۱۳۹۰ دی ۴, یکشنبه

روزنامه نگار بوشهری دستگیر شد





سایت اصلاح طلب حکومتی ادوار نیوز : با ادامه فشار های دستگاه های امنیتی طی هفته های اخیر و تبدیل شدن قرار وثیقه به قرار بازداشت، حمید موذنی، روزنامه نگار و نویسنده بوشهری بازداشت و راهی زندان شد .



به گزارش ادوارنیوز، با ادامه فشار های دستگاه های امنیتی طی هفته های اخیر و تبدیل شدن قرار وثیقه به قرار بازداشت ، حمید موذنی ، روزنامه نگار و نویسنده بوشهری بازداشت و راهی زندان شد.


  این روزنامه نگار پنجم مهرماه امسال در محل شورای شهر استان بوشهر توسط ماموران اداره اطلاعات استان بوشهر بازداشت و پس از تحمل 15 روز حبس به قید وثیقه 100 میلیونی آزاد شد .

لازم به ذکر است که این فعال مطبوعاتی، مدت ها پس از آزادی از افسردگی شدیدی رنج می برد .



حمید موذنی در انتخابات گذشته در ستاد مهدی کروبی ، نامزد دربند دوره دهم ریاست جمهوری فعالیت می کرد و سابقه همکاری با اکثر نشریات مستقل استان بوشهر و همچنین سردبیری هفته نامه های محلی همچون " بیرمی " و " آواب بهارستان " ، " دریای جنوب " و " سلام جنوب " را در پرونده فعالیت مطبوعاتی خویش دارد و از وی کتاب هایی همجون "تاریخ سینما در بوشهر" ، "بازنگری انتقادی" به چاپ رسیده است و در حال حاضر نیز کتاب "تاریخ فوتبال در بوشهر" ، "تاریخ عکاسی" ، "تاملاتی در باب سینما و فوتبال و... " "بیا با هم گوش ماهی جمع کنیم" و "تاریخ کاریکاتور" را در دست چاپ داشت.


  وی در آخرین مصاحبه خود، دلالیل ناکامی جنبش های مردمی اخیر را این چنین بیان می کند : "دو فرصت تاریخی معاصر ما برای تحقق دموکراسی یعنی 2خرداد و 22 خرداد؛ مشکل در رهبری و راهبرد داشتند. در دوم خرداد مشکل در این بود که جنبش واکنشی بود و همانطور که محمد خاتمی گفت دچار بحرانهای متعدد بود و باید به آنها می پرداخت اما در آغاز 22 خرداد این جنبش بود که کنش مند عمل میکرد و مخالفان در موضع واکنش بودند. اما این هم دوامی نیاوردو جنبش پس از مدتی با ازدیاد صدور بیانیه های انتزاعی مجددا به وضعیت دوم خرداد بازگشت و واکنشی عمل کرد.این موضوعاتی که در این دهه گذشت، گویا بسته ای « ام پی تری» ، شده از وقایع تاریخی ایران بود که در آن با سرعت و شتاب ، مردم ایران تبارشناسی سیکل مطلقه/ مشروطه را تجربه عینی کردند "


  وی معتقد بود : " باید این نوع برخورد سیاسی که شبیه بازی «مارو پله» است را بست و بازی «شطرنج» را جایگزین آن نمود . نباید با پله های شانس از مشروطه بالا رفت و با مارهای شانس به مطلقه فرود آمد و هی تکرار کرد و تکرار. بایست این بساط تقدیری ، جمع شود و صفحه ی خردورزانه ی شطرنج را دراین عرصه بازنمود. ... در اصل ؛ هر کنشی در عرصه ی سیاست اگر با تفکر و تامل همراه شود ، مطلقه مات شده و مشروطه ثبات می یابد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر