۱۳۹۱ اسفند ۹, چهارشنبه

گردانندگان رژیم جمهوری اسلامی، نویسندگان سناریوی "آرگو"




فیلم "آرگو" که ماجرای فرار چند دیپلمات آمریکایی در جریان گروگان گیری سال 58 را بازگو می کند، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم سال 2013 شد. در ایران، رسانه های حکومتی بدون لحظه ای اتلاف وقت، خشم و غضب برانگیخته شده حکومت را انعکاس دادند. این در حالیست که نویسندگان اصلی سناریوی این فیلم کسانی جز گردانندگان رژیم بحران آفرین جمهوری اسلامی نیستند.
"خبرگزاری فارس" با اشاره به اینکه میشل اوباما برنده بهترین فیلم را اعلام کرد، نوشت: "به طور کم سابقه ای همسر رییس جمهور آمریکا برنده بهترین فیلم را اعلام کرد. فیلم آرگو، فیلمی ضد ایرانی است که توسط کمپانی صهیونیستی برادران وارنر ساخته شده است."
"خبرگزاری مهر" تاکید کرد این فیلم "با انگیزه سیاسی" ساخته شده و محمد حسینی، وزیر ارشاد مدعی شد که فیلم مزبور "تحریف تاریخ" است و آن را "جنگ نرم" علیه جمهوری اسلامی خواند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز گزارش کرد: "آرگو، تبلیغات سازمان سیا است."
دیگر رسانه ها از اینکه "بن افلک"، کارگردان و بازیگر فیلم هنگام دریافت جایزه گفت "می خواهم از دوستانم در ایران که تحت شرایط بسیار بدی زندگی می کنند، تشکر کنم"، ابراز نارضایتی کردند.
در همین حال، وبگاه حکومتی "عصر ایران" نوشت "آرگو فیلمی علیه ایران است"، اما خطاب به شمقدری، معاون وزیر ارشاد، با تمسخر گفت: "چطور شما نتوانستید از لابی خود برای جلوگیری از برنده شده این فیلم استفاده کنید؟"
این اشاره ای است به سخنان اخیر شمقدری که ادعا کرده بود بنا به خواست احمدی نژاد برای برنده شده فیلم "جدایی نادر از سیمین" در جشنواره اسکار، لابی کرده و موفق شده است.
بنا بر گزارشات متعدد، فیلم "آرگو" در ایران بسیار پر بیننده بوده و کپی سی دیهای آن به مبلغ 30 هزار تومان به فروش می رسد. اکثر مردم و حتی مقامهای جمهوری اسلامی آن را دیده اند. نسل جدید در این فیلم روایت دیگری از رویدادهایی را می بیند که تاکنون از سوی تبلیغات رسمی به طور یکجانبه به آنها عرضه شده است.
گروگان گیری 66 دیپلمات و کارمند یک سفارتخانه خارجی برای 444 روز، جایگاهی که جمهوری اسلامی برای خود در جامعه جهانی جستجو می کند را نشان داد. رژیم ولایت فقیه از آن زمان تا کنون به روشنی به جهانیان نشان داده است که به هیچ پیمان، میزان و تعهد بین المللی پایبند نیست و با وحشت و بحران آفرینی برای پیشبرد سیاستهایش تلاش می کند. اشغال و غارت سفارت انگلیس توسط اوباش بسیجی و پاسدار در سال گذشته، آخرین نمونه رفتاری است که بخشهایی از آن در فیلم "آرگو" به تصویر کشیده شده است.
"آرگو" اگر چه فیلمی تجاری - تاریخی است، اما یک واقعیت تاریخی را که سبب به انزوا کشیده شده کشور و لطمه شدید به منافع ملی شد، به نمایش گذاشته است. این رژیم جمهوری اسلامی است که چهره کریه و غیر انسانی اش در فیلم آشکار تر می شود. و براستی شاهدی است بر "شرایط بسیار بد" زندگی تحت این حکومت.  لیلا جدیدی    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر