۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

ارزش استراتژیک بشار اسد برای خامنه ای


به قتل رسیدن یکی از سرکردگان سپاه پاسداران در سوریه و سخن پراکنی رئیس قرارگاه عمار، اهمیت استراتژیک دیکتاتوری اسد برای خامنه ای را بیش از هر هنگام نشان می دهد. بر اساس بیانیه مشترک ستاد فرماندهی مشترک ارتش آزاد سوریه، «حاج حسن شاطری» در کاروان تسلیحاتی که از سوریه راهی لبنان بود، توسط حمله هوایی اسرائیل به قتل رسیده است.

رژیم با تایید خبر به قتل رسیدن این سرکرده سپاه تروریستی قدس، اعلام کرده است که وی رئیس هیات ایرانی ستاد بازسازی لبنان بوده است.
از سویی دیگر، روز پنجشنبه 26 بهمن، آخوند مهدی طائب رئیس قرارکاه «عمار» سوریه را استان سی و پنجم و یک استان استراتژیک برای رژیم دانست. پاسدار مهدی طائب، با تاکید بر جایگاه سوریه در معادلات سیاسی و نقش بر اهمیت آن، به دخالتهای مستقیم رژیم ایران در حفظ بشار اسد اعتراف می کند. وی می گوید:«اگر دشمن به ما هجوم کند و بخواهد سوریه یا خوزستان را بگیرد، اولویت با این است که ما سوریه را نگه داریم چون اگر سوریه را نگه داریم می توانیم خوزستان را هم پس بگیریم اما اگر سوریه را از دست بدهیم تهران را هم نمی توانیم نگه داریم.»
حرف پاسدار طائب در اولویت دادن سوریه به خوزستان، بر راهکارهای رژیم برای مقابله با سرنگونی صحه می گذارد. صدور بحران به خارج از مرزها، مداخله و ایجاد تنش در منطقه، همواره یکی از سیاستهای رژیم جهت حفظ خود است. از نظر طراحان امنیتی جمهوری اسلامی برای مهار بحران عدم مشروعیت و بحران حکومتی، باید سیاستهای مداخله گرانه در سوریه، لبنان، عراق و... را در شکلی عریان گسترش داد. کمک اقتصادی به سوریه به ارزش یک میلیارد و 50 میلیون یورو در ماههای اخیر برای نجات دیکتاتوری بشار اسد، حرف طائب را تائید می کند. در حالی که در خوزستان مشکلات اولیه مردم افزایش یافته، درآمدهای کشور برای سرپا نگهداشتن بشار اسد هزینه می شود.زینت میرهاشمی






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر