۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

کارخانه کبریت سازی تبریز با ١٣٠٠ کارگر در آستانه تعطیلی قرار دارد


ایلنا: عضو هيئت مديره كانون‌عالي شوراهاي اسلامي كشور با اعلام اينكه كارخانجات توليدي كبريت تبريز در شرف تعطيلي قرار دارند، اظهار كرد: استان آذربایجان‌شرقی دارای چندين واحد کبریت‌سازی از جمله ممتاز، تبريز، 29 بهمن و... است که در حال حاضر به جهت افزايش قيمت حاملهاي انرژي و قاچاق كبريت‌هاي غيراستاندارد در شرف تعطيلي قرار دارند.
چنگيز قاسمي در گفتگو با خبرنگار ايلنا با بيان اينكه1300 كارگر در اين كارخانجات فعالند، افزود: کارخانه‌هاي كبريت سازي هم اكنون با حداقل ظرفیت خود فعالیت می‌کند که اگر این وضعیت ادامه داشته باشد زماني نخواهد گذشت که صنعت تولید کبریت در ایران کلاً از بین مي‌رود.
به گفته اين فعال كارگري متولیان و صاحبان صنعت کبریت سازي، این صنعت را در حال نابودی مي‌دانند، اما آنچه در شرایط فعلی علت پرداختن به این موضوع را ضروری می‌کند، مشکلاتی است که این صنعت در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است و بی‌توجهی به آن ضمن تعطیلی یک صنعت دیگر، بیکاری تعداد زیادی کارگر در بخش‌های مختلف آن را فراهم خواهد کرد و به مجموع بیکاران کشور رقمی قابل ملاحظه مي‌افزايد.
وی همچنین تصریح کرد: به تازگی کبریت‌های غیراستاندارد و قاچاق چینی با آرم کارخانجات ایرانی تولید و به بازار ایران وارد شده‌اند.
او ادامه داد: در حال حاضر انبار كارخانه‌هاي كبريت سازي از كبريت‌هاي توليد شده انباشته است و مسئولين اين واحدهاي توليدي با مشكلات فروش كالاهاي خود مواجه هستند.
رئيس كانون هماهنگي شوراهاي كار استان آذربايجان شرقي در ادامه افزود: دولت تهسیلاتی برای افزایش قیمت حامل های انرژی در نظر گرفته بود ولی این عوامل از ریشه دارای مشکل هستند وکمبود نقدینیگی وعدم وجود مواد اولیه با کیفیت سبب شده مشکلات بسیاری از جمله وارد شدن بسیار مواد اولیه غیر استاندارد از کشورچین برای قشر تولید کننده کشور ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه ارائه نکردن این تسهیلات بر مشکلات موجود تولیدکنندگان می افزاید، ادامه داد: کمبود نقدینگی در اختيار تولید کنندگان و به تبع عدم پرداخت به موقع اقساط وام ها توسط آنان موجب ايجاد مشكلات عديده اي براي بسیاری از کارخانه ها شده است.
قاسمي تاكيد كرد: با حذف یارانه‌های برق و گاز از واحدهای صنعتی، بهای این حامل‌های انرژی 10 برابر افزایش یافته است و این افزایش قیمت‌ها به تولیدکنندگان فشار وارد می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر