۱۳۹۰ اسفند ۱۱, پنجشنبه

چالش امنیتی خامنه ای در انتخابات، عدم مشارکت مردم است





لیست باند احمدی نژاد – مشایی، سه روز مانده به مضحکه انتخابات مجلس آخوندی منتشر شد. در حالیکه بسیاری از حضور کم رنگ یا با چراغ خاموش این باند حرف می زدند، انتشار لیست 30 نفره از افراد شناخته شده رژیم به نام "جبهه توحید و عدالت" بسیاری را غافلگیر کرد.
مشترک بودن نام کسانی همچون
مرتضی آقاتهرانی، فاطمه آلیا، غلامعلی حداد عادل و مهدی کوچک‌زاده با فهرست "جبهه پایداری"، "جبهه متحد اصولگرایی" و "صدای ملت"، فریاد اعتراض سخنگویان این دسته بندیهای انتخاباتی را بلند کرد. کامران باقری لنکرانی، سخنگوی "جبهه پایداری"، حمیدرضا کاتوزیان، سخنگوی "صدای ملت" و علیرضا زاکانی، رییس ستاد انتخابات "جبهه متحد اصول‌گرایان" به اینکار اعتراض کرده و می گویند که اسامی لیست آنان بدون اجازه در این لیست تازه قرار گرفته است. همچنین بعضی از افراد نیز به این عمل دار و دسته مشایی – احمدی نژاد، با انتشار بیانیه ای اعتراض کرده و کار به جایی رسید که باقر لنکرانی از پیگرد و برخورد قانونی با انتشار دهندگان این لیست حرف زد.
اما واقعیت این است که رژیم ولایت فقیه درگیر یکی از بی آبروترین انتخابات تاریخ حیات خود است. اقدام به تحریم شرکای سابق آنها این ترس را به وجود آورده است که عوامل انتخابات نتوانند بار دیگر با آمارسازی به حد و نصابهای مورد نظر "رهبر" برسند. اختلاف داخلی باندها و کشاکش آنها بر سر قدرت و دور خیز برای حذف فیزیکی رقیب، می تواند مشکلی برای آمار سازیها باشد. از سوی دیگر، خالی بودن حوزه های رای گیری را می توان از بی رونقی کنونی این انتخابات حدس زد. اما علی خامنه ای که می داند در این انتخابات یک نفره او با خودش رقابت می کند، گفته است: "
آنچه در انتخابات بسیار مهم است حضور گسترده مردم است، زیرا هرچه حضور مردم بیشتر باشد، مجلسی تواناتر و شجاع‌تر و با پشتوانه محکم تشکیل خواهد شد."خامنه ای که با بیرون راندن بسیاری از رقبا از قدرت نگران افراد حاضر در این مضحکه نیست، ترس خود از عدم حضور مردم را چالش پیش رو می داند. او همچون انتخاباتهای گذشته توصیه نمی کند که مردم به چه کسی رای بدهند یا ندهند، بلکه خواهان شرکت آنان در انتخابات می شود. این است که بعضی از پایوران رژیم اش حتا به التماس افتاده از مردم می خواهند در انتخابات شرکت کنند اما رای سفید به صندوق بیاندازند.همچنین بعضی از پادوهای "رهبر" نشانه گذاریهایی برای آمار شرکت کنندگان منتشر می کنند. محسن كرمی، مسوول ریاست ستاد انتخابات سازمان ثبت احوال كشور و معاون ثبت احوال می گوید: "شمار واجدان شرایط شركت در انتخابات ۴۸ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۷۹۹ نفر است."با این حساب برای رسیدن به مشارکت حداکثری مسوولان حوزه ها باید حساب دستشان باشد و بدانند تا چه اندازه می توانند آمارها را دستکاری کنند. چالش امنیتی خامنه ای در این انتخابات نه رای آوردن افراد غیر خودی، بلکه نرخ مشارکت پایین مردم است. به این دلیل است که جبهه های رنگارنگ یک شبه از زمین می رویند و با کشاکش ساختگی سعی به گرم کردن تنوری دارند که با از دست رفتن وقت، آتش آن همچنان گُر نگرفته است. جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر