۱۳۹۰ اسفند ۴, پنجشنبه

اعتراض ملوانان بوشهری به حقوق و مزایای شغلی


رئیس انجمن صنفی ملوانان استان بوشهراعلام کرد: هشت هزار ملوان بوشهری نسبت ثابت ماندن دستمزد خود در طول پنج سال اخیر معترض هستند.
خبرگزاری حکومتی ایلنا: امرالله رهنما در گفت‌وگو با ایلنا افزود: اعتراض ملوانان بوشهری علاوه بر ثابت ماندن دستمزد به نحوه پرداخت و محاسبه حق بیمه تامین اجتماعی نیز وارد است چرا که با محاسبه و پرداخت حق بیمه چند ماه در سال که در حال مسافرت هستند آنان هیچ‌گاه امکان بازنشستگی ندارند.
او افزود: حداقل دریافتی ملوانان بوشهری بعد ار یک سفر ۲ ماهه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است و هیچ ارگانی به جهت سختی کارشان از آنها حمایت نمی‌کند.
به گفته این فعال کارگری عمده ملوانان بر روی لنج‌های بخش خصوصی به کارهای باربری، تخلیه بار، نگهداری از لنج و خدمات دیگر مشغولند.
رهنما افزود: برای حمایت از این قشر محروم مدتی است که انجمن صنفی حمایت از ملوانان تاسیس شده است که متاسفانه این انجمن هم در شرف تعطیلی است.
او با انتقاد از وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی در خصوص عدم حمایت از ملوانان و ثابت ماندن دستمزدشان و همچنین بیمه تامین اجتماعی که هر سال ۳ ماه آن – فقط زمانی که در مسافرت کاری به سر می‌برند – پرداخت می‌شود، خاطر نشان کرد: دریافت حقوق ملوانان بصورت توافقی است و هیچ قراردادی با آنان منعقد نمی‌شود.
او گفت: همه ملوانان کارت و جواز برای عبور و مرور در سواحل خلیج فارس را از سازمان بنادر دارا می‌باشند و شغلشان به جهت سختی کار جزء مشاغل سخت زیان آور محسوب می‌شود اما با این نوع پرداخت حق بیمه هیچ‌گاه به بازنشستگی نمی‌رسند.
او با بیان اینکه عمده مشکلات ملوانان بیمه و دریافت مزد عادلانه است در خاتمه اظهار داشت: حداقل دستمزد بر اساس تورم موجود و پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی بصورت دائم خواسته ملوانان است تا این قشر از جامعه بتوانند با حداقل‌ها گذران زندگی کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر