۱۳۹۰ اسفند ۲, سه‌شنبه

نمایی از «بدر و خیبر» ولی فقیه



با نگاهی به مطالب رسانه های حکومتی در باره نمایش انتخابات مجلس، شرایط «بدر و خیبر» ولی فقیه، بدون هرگونه تحلیل و تفسیر آشکار می شود. حسین شریعتمداری وضعیت را آن جنان خطرناک دیده که به «پیچ بزرگ تاریخ» تشبیه کرده است.
روز شنبه 29 بهمن،، نماینده ولی فقیه در روزنامه کیهان در یادداشت روز خود، در مطلبی با تیتر «سَرگَردنه کُشتی نگیرید» به جبهه نامتحد اصولگرایان گوشزد می کند که «پیچ بزرگ تاریخ» در پیش است.
عسگر اولادی با پیشنهاد حذف تعدادی از لیستهای اصولگرایان، اختلاف و چند دستگی پیروان خط امام را بر ملا کرد.
روز دوشنبه اول اسفند، مهدوی کنی ، که در راس جبهه به هم ریخته اصولگرایی قرار دارد، همه را به «سینه زنی زیر یک عَلَم» فراخواند. رئیس مجلس خبرگان مخاطبان این درخواست را نه «ضد انقلاب» بلکه خودیهای بیت ولی فقیه می داند. او گفت:«توصیه می کنم در این چند روز یاقی مانده دور هم جمع شده و زیر یک عَلَم سینه بزنند».
روز دوشنبه اول اسفند، سرلشکر پاسدار یحیی رحیم صفوی، از مردم خواهش کرد در انتخابات نهمین دوره مجلس شرکت کنند. خبرگزاری حکومتی ایسنا به نقل از مشاور علی خامنه ای نوشت:«خواهشم از همه کسانی که صدای من را می شنوند این است که در انتخابات مجلس حضوری سرنوشت ساز داشته باشند».
مجموعه رویدادها و فعل و انفعالاتی که در بین باندهای موجود در هرم قدرت اتفاق می افتد چند نکته را برجسته می سازد. میزان درخواست پایوران رژیم از مردم برای شرکت در نمایش انتخاباتی، هم وزن تنفر مردم از شعبده بازی است. رقابتی که بین باندهای شریک در قدرت وجود دارد نه بر سر اسلام و نزدیکی به امام زمان، که برای شرکت در سرمایه، استثمار و چپاول مردم است. موضوع جدال که خود بازیگران صحنه آن را حتا خونین پیش بینی می کنند، بر سر همان پدیده ایست که بنیانگذار جمهوری اسلامی آن را مال «خر» دانست.
زینت میرهاشمی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر