۱۳۹۰ تیر ۳, جمعه

خودکشی یک زندانی در اثر شکنجه های وحشیانه




یک زندانی عادی بنام نادر رمضانی که حدود بیست و شش سال داشت، در اثر شکنجه ها و وفشارهای طاقت فرسا در زندان گوهردشت کرج خودکشی کرد. به گزارش "فعالان حقوق بشر و دمکراسی"،  روز پنجشنبه 2 تیر ماه زندانی نادر رمضانی حدودا 26 ساله بدلیل شکنجه های وحشیانه و شرایط طاقت فرسا در سلولهای انفرادی بند یک زندان گوهردشت خودکشی کرد. وی مدتی از پس از این اقدام جان سپرد. در ادامه این گزارش آمده است: .چند روز پیش از این زندانی نادر رمضانی را از بند عمومی به اطلاعات زندان گوهردشت منتقل کردند در آنجا فرجی نژاد رئیس اطلاعات زندان و از شکنجه گران شناخته شده برای مدت طولانی با باتونهای برقی وی را مورد شکنجه های وحشیانه قرار داد. شکنجه ها بحدی شدید بود که بدن او خون آلود و کبود شده بود.

پس از آن او را به سلولهای انفرادی بند 1 شکنجه گاه زندان گوهردشت کرج منتقل کردند. در آنجا افسر پاسدار میرزا آقایی همراه با پاسداربندها یوسفی،زنگنه و گودرز او را به اتاق شکنجه که در زیر آشپزخانه بند و فاقد دوربینهای مداربسته می باشد بردند و مدت طولانی وی را شکنجه کردند. پاسداربندها ضربات را به نقاطی از بدن او وارد می کردند که پیش از این در اثر شکنجه فرجی نژاد آسیب دیده بود.پاسداربندهای فوق الذکر از شکنجه گران و جلادان این شکنجه گاه هستند و در اثر شکنجه های قرون وسطایی آنها تا به حال تعدادی از زندانیان به قتل رسانده شدند و یا دچار معلولیت جسمی شدند.

زندانی نادر رمضانی برای پایان دادن به این شرایط طاقت فرسا و رهایی یافتن از شکنجه های قرون وسطایی دست به خودکشی زد که منجر به مرگ وی گردید.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر