۱۳۹۰ اسفند ۲, سه‌شنبه

سانحه در پرواز بوشهر-تهران : چرخ‌های هواپیما ترکید اما کسی آسیب ندید






قانون : سانحه روی باند فرودگاه بوشهر، اگرچه موجب وحشت مسافران و لغو پرواز بوشهر-تهران شد، اما خوشبختانه آسیبی به کسی نرساند. در حالی که پرواز امروز صبح هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) طبق روال همیشگی در حال انجام گرفتن بود ترکیدن چرخ‌های هواپیما مسافران را راهی خانه‌هایشان کرد. هواپیمای ایران‌ایر در حالی که روی باند فرودگاه در حال سرعت گرفتن برای جدا شدن از زمین بود، به علت ترکیدن چرخ‌هایش متوقف شد.

یکی از مسافران این پرواز به خبرنگار قانون گفته است: «هواپیما به حداکثر سرعت خود روی باند رسیده بود؛ همه منتظر بلند شدن آن بودند که ناگهان با ترمز شدیدی که همراه با تکان‌های زیادی بود، هواپیما متوقف شد.» او می‌گوید هواپیما بعد از 2 بار چرخیدن به دور خود، روی زمین متوقف شده و از مسافران خواسته شده هواپیما را ترک کنند. بنا به گفته این شاهد عینی وقتی از هواپیما خارج شده‌اند مشاهده کرده که بیشتر چرخ‌های هواپیما ترکیده‌اند. البته آن‌طور که این مسافر نقل کرده آسیبی دیگری به هواپیما وارد نشده است. او در خصوص سلامت مسافران این پرواز هم می‌گوید: «در اثر توقف ناگهانی هواپیما در سرعت بالا، تعدادی از مسافران به جلو پرتاب شدن اما خوشبختانه آسیبی به کسی نرسید.»
مسئولان فرودگاه بوشهر در خصوص علت این حادثه توضیحی نداده‌اند و تنها اعلام کرده‌اند برای تعویض چرخ‌های هواپیما منتظر رسیدن وسایل یدکی از تهران هستند و تا آن زمان این پرواز انجام نخواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر