۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

حمایت «تیرک خیمه اسلام» از گلوله باران مردم سوریه






روز پنجشنبه 4 اسفند، مشاور ولی فقیه در امور بین المللی، بر حمایت از دیکتاتور بشار اسد تاکید کرد. علی اکبر ولایتی، خود را امیدوار نشان داد که جمهوری اسلامی «به عنوان تیرک خیمه ی بیداری اسلامی، الگو و مدل موفقی» برای کشورهای دیگر باشد.

مشاور ولایت فقیه، یکی از این الگوها را دیکتاتوری بشار اسد دانست. وی حکومت بشار اسد را «حلقه مقاومت» در برابر اسرائیل توصیف کرد و گفت:«ایران و عراق و حزب الله پشت سر سوریه ایستاده اند».

ولایتی در سخنرانی خود تاکید کرد که سوریه سرنگون نخواهد شد. حمایت رژیم ولایت فقیه از دیکتاتور بشار اسد در حالی است که وی با راه انداختن حمام خون در سوریه، نفرت جهانی را برانگیخته است. جمهوری اسلامی به دلیل هزینه های زیادی که تاکنون برای حزب الله و حکومت بشار اسد کرده مجبور است در مقابل مردم سوریه بایستد و با کمکهای خود هیزم حمام خون بشار اسد باشد.

روز پنجشنبه 4 بهمن، گلوله باران وحشیانه مردم سوریه در شهر حمص و مناطق دیگر توسط مزدوران بشار اسد موجی از نفرت در افکار عمومی جهان برانگیحت. در گلوله باران شهر حمص روز پنجشنبه 4 اسفند، 74 نفر جان خود را از دست دادند. در میان جان باختگان، دو خبرنگار غیر سوری حضور دارند. ماری کولوین، خبرنگار روزنامه ساندی تایمز و رمی اوشلیک عکاس خبری فرانسوی در گلوله باران روز دوشنبه جانشان را در حمله به دفتری که از سوی مخالفان دولت برای تهیه خبر در محله باب عمرو در شهر حمص تشکیل شده بود، از دست دادند.

مردم سوریه با مقاومت خود بشارت سرنگونی دیکتاتوری اسد را می دهند. بدون شک تاریخ پیروزی جنبشهای ضد دیکتاتوری، عدم تحقق آرزوی ولایتی و رهبرش در عدم سرنگونی بشار اسد را نشان خواهد داد.


زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر