۱۳۹۰ دی ۲, جمعه

خامنه ای تلاش می کند پای خود را از واقعه سفارت انگلیس بیرون بکشد





سایت اصلاح طلب حکومتی دیگربان : عباس نبوی، عضو هیئت علمی موسسه «امام خمینی» گفته که علی خامنه‌ای گزارش‌ها درباره حمله بسیج دانشجویی به سفارت بریتانیا و آتش زدن و تخریب کردن اموال این سفارت‌خانه را تائید نکرده است.

آقای نبوی روز جمعه (دوم دی) در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو» وابسته به سازمان بسیج داشجویی این مطلب را بیان کرده است.



به گفته وی پس از آنکه به علی خامنه‌ای خبر دادند «بچه‌ها همه چیز را آنجا {سفارت بریتانیا} تخریب و زیر و رو کرده‌اند و جاهایی را آتش زده‌اند، ایشان گفته‌اند که کار بدی بوده است، اما این موارد ربطی به جنبش دانشجویی ندارد و اکنون این موضوع کاملا مشخص شده است.»

این روحانی نزدیک به محمدتقی مصباح یزدی در تفسیر سخنان آقای خامنه‌ای گفته که «خرابکاری‌های» داخل سفارت بریتانیا در تهران «کار خود انگلیسی‌ها» بوده است.

هشتم آذرماه گروهی از اعضای بسیج دانشجویی پس از تصویب طرح کاهش روابط تهران و لندن در مجلس به سفارت بریتانیا حمله‌ کرده و خساراتی به تاسیسات این سفارت وارد کردند.



پس از افزایش انتقاد‌ها از این اقدام بسیج دانشجویی٬ مهاجمان به سفارت بریتانیا و باغ قلهک حاضر نشده‌اند مسئولیت این حمله و تخریب‌ها را قبول کنند.



در هفته‌های اخیر بسیاری از مقام‌های جمهوری اسلامی که در ابتدا از حمله به سفارت بریتانیا حمایت کرده بودند٬ با تغییر مواضع خود به طور مستقیم و غیر مستقیم این اقدام را محکوم کرده‌اند.


عوض حیدرپور٬ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس چند روز پیش گفته که در حمله نیرو‌های بسیج دانشجویی به سفارت بریتانیا در تهران گروهی از اراذل و اوباش نیز حضور داشته‌اند.

آن‌طور که این نماینده مجلس به نقل از مقام‌های پلیس گفته است٬ در حمله به سفارت بریتانیا تعدادی «اراذل و اوباش» نیز توانسته بودند به داخل سفارت «نفوذ» کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر