۱۳۹۱ بهمن ۱۸, چهارشنبه

دستگیری مرتضوی فاز جدیدی از درگیری باندهای قدرت




روز یکشنبه (15 بهمن) دو اسب گاری ولایت خامنه ای(محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی) افسار گسیخته در زیر خیمه نظام بهم پیچیدند و آنچنان گرد و خاکی بپا کردند که عمود خیمه نظام جا کن شد و قبای ولایت مقام عُظما جر خورد. اهالی مجلس ولایی که بخشی از این همآورد بودند، بیکار نمانده با الفاظی رکیک و آخوند پسند یکدیگر را خطاب قرار داده و نمایی کامل از فرهنگ نظام ولایت فقیه را به تماشای عموم گذاشتند.
دست مایه این معرکه بی آبرویی را سعید مرتضوی گماشته سابق رهبر در مسند دادستان تهران به شیوه خود از یکی از فرزندان آیت الله آملی لاریجانی که مورد وثوق مقام عظما می باشند، فراهم کرده بود. به همین دلیل آخرین ساعات روز دو شنبه، به گزارش خبرگزاری فارس که نزدیک به مقامات نظامی امنیتی است "مرتضوی به هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان تهران در هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته است."
این خبرگزاری همچنین از قول "منابع آگاه" خبر داد که "مرتضوی به علت تصرف غیر قانونی در اموال دولتی در زمان تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی بازداشت شده است."
همزمان سخنگوی هیات رییسه مجلس آخوندی نیز گفت: شکایتی از سوی مجلس علیه سعید مرتضوی نشده است. اندکی پس از انتشار این خبر، محمد رضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد ادعا کرد: "از نظر دولت، سعید مرتضوی همچنان رییس سازمان تامین اجتماعی است."
محمود احمدی نژاد روز گذشته (سه شنبه) قبل از سفر به مصر در فرودگاه به خبرنگاران گفت: "
قوه قضاييه بايد قوه قضاييه ملت باشد چون اين قوه يک سازمان ويژه خانوادگی نيست". و ادامه داد "نمی‌دانم چرا اينطور است. فردی تخلف کرده اما شخص ديگری دستگير شده است و اين کار بسيار زشت است."
مرتضوی که به علت پرونده بازش در مورد دادگاه کهریزک و پرونده سازی و توطیه بر علیه بسیاری از مقامات سابق و کنونی رژیم، موضوع کشاکش بین مجلس و دولت است، به علت جنایات و آدمکشی هایش بازداشت نشده است. همگان می دانند که مرتضوی آلت فعل خامنه ای و ابزار سرکوب او در مقام قضایی بود، و به همین علت تا کنون از پیگرد در امان بود. اما پرونده سازی او بر علیه خانواده آیت‌اللهی که فرزندان او ریاست قوای مختلف رژیم را به عهده دارند و مایه گیری برای بیشتر کردن شعله درگیری بین باندهای رژیم، که خامنه ای در مورد آن اخطار داده بود، بزرگترین خطایی است که دیگر قابل چشم پوشی نیست.
بدیهی که دستگیری مرتضوی با چراغ سبز خامنه ای انجام گرفته است. گفته احمدی نژاد که "قوه قضائیه یک سازمان ویژه خانوادگی نیست" نه به خانواده لاریجانی بلکه به خانواده بزرگ آیت الله هایی اشاره دارد که رژیم جمهوری اسلامی را ابزار حاکمیت خود می دانند و خامنه ای را نیز شامل می شود. ضربه محمود احمدی نژاد، گماشته عاصی رهبر در روز یکشنبه تنها به خانواده لاریجانی وارد نشد، بلکه افراد مورد اعتماد رهبر و ابزار مهندسی یکدست سازی قدرت او را غرق در فساد و تباهی نشان داد. در صورت عدم کنترل احمدی نژاد این ضربات می روند تا از چهار چوب عبور کرد در اندرونی رهبر کسانی را شامل شود. وعده ای این کار را احمدی نژاد در فرودگاه داد "
وقتی از سفر مصر بر گردم، حتماَ این مسئله را دنبال می‌کنم."
با این حساب درگیری باندهای قدرت رژیم از تهدید، افشاگری و فحاشی گذشته و با دستگیری مرتضوی وارد فاز جدیدی شده است. این همان چیزی بود که خامنه ای تا کنون سعی داشت از آن پرهیز کند. روزهای آینده شاهد جدالی خواهیم بود که باند نظامی- امنیتی که خود را در آستانه حذف کامل می بیند، آنرا به مرحله همه یا هیچ کشانده است.
جعفر پویه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر