۱۳۹۰ دی ۱, پنجشنبه

شکست طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها




سایت صالاح طلب حکومتی دیگربان: دبیر کارگروه حجاب و عفاف وزارت کشور می‌گوید: «بیشترین اختلاط میان دختر و پسر در حیاط و بوفه دانشگاه صورت می‌گیرد و تفکیک جنسیتی کلاس‌های درس مشکل دانشگاه‌ها را حل نمی‌کند.»

طهورا نوروزی روز چهارشنبه (
۳۰ آذر) به خبرگزاری فارس گفته است: «ساماندهی روابط دختر و پسر در دانشگاه‌ها از طریق تفکیک جنسیتی در کلاس‌ درس امکان‌پذیر نیست.»
به گفته نوروزی٬ مسئولان جمهوری اسلامی «در حال حاضر از فضای عمومی دانشگاه مانند حیاط، بوفه و کافی شاپ که بیشترین اختلاط جنس مخالف در آنجا صورت می‌گیرد، غافل» مانده‌اند.

وی افزوده است: «در محوطه دانشگاه شاهد برخی از رفتارهای نادرست هستیم به گونه‌ای که برخی افرادی که هیچ مشکل رفتاری ندارند، دچار آسیب اجتماعی می‌شوند.»

روحانیون حاکم بر ایران رابطه‌ خوبی با دانشجویان و دانشگا‌هیان ندارند و علی‌رغم ادعاهای خود همواره مواضع سفت و سختی علیه آن‌ها اتخاذ می‌کنند.

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در ایران٬ تلاش‌ها برای جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آغاز شده است.

با وجود مخالفت‌های بسیار با اجرای این طرح، دولت دهم و برخی مراجع اصرار دارند طرح مذکور را به اجرا بگذارند٬ اما هنوز موفق به اجرای کامل این طرح نشده‌اند.

براساس برخی گزارش‌ها این طرح در برخی دانشگاه‌های کشور به اجرا گذاشته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر