۱۳۹۰ تیر ۳, جمعه

گسترش اعتصاب غذای زندانیان سیاسی




در ششمین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در بند 350 زندان اوین، خبر می رسد که شش تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند. کیوان صمیمی، عیسی سحر خیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت الله طبرزدی، محبوس در زندان رجایی شهر اعلام کرده اند تا زمانی که همراهانشان در بند 350 اوین در اعتصاب هستند، با آنان همراهی خواهند کرد. 12 زندانی سیاسی در بند 350 زندان اوین در اعتراض به جان باختن هدا صابر در اثر بدرفتاری و عدم رسیدگی به موقع زندانبانان و هاله سحابی در اثر ضرب و شتم ماموران اطلاعاتی رژیم، از روز شنبه هفته جاری دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند. بعد از شهادت نامه زندانیان سیاسی زندان اوین مبنی بر ضرب و شتم هدا صابر توسط ماموران رژیم، 12 زندانی سیاسی این بند طی بیانیه‌ای نوشتند:  "مقارن دومین سالگرد وقایع انتخاباتی خرداد 88 که به یاد شهدای جنبش سبز از ندا تا هاله و از سهراب تا صابر نامگذاری شده است، ما ضمن اعلام تسلیت و همدردی با خانواده همه این شهدا، به ویژه خانواده های زندانیان سیاسی از دست رفته مان، هاله سحابی و هدی صابر و مردم متین و صبور ایران، از روز 28 خرداد (شنبه 18 ژوئن) اعتصاب غذای خود را آغاز می کنیم."
آنان همچنین در بیانیه خود نوشته اند، "حبس هدی صابر به مدت ۱۰ ماه "بدون محکومیت و قرار قانونی" و "رفتار سهل انگارانه و مغرضانه "در برابر آثار اعتصاب غذای او به همراه "ضرب و شتم" وی و همچنین مرگ هاله سحابی که در مراسم تشییع و تدفین پدرش (عزت الله سحابی) پس از "حمله ماموران امنیتی" روی داد، "چالش مشروعیتی بزرگی" برای نظام جمهوری اسلامی به وجود آورده است.هرچند این زندانیان در بیانیه خود خواسته مشخصی را بیان نکرده اند. اما به خوبی روشن است که آنها به نشانه اعتراض به بدرفتاری ماموران رژیم با زندانیان، دستگیری و زندانی کردن افراد بدون محکومیت و قرار قانونی و شرایط غیر انسانی حاکم بر زندانها، دست به اعتصاب غذا زده‌اند. افشای جنایات رژیم و هویدا کردن بدرفتاریهای ضد انسانی با افراد اسیر در زندانها و اعلام اعتراض و فراخوان برای برگزاری آکسیونهای سراسری به منظور زنده نگه داشتن جنبش اجتماعی را می شود از دیگر اهداف این اعتصاب غذا دانست.
هرچند بنا بر خبرهای منتشره روز گذشته وضعیت جسمی دو زندانی سیاسی بر اثر اعتصاب غذا وخیم و به بهداری زندان منتقل شده اند. اما خبرها حاکی است که حال عمومی آقایان عبدالله مومنی و ابوالفضل قدیانی پس از دریافت کمکهای پزشکی عادی اعلام شده است. آقای ابوالفضل قدیانی، زندانی 65 ساله به بیماری قلبی مبتلاست و اعتصاب غذا برای سلامتی او بسیار خطرناک می باشد.
پیوستن شش زندانی سیاسی زندان رجایی شهر ابعاد این اعتصاب غذا را بزرگتر کرده و توان کوشندگان و هواداران جنبش اجتماعی برای جلب توجه افکار عمومی جهانی به جلب شرایط غیر انسانی در زندانهای رژیم فراهم کرده است.خواسته زندانیان سیاسی جلب توجه افکار عمومی به بد رفتاری با زندانیان و بی ارزش دانستن جان آنان توسط رژیم جمهوری اسلامی است. باید صدای اعتراض این زندانیان را که همانا علیه بدرفتاری و شرایط غیر انسانی در زندانها و شکنجه و قتل عمد زندانیان سیاسی می باشد، به سازمانها و نهادهای بین المللی و افکار عمومی جهانی رساند و رژیم ضد انسانی ولایت فقیه را وادار کرد تا مسوولیت جان و سلامتی زندانیان، به ویژه زندانیان سیاسی را بپذیرد.
 جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر