۱۳۹۱ بهمن ۱۳, جمعه

تولید بنزین و افزایش سرطان در ایران






همزمان با اعلام خبر رسیدن ارزش دلار به مرز 4000 هزار تومان، احمدی نژاد خودکفایی در تولید بنزین را اعلام کرد.  روز پنجشنبه خبرپراکنیهای حکومتی از افتتاح فاز سوم توسعه و نوسازی پالایشگاه آبادان توسط احمدی نژاد خبر دادند. پاسدار رستم قاسمی وزیر نفت رژیم، «راه اندازی این واحد از بنزین سازی پالایشگاه آبادان» را از سری اتفاقات بزرگی دانست که در صنعت نفت روی داده است.
در حالی که تولید بنزین نامرغوب و گازوئیل از طرف کارشناسان محیط زیست یکی از عوامل هوای آلوده و غیر بهداشتی شهرهای بزرگ شناخته شده، پاسدار قاسمی اعلام کرد که تا سال 92 ایران جزو کشورهای صادر کننده بنزین خواهد بود.
در رویدادی دیگر، محمد دهقان یکی از مجلس نشینان، گازوئیل مورد استفاده در ایران را غیر استاندارد دانست. وی در رابطه با غیر استاندارد بودن گازوئیل گفت «گازوئیل موجود در ایران سرطان زاست».
مسعود جزایری از سرکردگان نظامی رژیم روز دوشنبه 9 بهمن،  از اعلام خبرهای خوش در خصوص فن آوری ماهواره ای و فضایی در دهه فجر خبر داد. سرکرده فوق در سخن پراکنیهایش گفت که «ایران به زودی از شماری تانک، خودرو زرهی دیگر، همچنین تعدادی موشک دوربرد، میان برد و کوتاه برد رونمایی خواهد کرد».
این نعره های نظامیگری و شعارهای پوچ پیشرفت و توسعه در حالی از طرف پایوران رژیم داده می شود که موضوع تهیه دارو و وسایل اولیه زندگی تبدیل به یک معضل برای مردم شده است. بسیاری از مردم به دلیل عدم توان در تهیه هزینه درمان جانشان را از دست می دهند. هزینه نظامیگری رژیم برای حفظ پایه های سلطنت ولی فقیه به بهای فقیر تر شدن مردم و خالی شدن هر چه بیشتر سفره های کارگران و مزدبگیران پرداخت می شود. بدون شک مردم خبرهایی از این نوع را در ردیف پیشرفت و توسعه قرار نداده بلکه سلامت هر چه بیشتر محیط زیست خود را در خطر می بینند.زینت میرهاشمی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر