۱۳۹۱ بهمن ۲۰, جمعه

جنگ قدرت برای چپاول «شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی»


برآمد جنگ و دعوای باندهای مافیایی احمدی نژاد و لاریجانیها در روز یکشنبه 15 بهمن، منجر به برملا شدن بخشی از لجنزار فساد مالی در حکومت ولایت فقیه شد. ماهیت جدال مجلس نشینان با احمدی نژاد، نه بر سر در قدرت ماندن یک قاتل جنایتکار به نام مرتضوی بلکه سهم خواهی بر سر «منبع مالی» عظیمی است که در اقتصاد مافیایی وجود دارد.
روز پنجشنبه 19 بهمن ولی فقیه بار دیگر به میدان آمد و از نگهبانان معبد ویران شده ولایت تقاضا کرد که «مصالح کشور را حفظ کنند و این بداخلاقیهایی که دیده می شود را کنار بگذارند». خامنه ای قول داد که در مورد این «بداخلاقیها با مردم صحبت» خواهد کرد.

آنچه روز یکشنبه 15 بهمن در مجلس اتفاق افتاد بار دیگر بر بهم ریختگی و بحران بی علاج در بارگاه ولایت خامنه ای تاکید گذاشت. شریعمداری نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان، تاکید کرد که «نظام ارثیه» کسی نیست که بر آن «دخل و تصرف کند». احمدی نژاد قوه قضائیه را سازمان «ویژه خانوادگی» خطاب کرد. صادق لاریجانی در رابطه با حادثه روز یکشنبه گفت:«فعلا به خاطر مصالح نظام و تبعیت از اوامر مقام معظم رهبری سکوت می کنیم.»
رحیمی، معاون اول پاسدار احمدی نژاد روز پنجشنبه در سخن پراکنی خود «عده ای» را مانند موریانه دانست که از درون عمل می کنند. وی گفت:«من علاقه ندارم که بگویم در درون چه خبر است؛ چرا که از گفتن آن دشمن شادمان می شود.» معاون تلخ کام احمدی نژاد گفت:«آنقدر مصائب زیاد است که آدم باید به تنهایی خودش گریه کند» و «مصالح ملی باعث می شود انسان سکوت کند و سر درون چاه بگذارد».
کنش و واکنش باندهای حکومتی بیش از هر زمان دیگر به مرحله خشن تری وارد می شود. این کشمکشها پیش پرده ای از یک شعبده بازی به نام انتخابات است. در حالی که انتخابات پیش رو و همه برخوردهای «چاله میدانی» مربوط به آن چیزی جز یک نمایش مهندسی شده نیست.
انتخابات از آن رو برای صحنه گردانان معرکه جدی می شود که سهم خواهی برای منابع مالی و چپاول مردم جدی است. به عنوان مثال، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی که زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی است یکی از شرکتهایی است که بخش مهمی از شریانهای پول آور اقتصاد ایران را به عهده دارد. این شرکت، خود را شرکت «سرمایه گذاری و مشارکت در فعالیتهای اقتصادی و بازرگانی اعم از فعالیت تولید، بازرگانی، خدماتی و تشکیل انواع شرکتها در جهت نیل به اهداف شرکت» تعریف می کند.
پرداختن به فعالیتهای این شرکت و منابع مالی که در دست دارد در فراسوی خبر نمی گنجد. جنگ و دعوای فامیل لاریجانیها و باند احمدی نژاد، ریشه در تقسیم چپاول ثروت مردم دارد. بر همین منظر «فرمان» ولی فقیه بر «سکوت مصلحتی» در حد یک تشر خشک  و خالی می ماند. زینت میر هاشمی 





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر