۱۳۹۰ تیر ۶, دوشنبه

چرا عمرالبشیر مهمان خامنه ای ست؟




هنگامی که یک حکومت شناخته شده تروریستی، مستبد، جنایتکار و ناقص حقوق بشر معرکه "کنفرانس بین المللی مبارزه با تروریسم" می گیرد، برجسته ترین مهمان آن نیز عمرالبشیر، رییس جمهور سودان خواهد بود. وی جنایتکاری است که حکم جلب بین المللی اش توسط دیوان بین المللی کیفری لاهه به اتهام ارتکاب به "نسل کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت" در دارفور با بیش از 300 هزار کشته و دو میلیون آواره صادر گردیده و تحت تعقیب بین المللی قرار دارد. این اولین باریست که دادگاه مذکور حکم بازداشت کسی که هنوز در راس کار است را صادر کرده است.
البشیر کسی است که در پیشینه اش کشتار دستجمعی اقلیت آفریقایی و مسیحی و حمایت مالی و معنوی از شبه نظامیان "جان جاوید" که مرتکب قتل و تجاوز به زنان و کودکان این منطقه شده اند، ثبت شده است. وی که همچنین در سطح بین المللی به کمک به تروریسم و بنیادگرایان اسلامی از جمله بن لادن متهم است، اکنون با همجنس خود خامنه ای که مسوول قتل و جنایت علیه مردم ایران و صدور تروریسم به کشورهای همسایه و ترور مخالفان در خارج است، در باره "بیداری اسلامی" در جنبشهای مصر و تونس و لیبی صحبت می کند. این در حالیست که جنبشهای مزبور در اساس علیه مستبدان فاسدی از جنس خامنه ای و البشیر شکل گرفته و نقش آفرینان آن بر خواست دموکراسی و سکولاریسم به عنوان پادزهر استبداد سیاسی و ارتجاع مذهبی تاکید می کنند.
حامیان البشیر، جمهوری اسلامی که حکومت خود را با زور و آدمکشی سازمان یافته بر مردم ایران تحمیل کرده، چین که با غارت نفت سودان و ریختن بی حساب اسلحه در دست دولت و گروه های همدست وی، شریک این جنایات است و همچنین دیکتاتوریهای کشورهای عربی و روسیه و حماس که معلوم الحال هستند، می باشند.
خامنه ای تلاش می کند از البشیر که افزوده بر ارتکاب به فجایع انسانی، فساد مالی را نیز در پرونده خود دارد و به گفته ویکی لیکس، 9 میلیارد دلار اختلاس تازه ترین رقم آن است، اعتبار کسب کند. این درحالی ست که نقض آشکار حقوق بشر در ایران بیشتر از هر زمان در مرکز توجه جهان قرار گرفته و از سوی دیگر، فساد مالی مزدوران حکومتی، زحمتکشان ایران را به روز سیاه نشانده است.
همنشینی خامنه ای با البشیر، جنایتکار رسوایی که خود با کودتای خونینی 22 سال پیش به قدرت رسید، واکنش دلواپسانه رهبر حکومت متلاشی شده ای است که او هم مشروعیت مردمی ندارد و از نظر جامعه بین المللی مطرود به شمار می رود.
در این میان به نظر می رسد، احمدی نژاد هم از فرصت استفاده کرده و سر آشپز مخصوص پختن چنین آش فضاحت باری برای خامنه ای گشته است.
 لیلا جدیدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر