۱۳۹۰ بهمن ۳۰, یکشنبه

مهدی خزعلی به کما رفت


میهن:
مهدی خزعلی در چهل و سومین روز اعتصاب غذای خود به کما رفت. منابع میهن از تهران می گویند وی که نیمه شب گذشته به وضعیت خطرناک رسیده بود بدون اجازه پزشکان معالج بیمارستان طالقانی، به بیمارستان قمر بنی هاشم، متعلق به وزارت اطلاعات، منتقل شده و هم اکنون در کما به سر می برد.

بیمارستان قمر بنی هاشم موظف شده که به تماس ها پاسخ دهد و وضعیت او را رضایت بخش توصیف کند. کلمه، پیش تر گزارش داده بود که این انتقال، توسط توسط ماموران وزارت اطلاعات صورت گرفته و آن بیمارستان تحت نظر این وزارتخانه اداره می شود.

بنا بر این گزارش، مهدی خزعلی جمعه گذشته نخست به بهداری اوین منتقل شد و پس از اعلام نتیجه نوار قلب، به بخش سی سی یو بیمارستان طالقانی اعزام شد.

مهدی خزعلی رزمنده دوران جنگ و نویسنده منتقد حکومت به چهارده سال حبس و تبعید در شهرستان برازجان و ده سال اقامت اجباری در این شهرستان(بعد از پایان محکومیت) و نود ضربه شلاق محکوم شده است.

وی در نامه ای به احمد منتظری (فرزند آیت الله منتظری) با شرح آنچه از رفتار بازجویان و قاضی های دادگاه ها در بند ۳۵۰ اوین دیده است، نوشت: این‌ها نمونه‌هایی از درد‌های ماست و بسیاری دردهای ناگفتنی دیگر دارم که در این مختصر نگنجد! حال جا دارد که در این همه درد بمیرم؟ آیا هنوز خلخال از پای پیرزن یهودی در نیاورده‌اند؟

خزعلی در آخرین نامه ای که تا کنون از او منتشر شده خطاب به همسرش نوشته است: «سخت است مشاهده سوگواری همسر و فرزندان در مرگ تدریجی و ارادی خویش، اینک که این سطور را برایت می‌نگارم درخلوت زاغه خویش فرو رفته و بر مصائب شما سخت گریسته‌ام دیگر جای خشکی بر بالشت باقی نمانده است».


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر