۱۳۹۰ اسفند ۳, چهارشنبه

اعتصاب کارگران شرکت پیمانکار خط 3 مترو تهران در اعتراض به عدم دریافت 6 ماه حقوق



سایت حکومتی قانون : کارگران شرکت پیمانکار خط 3 مترو تهران در اعتراض به عدم دریافت 6 ماه حقوق دست به اعتصاب زده‌اند. این کارگران که حدود 200 نفر هستند در مقابل شرکت سابیر بین‌الملل که پیمانکار حفاری خط 3 می‌باشد در خیابان آیت‌اله سعیدی تجمع کرده‌اند و خواستار پرداخت معوقات خود می‌باشند. یکی از کارگران این شرکت با اعلام این خبر به قانون می‌گوید: «6 ماه است که حقوق نگرفته‌ایم، هربار اعتراض کرده‌ایم مدیرعامل شرکت وعده ماه آینده را داده است. با این مخارج زندگی و توقعات خانواده در پایان سال 6 ماه حقوق نگرفتن، زندگی کارگران مترو را بسیار سخت کرده است
حفاری خط 3 مترو که تا حوالی خیابان مختاری رسیده است با وارد شدن اعتصاب این کارگران به دومین روز خود کاملاً متوقف شده است. هرچند مسئولان این شرکت در حال رایزنی با کارگران برای ازسرگیری ادامه کار آن‌ها هستند اما گویا هنوز توافقی میان آن‌ها حاصل نشده است. یکی از کارگران شرکت سابیر بین‌الملل می‌گوید: «مدیرعامل شرکت در جمع کارگران حاضر شده و قول داده است که تا یک هفته دیگر بخشی از حقوق معوقه کارگران را پرداخت کند و مابقی آن را نیز در پایان ماه واریز کند.» او می‌گوید مدیران شرکت بهانه می‌آورند که به علت پرداخت نشدن صورت‌وضعیت‌های شرکت از سوی شرکت متروی تهران آن‌ها برای پرداخت حقوق کارگران مشکل پیدا کرده‌اند. البته او اعتقاد دارد سال گذشته نیز چنین دلیلی را برای عدم پرداخت 5 ماه حقوق کارگران مطرح کردند اما در نهایت مشخص شد که پولی که از شرکت مترو تهران دریافت کرده‌اند را صرف پروژه‌های دیگر خود کرده‌اند.
کارگران این شرکت اعلام کرده‌اند تا پرداخت نشدن حقوق و مزایای 6 ماه گذشته خود به سر کار برنخواهند گشت و از مسئولان شرکت متروی تهران انتظار دارند به وضعیت آن‌ها رسیدگی کنند تا هم مشکلات آن‌ها برطرف شود و هم حفاری خط 3 با توقف بیشتری مواجه نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر