۱۳۹۰ دی ۵, دوشنبه

هنوز در انتظار "اصلاحات" هستید؟




با اینکه به آقای خاتمی، درمانده ترین "اصلاح طلب" حکومتی، جام زهر عدم شرکت در "انتخابات" نوشانده شد، وی همچنان از تحریم انتخابات طفره رفته است. این در حالیست که بخشی دیگر از "اصلاح طلبان" نیز با نگاه به تهدید شعله های آتش انتخابات غیر "منصفانه و آزاد" در خانه، عدم شرکت خود و برخی دیگر تحریم آن را اعلام کرده اند. یک پرسش اما هنوز روی میز است، راهکار اینان چیست؟ هنوز منتظر "اصلاحات" و به زبان دیگر، به بازی گرفته شدن هستند؟
جمعی از نمایندگان ادوار مجلس ارتجاع (در خارج کشور) که خود نیز مشمول کم لطفی رهبر شده اند، به این نتیجه رسیده اند که شرکت در انتخابات "نمایشی و فرمایشی هیچ فایده ای ندارد" و شرکت در آن را تحریم کرده اند.
از سوی دیگر، "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" (به همین گونه) در خارج کشور، ضمن بر شمردن هشت علت که به نظر آنان فقط در دو سال اخیر محل اعراب یافته، اعلام کردند، "نه نامزد می شوند و نه رای می دهند".
"شورای هماهنگی راه سبز امید" نیز انتخابات را "فاقد تمامی استانداردها و ضوابط لازم" دانسته و حتی با قید اینکه اذعان دارد مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد، شرکت در آن را "مغایر با مصالح ملت" اعلام می کند. از طرفی، "جبهه مشارکت ایران اسلامی" "تصمیم" خود مبنی بر عدم شرکت در انتخابات "نمایشی" را اعلام کرده است. تشکل مزبور در عین حال یادآوری کرده، "اين تصميم به منزله قهر با انتخابات نيست".
اصلاح طلبان قلابی اخراج شده از حکومت که تازه به طور نیم بند به این امر رسیده اند که انتخابات زیر نظر "رهبر" و شورای نگهبان، "نمایشی" و "مهندسی شده" است، هنوز قادر نیستند برخوردی روشن و قاطع در برابر آن داشته باشند.
تجربه و شواهد نشان می دهد که طی 32 سال اخیر، "انتخابات" در جمهوری اسلامی همواره ناعادلانه، قلابی و نمایشی بوده است. همه نیروهای مدافع دمکراسی و عدالت، مشارکت در چنین مضحکه ای را در همه ادوار تحریم کرده اند. تنها راه برای برگزاری انتخابات آزاد، تحریم فعال و کنار زدن مانع اصلی آن یعنی، نظام جمهوری اسلامی است.

 لیلا جدیدی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر