸۹ در جلسه دادگاه از اتهامات وارده تبرئه و از زندان آزاد شد.
در طول سالهای ۲۰۱۰ و۲۰۱۱، شماری از دگر اندیشان مذهبی از اعضا گروه مسیحیان (غیر تثلیثی) تنها به دلیل اعتقادات و مناسک مذهبی شان در شهرهای رشت ،بندرانزلی،كرج و شیراز مورد تعقیب قانونی قرار گرفته‌اند كه برخی از آنان بازداشت و پس از انجام مراحل دادگاهی آزاد شدند.

گروه‌ "مسیحیان غیر تثلیثی" با تعالیم و اصول متفاوت از عرف كلیساهای رسمی ایران در درجۀ اول از کسانی تشکیل شده است که از ادیان دیگر به مسیحیت پیوسته‌اند . به گفته مسئولان این گروه، دادگاه‌ها و مقامات ایرانی اخیرن مبادرت به داشتن دیدی سیاسی نسبت به این افراد داشته اند و رهبران و اعضاء این گروه را در دادگاه‌های انقلابی که برای محاکمۀ جرمهای سیاسی و امنیت ملی استفاده می‌شوند، محاکمه می‌کنند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر