۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

تلاشهای بی ثمر ولی فقیه برای مهار بحران


روز شنبه 28 بهمن، خامنه ای بار دیگر دست به نصیحت باندهای حکومتی زد و  حرکت آنها را «کار شایسته ای» برای نظام ندانست. تاکنون نصیحتها و توپ و تشرهای ولی فقیه هیچ تاثیری در کاهش تنشهای حکومتی نداشته است. ادامه کشمکشهای باندهای حکومتی از یک سو نشان دهنده عمق بحران درون قدرت و از سویی دیگر ناتوانی «رهبر» نظام در مهار بحران است.

این بار هم ولی فقیه گفت «بنده فعلا نصحیت می کنم». وی که بی تاثیری حرفهایش را خوب تحربه کرده است، در نصیحت کردن طرفین مجادلات به شَرع متوسل شد. خامنه ای در دعوای لاریجانیها با احمدی نژاد در حالی که سعی کرد هر دو باند را از خود رنجیده خاطر نکند کار احمدی نژاد را «کاری بد، غلط، نامناسب، خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق دانست». خامنه ای که به طور دایم دشمن خارجی درست می کند و همه تقصیرها را به دشمن خارجی حواله می دهد و می خواهد با این شیوه بر مشکلات داخلی غلبه کند، مدتهاست که دشمن را در پیرامون خود احساس می کند.
خامنه ای به پایوران رژیم دستور می دهد که:«حالا که دشمنیهای دشمن شدت یافته، آنها هم رفاقتهایشان را شدت دهند». خامنه ای که از تاثیرگذار بودن سخن پراکنی خود ناامید است می گوید:«انشا الله این نصیحت خیرخواهانه و مشفقانه مورد توجه مسئولان به خصوص مسئولان بالا قرار گیرد و به آن پایبند باشند». واقعیت این است که علیرغم دستورات و نصیحتهای ولی فقیه، بحران حکومتی شدت خواهد یافت و خامنه ای هم به نصایح به تاثیر خود ادامه خواهد داد.زینت میرهاشمی









هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر