۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

کاهش مزد واقعی و گسترش فقر



 سخن پراکنی احمدی نژاد از تلویزیون رژیم در شنبه شب 6 اسفند، چهره فریبکارانه وی را در اعلام افزایش 20 درصدی مزد کارکنان دولت، کارگران و مزدبگیران نشان داد. احمدی نژاد افزایش 20 درصد مزد را برای حقوق بگیران به عنوان خبری خوش اعلام کرد. گماشته ولی فقیه در راس فاسد ترین دولتها مدعی تقسیم غذا می شود.
احمدی نژاد در سخن پراکنی اش ادعا کرد که:«وقتی یک کالای خوراکی وجود دارد، همه با هم می خوریم و اگر هم آن کالا کم بود با هم تقسیم اش می کنیم؛ ... مگر می شود من در خانه غذا داشته باشم و همسایه غذا نداشته باشد».
بر اساس همه برآوردهای اقتصادی شامل نرخ تورم، قیمت کالاهای اساسی و سبد هزینه معیشت خانوار کارگری، خط فقر بالای 1.2 میلیون تومان است و کسی کمتر از آن مزد بگیرد فقیر محسوب می شود.
حداقل دستمزدی که در پایان سال 90 تعیین شد مبلغ 389 هزار تومان بود. این مبلغ در پایان سال با توجه به افزایش نرخ تورم و بالا رفتن قیمتها، هیچ تاثیری در بهبود وضعیت معاش کارگران نداشت. اگر حداقل حقوق 100 درصد هم افزایش یابد قادر به جبران کسری زندگی کارگران و مزدبگیران نخواهد بود.
افزایش 20 درصدی که احمدی نژاد وعده آن را شنبه شب داد، یعنی مزدی برابر با 466 هزار تومان که حتی از نصف خط فقر هم کمتر است.
پاسدار احمدی نژاد در حرفهای بی پشتوانه خود از پرداخت 85 هزار تومان به هر نفر به مناسبت عید صحبت کرد. این رقم که معلوم نیست به چه کسانی تعلق می گیرد در برابر بالا رفتن قیمتها در این دو ماه قدرت خرید را بازهم کاهش خواهد داد. احمدی نژاد فریبکارانه از بالارفتن قدرت خرید مردم در اثر اجرایی کردن هدفمندی یارانه ها سخن گفت. در حالی که برخی پایوران رژیم امکان شورش اجتماعی در اثر فقر را تهدیدی برای آینده نظام می دانند.
کمکهای نقدی و کالایی راههای فریبکارانه و موقت برای بالا نبردن مزد کارگران و مزدبگیران بر اساس نرخ واقعی تورم است.زینت میرهاشمی





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر