۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

تشدبد تضادها در هرم قدرت



هر چقدر به نمایش انتخابات مجلس نزذیک می شویم، تضاد بین باندهای حکومتی شدت بیشتر می گیرد. روند شدت گیری تضادها و عمیق تر شدن شکاف در هرم قدرت، بر عدم موفقیت سیاست یکدست سازی خامنه ای صحه می گذارد. نقش احمدی نژاد به عنوان مهره گزینشی ولی فقیه، در این شرایط شدت بخشیدن به شکاف بین باندهای حکومتی و چندپاره شدن آن است. این وضعیت رابطه بین طبقات اجتماعی با قدرت حاکمه را هرچه بیشتر تشدید می کند.
گرمای آتش پنهانِ زیر خاکستر، نه نقطه وحدت حکومتیان بلکه گرم کننده تنور جنگ نگاهبانان دلسوز دیکتاتوری ولایت فقیه است.
انتخابات مجلس اگر برای شوریدگان بر جمهوری اسلامی، یک شعبده بازی بی خاصیت است، ولی برای صحنه گردانان نمایش انتخابات، جدالی جدی است. زیرا هر کدام خود را برای پارو زنی کشتی زهوار در رفته حکومت مناسب تر می دانند. این امر را می توان از صحبتهای خامنه ای که بر «شور انتخابات» تاکید می کند تا مهره های دیگر حکومت دید. صحنه چرخانان بازی این بار حتا جنگچویانی که برای شراکت در قدرت حاضر به بی رنگ کردن هر جه بیشتر دکور اصلاخات خود بودند را هم وارد بازی نکردند. دست یازی سپاه پاسداران بر شریانهای اقتصادی، چنگ اندازی سریع و صریح بر قدرت سیاسی را طلب می کند. سپاه پاسداران با چتر حمایتی ولی فقیه، با شناخت بالا بودن درجه شیب سقوط حکومت، بازیگران را اصلی فرعی کرده و به نفع خود زمان را می خرد. بر همین منظر نمایش انتخاباتی قوق، وسیله ای برای تصفیه سازی است.
آخوند ذوالنور جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه، جریان احمدی نژاد را به تومور سرطانی تشبیه کرده که برای از بین بردن آن نیاز به شیمی درمانی است.
خبرگزاری حکومتی فارس وابسته به سپاه پاسداران، روز جمعه 28 بهمن با درچ حرفهای آخوند ذوالنور، غده سرطانی را چنین وصف کرد:«چون این غده به نخاع و مغر چسبیده عمل جراخی آن خطرناک است و باید شیمی درمانی شود.»
همچنین رسانه های حکومتی روز شنبه 29 بهمن اعلام کردند که آقای محمدی معاون نظارت و هماهنگی بر سایستهای اقتصادی احمدی نژاد استعفا داده است. بر اساس این خبر این کناره گیری به دستور خامنه ای صورت گرفته است.
 زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر