۱۳۹۰ تیر ۶, دوشنبه

آنجا که منافع امیریالیست های در میان باشد، ماشین کیفری شان را راه می اندازند




 به گزارش منابع خبری، دادگاه بین المللی کیفری وابسته به سازمان ملل حکم بازداشت معمر قذافی، رهبر لیبی را صادر کرد. دادگاه بین‌المللی کیفری در جلسه‌ای که روز دوشنبه، ۲۷ ژوئن داشت، حکم بازداشت سرهنگ قذافی، رهبر لیبی، سیف‌الاسلام، یکی از پسران سرهنگ قذافی، و عبدالله سنوسی، وزیر اطلاعات این کشور که باجناق سرهنگ قذافی هم هست، صادر کرد.

به گفته این دادگاه، این سه نفر متهم هستند که در مقابله با مخالفان دولت لیبی، مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.

قدرتهای امپریالیستی هرجا منافع شان ایجاب کند ماشین کیفری شان را که تحت عنوان یک نهاد بین المللی برای تحت تعقیب قراردادن مخالفان درست کرده اند، به کار می اندازند. رژیم جمهوری اسلامی سی و دو سال است که مرتکب جنایت علیه بشریت می شود، اما هیچ یک از این نهادهای بین المللی حاضر نیستند حکم بازداشت رهبران جمهوری اسلامی را صادر کنند.

رژیم های سوریه و یمن طی اعتراضات اخیر مردم، هزاران نفر را به قتل رساندند. حکومت های حاکم براین دو کشور به ویژه رژیم بشاراسد طی چندماهی که از خیزش مردم این کشور می گذرد، صدها برابر بیشتر از رژیم قذافی جنایت کرده اند. ما این جنایات به قبای آقایان آقایان امپریالیست ها بر نمی خورد و با بستن چشمان شان برروی جنایاتی که در سوریه می گذرد، دست رژیم بشاراسد را برای سرکوب بیشتر و کشتار مردم باز گذاشته اند.

از سوی دیگر، خبرهایی که از لیبی می رسد، حاکی از آن است که گروه های مخالف  قذافی که طرفدار سرسخت غرب و از سوی آن ها حمایت می شوند، صدها تن از طرفداران قذافی را کشته و اسیران خود را بعد از محاکمات صحرائی به قتل می رسانند. هیچ یک از رسانه های غربی به این جنایات نمی پردازند و خبرهای لیبی را آن جا که به جنایات مخالفان قذافی مربوط می شود، سانسور می کنند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر