۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

استمرار تجاوز دسته‌جمعی در دبیرستان‌های شبانه‌روزی کُردستان

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بعدازظهر روز یکشنبه مورخه‌ی پانزدهم بهمن‌ماه یکی از دانش‌آموزان اهل روستای "میانه" که مشغول تحصیل در دبیرستان شبانه‌روزی روستای نگل بوده، با تهدید به وسیله‌ی چاقو توسط سه نفر از اهالی روستای نگل که سن آنها از ١٧ تا ١٩ سال بوده است به باغ‌های واقع در پشت دبیرستان برده شده و مورد تجاوز گروهی قرار می‌گیرد.

دانش‌آموز مورد تجاوز قرار گرفته، در مقطع اول دبیرستان این دبیرستان شبانه‌روزی در حال تحصیل بوده است.

به گزارش خبرنگار آژانس کُردپا از روستای نگل، این دانش‌آموز اهل روستای میانه پس از مورد تجاوز قرار گرفتن با چندین ضربه‌ی چاقو توسط متجاوزین نیز زخمی می‌شود.

به گفته‌‌‌ی اهالی روستای نگل، پیشتر و در سال‌های گذشته نیز نظیر چنین جنایاتی روی داده، اما بی توجهی و سهل‌انگاری مسئولین ذیربط منجر به استمرار این فاجعه شده است.

در موردی دیگر، یکی از دانش‌آموزان منطقه‌ی "کلاترزان" به نام" ف.ا " سال گذشته مورد تجاوز گروهی قرار گرفته بود که این مسئله وی را به اختلالات روانی و افسردگی شدید دچار کرده است. مدیر خوابگاه و رییس آموزش و پرورش منطقه نه تنها در این رابطه اقدامی قانونی را انجام ندادند، بلکه برای توجیه عدم نظارت قانونی خود بر این خوابگاه‌‌ها بر این موضوع نیز سرپوش گذاشتند.

شکایت‌های خانواده‌ی دانش‌آموزان قربانیان این دبیرستان‌ها تاکنون بی‌پاسخ و بدون نتیجه باقی مانده است.

روستای میانه در ١٠ کیلومتری روستای نگل از توابع سنندج واقع شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر