۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

محمود احمدی‌نژاد این بار مختار ثقفی شد؛توزیع سی‌دی "عبرت تاریخ" در سراسر کشور

(تیتر از جنگ خبر)
شرق
پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد در سی‌دی جنجال‌آفرین «ظهور نزدیک است» به «شعیب‌بن‌صالح» تشبیه شد، اکنون سی‌دی شماره دویی تحت عنوان «عبرت تاریخ» به صورت گسترده در سراسر کشور توزیع شده که در آن احمدی‌نژاد به شخصیت «مختار ثقفی» شبیه‌سازی شده است. آن‌گونه که پایگاه خبری «اعتدال» مدعی شده «عوامل نزدیک به لیدر جریان انحرافی در آستانه انتخابات مجلس اقدام به تهیه و توزیع سراسری سی‌دی شماره دو خود تحت عنوان «عبرت تاریخ» کرده‌اند.»

بنابر این گزارش، این سی‌دی نگاهی مقایسه‌ای به اتهامات تاریخی علیه مختار ثقفی و اتهامات کنونی علیه محمود احمدی‌نژاد دارد و به صورت گسترده در سراسر کشور توزیع شده است. دست‌اندرکاران این سی‌دی خود را جمعی از مردم خودجوش معرفی کرده‌اند که صرفا نوعی اطلاع‌رسانی تاریخی و تذکر به همگان برای دفاع و حمایت از عملکرد «ولایی» رییس‌جمهوری را مورد نظر دارند. به گزارش سایت اعتدال «در سراسر این سی‌دی ضمن استفاده مغلطه‌آمیز از سخنان بزرگان دین، مقامات نظام و مجموعه مختارنامه با سخنان و عملکرد احمدی‌نژاد، سعی در تبرئه جریان انحرافی و تطهیر سخنان رییس‌جمهور در حمایت از مکتب ایرانی شده است.»ت

هیه و توزیع گسترده سی‌دی «عبرت تاریخ» در هفته‌های پایانی سال 90 در شرایطی صورت گرفته که سال‌جاری با انتشار سی‌دی «ظهور نزدیک است» آغاز شد؛ سی‌دی جنجال‌آفرینی که مدت‌ها بحث محافل سیاسی کشور بود و در نهایت منجر به بازداشت امیری فر، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و امامت جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست‌جمهوری از سوی دادگاه ویژه روحانیت و برخی از نزدیکان دولت به دلیل نقش داشتن در این ماجرا شد. در این فیلم که به صورت سی‌دی منتشر شد به غیر از تعیین وقت ظهور برخی تطبیق‌ها صورت گرفته بود که از جمله آن تطبیق شعیب‌بن‌صالح با احمدی‌نژاد و برخی مقامات کشور به‌عنوان یاران امام دوازدهم شیعیان به هنگام ظهور بود. سازندگان این فیلم و حامیان آن عنوان می‌کردند که هدف شان به راه انداختن «موج بشارت مقدس ظهور» بوده اما غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور گفت که این فیلم «کذب» است و قوه‌قضاییه به این پرونده رسیدگی می‌کند.

جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی نیز دلیل ورود به این ماجرا را اعتراض زیاد از جانب علما و مراجع به این سی‌دی دانست. بازداشت امیری‌فر که از چهره‌های نزدیک به مشایی در دولت محسوب می‌شد انتقادات را متوجه جریان موسوم به انحرافی و تلاش آنها برای استفاده ابزاری از دین به نفع جریان سیاسی متبوع خود کرد. اما با انتشار سی‌دی شماره دو با نام «عبرت تاریخ» گویا قرار است سالی که با یک سی‌دی جنجالی آغاز شده بود با یک سی‌دی جنجالی دیگر به پایان برسد. آن‌گونه که اعتدال گزارش داده در این سی‌دی «در ادامه راهبرد جریان انحرافی، هاشمی‌رفسنجانی به عنوان پشت پرده تخریب دولت و جریان انحرافی معرفی شده و به رونمایی اتهامات مطرح شده در مناظرات انتخاباتی سال 88 پرداخته شده است. همچنین احمدی‌نژاد به مانند مختار فردی معرفی شده که برای تخریبش، متهم به ایرانی‌گری شده است.»

در سراسر این سی‌دی و در متن خوانده شده در آن بر عدم نسبت تهیه‌کنندگان با جریان انحرافی تاکید شده اما حمایت از نظریه مکتب ایرانی باز پیکان انتقادات را به سمت جریان موسوم به انحرافی نشانه برده است. براساس گزارش‌ها، این سی‌دی به تعداد نامحدودی تهیه شده و همچنان به صورت رایگان در حال توزیع است. اکنون باید منتظر واکنش‌ها به تهیه و توزیع این سی‌دی ماند و نظاره کرد که آیا سالی که با بازداشت برخی نزدیکان دولت به اتهام انتشار سی‌دی ظهور آغاز شده بود بازداشت‌های دیگری را در پایان سال به دنبال خواهد داشت؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر