۱۳۹۰ آذر ۳۰, چهارشنبه

رئیس قوه قضائیه رژیم: اعدام از افتخارات جمهوری اسلامی است






جانیان خون آشام حاکم بر ایران، مجازات اعدام و قتل دولتی را از افتخارات خود می دانند.


سایت اصلاح طلب حکومتی دیگربان : صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه می‌گوید که «مجامع بین‌المللی ابزار دست آمریکا» شده‌اند و جمهوری اسلامی در اجرای اعدام‌ها از کسی «خوف» ندارد.



به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان»٬ آقای لاریجانی روز چهارشنبه (۳۰ آذر) در نشست هفتگی خود با مسئولان عالی قضائی این مطالب را بیان کرده است.

رئیس قوه قضائیه در رابطه با اعدام‌های مخفیانه در زندان‌های جمهوری اسلامی گفته که «اعدام‌های مخفیانه و دسته جمعی وجود ندارد.»



به گفته وی «اگر مواردی بوده که اعدام دست جمعی مخفیانه صورت گرفته است باید تحقیق کنیم آیا چنین چیزی وجود دارد یا خیر در حالی که این امر در کشور ما صحت ندارد و اعدام دسته جمعی خانوادگی بدون اطلاع کسی دروغی بزرگ است.»



وی اظهار کرده است: «اجرای حکم اعدام برای دلخوشی نیست و براساس قانون و دین در برخی از موارد باید در ملاء‌عام باشد.»



صادق لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود٬ ادعا کرده است: «قصاص در ایران بسیار کم است اما قانون ما این را حق اولیای دم می‌داند و این در حالی است که در برخی از کشورهای غربی هم قصاص را قبول دارند.»



حکم «قصاص» همواره یکی از مباحث جنجال برانگیز میان نهاد‌ها و مدافعان حقوق بشر با مقام‌های جمهوری اسلامی بوده است.



مقام‌های جمهوری اسلامی همواره از اجرای احکام قصاص دفاع کرده و آن را از افتخارات جمهوری اسلامی می‌دانند.



مقام‌های قضایی سال‌هاست با این توجیه که قصاص حق قربانیان و خانواده‌های آن‌ها است٬ صد‌ها حکم اعدام و قطع عضو را به اجرا گذاشته‌اند.



سلمان ذاکر٬ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ۱۶ آذر ماه گفته بود: «قصاص اختیاری است که اسلام به مردم و خانواده‌ها داده و این امر اوج دموکراسی را نشان می‌دهد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر