۱۳۹۱ بهمن ۱۹, پنجشنبه

مرتضوی لقمه ای گلوگیر




آزادی سریع و غیر قابل پیش بینی سعید مرتضوی پس از دستگیری، نشانگر درماندگی علی خامنه ای برای آرام کردن باندهای درگیر رژیم است. سعید مرتضوی که یکی از پادوهای بیت خامنه ای در سالهای گذشته درمقام قضا برای سرکوب و پرونده سازی علیه منتقدان بود، اکنون با پیوستن به باند نظامی-امنیتی و همکاری با آنان به معضلی برای آرامش رژیم تبدیل شده است. جنجال بی سابقه مجلس و افشاگری احمدی نژاد بر علیه خانواده لاریجانی بدون تدارکات مرتضوی ممکن نبود. به همین دلیل دستگیری او با حضورمعاون دادستان تهران و آزادی سریع اش نشان می دهد که پشتوانه سعید مرتضوی از توانی برخوردار است که می تواند در بالاترین سطح از قدرت، تاثیر گذاشته و هر مشکلی را از پیش پای خود بر دارد.
در مورد دستگیری و آزادی مرتضوی پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران اعلام کرد: "
پس از اعلام جرم دادستان تهران علیه سعید مرتضوی به اتهام قید شده در اعلام جرم، نامبرده به دادسرا احضار و پس از تحقیق و تفهیم اتهام توسط بازپرس پرونده، به زندان معرفی گردید. متعاقباً پس از تکمیل تحقیقات بازپرس، نامبرده با صدور قرار تأمین مناسب آزاد شد."
اما خبرگزاری ایسنا می نویسد "سعید مرتضوی که با شکایت فاضل لاریجانی بازداشت شده بود،
 بعد از ارائه توضیحات و رفع ابهامات و سوء تفاهمات، بامداد چهارشنبه از زندان اوین آزاد شد."
همچنین 
خبرگزاری فارس به نقل از اسدالله عباسی، سرپرست وزارت کار و رفاه اجتماعی، نوشته است که "مرتضوی از صبح امروز در محل کار خود حاضر شده و مشغول انجام وظیفه است."روز گذشته منابع خبری رژیم از دیدار غیر منتظره روز سه شنبه صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، با رهبر جمهوری اسلامی خبر دادند. بسیاری این دیدار را با آزادی سعید مرتضوی بی ارتباط نمی دانند. خود صادق لاریجانی روز گذشته (چهارشنبه) در جلسه مسوولان عالی قضایی گفت: "آنچه در روز یکشنبه در مجلس رخ داد، به کام ملت بسیار تلخ بود و اینجانب با این‌که نسبت‌های رییس‌جمهوری در مورد قضات محترم قوه قضائیه و نمایندگان محترم مجلس و روسای قوا را کذب و افترا و برخلاف تمام موازین شرعی و قانونی و جرم می‌دانم، فعلا به خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر رهبر معظم انقلاب دامت برکاته سکوت می‌کنم و در فرصتی دیگر به تفصیل درباب آن سخن خواهم گفت و ماهیت جریان‌های انحراف و فتنه و فساد اقتصادی و عقیدتی و عملی آنان را فاش خواهم کرد."
یعنی قاضی القضات رژیم ولی فقیه عمل احمدی نژاد را "برخلاف تمام موازین شرعی و قانونی و جرم" می داند، اما "به خاطر مصالح نظام و تبعیت از رهبر" سکوت می کند! این چه مسند قضایی است که کسی که کاری بر خلاف موازین شرعی و قانونی انجام داده و مجرمیت او نیز آشکار است، از بیچارگی در برابرش سکوت می کند؟ توجیه آخوند لاریجانی که رهبر رژیم دستور داده تا به دلیل مصالح نظام نسبت به آن چشم پوشی شود، با هیچ دلیل وبینه ای بجز ناتوانی از برخورد تند، قابل پذیرش نیست. اما آخوند لاریجانی عذر بدتر از گناه آورده و بجای اقدام قضایی و دستگیری مجرم و تحویل آنان به قانون، تهدید می کند که در آینده "فساد اقتصادی" آنان را افشا می کند! به چنین دستگاه قضایی و چنین قاضی القضاتی چه باید گفت؟
اما واقعیت بر این است که در درگیری بین باندهای رژیم سنبه جناح امنیتی- نظامی پر زورتر از آنی است که گمان می رفت. آنانی که پله های قدرت را یکی بعد از دیگری بالا آمده و اکنون بیشترین اهرمهای آنرا تصاحب کرده اند، با ترفندهایی همچون دستگیری، افشاگری و زندان مرعوب نخواهند شد. آنان به خامنه ای گوشزد می کنند که ولایت از دست رفته اش در سال 88 را بدهکار آنان است و حاضر نیستند همچون اصلاحطلبان و دوم خردایها به عقب رانده شده و میدان را به پادوهای جدید او واگذار کنند.از سوی دیگرسعید مرتضوی نمادی از قدرت برآمده پس از سال 88 است که همچون لقمه بزرگی در گلوی خامنه ای گیر کرده است. دستگیری و زندان او "منهای قدرت پشتیبانانش" می تواند این پیام را به مجریان سرکوبگر بدهد که پس از افتادن آبها از آسیاب باید منتظر پرداختن تانوان باشند. این عمل باعث ریزش نیرو، تخریب روحیه و عدم قاطعیت آنان در عمل خواهد شد. همچنین در صورت عدم دستگیری مرتضوی و رها سازی او، باید منتظرتوطئه گری و قدرت گرفتن بیشتر باندی که این روزها برای خامنه ای نیز شاخ شانه می کشد و اتوریته او را به تمسخر گرفته باشند. این است که خامنه ای درمقابل آنها در حالت آچماز قرار دارد و ناتوان از برخورد قاطعی است که نیاز ولایت مطلقه اش است.
ادعای رها کردن مرتضوی پس از دستگیری به دستور رهبر از جانب آخوند لاریجانی به خورد افراد کمی می رود. دست بسته بودن خامنه ای در برابر باند امنیتی – نظامی با مزنه دستگیری مرتضوی آنرا اثبات کرد.
جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر