۱۳۹۱ بهمن ۲۸, شنبه

یک پزشک متخصص در اصفهان از بروز مشکلات روحی و روانی ناشی از سوختگی دانش‌آموزان حادثه‌ی شین‌آباد پیرانشهر خبر داد



رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان که ٦ دانش‌آموزِ حادثه دیده‌ی شین‌آباد در این مرکز درمانی بستری می‌باشند، می‌گوید که ایجاد گوشت اضافی ناشی از سوختگی در بدن دانش‌آموزان وجود دارد.

فریدون عابدینی به ایسنا گفت: علت چنین پدیده‌ی از عوارض سوختگی بوده و به دلیل کمی سن دانش‌آموزان، بر روی سه نفر از آنان عمل ترمیمی گراف انجام شده است.

طی هفته‌ی جاری برای سه نفر از حادثه دیدگان، یکسری اعمال کوچک ترمیمی گراف در ناحیه‌ی پیشانی، شانه و انگشتان انجام می‌گیرد.

دکتر عابدینی همچنین درباره‌ی زیبایی ظاهری دختران دچار سوختگی این نکته را خاطر نشان کرد که بدست آوردن زیبایی ظاهری آنان، "زمانبر" خواهد بود.

وی ادعا نمود که با بالا رفتن سن دانش‌آموزان، امکان بروز افسردگی نیز وجود دارد.

هم‌اکنون ٦ دانش‌آموز حادثه دیده بنام‌های آرزو طاهرآبادی، آمنه راک، نادیا صالح، سیما شادکام، سیما مرادی و فریده امیدوار در بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان بستری می‌باشند و  فیزیوتراپی و توانبخشی و یا اعمال ترمیمی احتمالی از درمان‌های روزمره‌ی آنان محسوب می‌شود.

برخی از پزشکان متخصص خواستار انتقال دانش‌آموزان حادثه دیده به خارج از کشور شدند که بعدها این عمل توسط نهادهای دولتی و به بهانه‌ی وجود مراکز درمانی پیشرفته، متوقف گردید.

در روز پانزدهم آذرماه امسال بر اثر انفجار بخاری نفتی در مدرسه‌ی ابتدایی شین‌آباد پیرانشهر ٣٧ دانش‌آموز ١٠ ساله دچار سوختگی ١٠ تا ٧٠% شدند که بعدها دو تن از آنان به نام‌های "سیران یگانه" و "ساریا رسول‌زاده" به سبب سوختگی شدید جان خود را از دست دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر