۱۳۹۰ اسفند ۴, پنجشنبه

نه تنها حکومت و دولت، بلکه ملت هم یعنی من!

article picture
4 اسفند - کیهان آنلاین- چندی پیش در «خبر روز...» آمد که به مصداق جمله معروف لویی شانزدهم «دولت یعنی من!» سیدعلی خامنه ای رهبر سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی نیز حکومت و دولت را در وجود بی بدیل خود مجسم می بیند.

حال معلوم می شود ایشان روی دست لویی شانزدهم بلند شده و ادعای «ملت یعنی من!» هم دارد و این را اگر خود مستقیم به زبان نیاورد، که البته با دخالت هایش عملا کاری جز این نمی کند، سردمداران نظام صریحا مقام و جایگاه او را بالاتر از همه چیز قرار می دهند.

ایت الله مصباح یزدی که «جبهه پایداری» را برای انتخابات فرمایشی مجلس اسلامی عَلم کرده است یک بار دیگر با تأکید بر اینکه «همه امورات باید تحت نظر دین باشد و نه تنها در قانون بلکه در اجرا هم دین دخالت داشته باشد» گفت: «مشروعیت تمام دستگاه ها به اذن ولی فقیه است و اگر رییس جمهور منتخب مردم از طریق ولی فقیه نصب نشود طاغوت و اطاعت از او حرام است». این یعنی همان «ملت یعنی من!» به زبان آخوندی! اگر قرار باشد نهادی یا فردی بالاتر از انتخاب مردم برای پارلمان یا ریاست جمهوری و یا نهادهای انتخابی دیگر وجود داشته باشد که او حرف آخر را بزند، دیگر چه جای صحبت از «انتخاب» است؟! آن هم انتخابی که نهادهای منصوب به ولی فقیه پیشاپیش آن را از محتوا تهی کرده اند و کسانی را برای مردم گزینش کرده اند که خود می پسندند.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله مصباح یزدی، نگرانی خود و نظام را از «تفکر سکولاریسم» و جدایی دین و دولت پنهان نداشت با این همه مجبور شد اعتراف کند: «در کشورهای ارواپیی با وجود تفکر سکولاریستی می بینیم که به کلیساها توجه ویژه ای می کنند اما در کشور اسلامی ما به بهانه اینکه مساجد نباید تزیین شوند هیچ نمودی پیدا نمی کنند»! آیت الله مصباح یزدی باید بداند این از برکات حکومت دینی و وجود بی بدیل ولی فقیه است که حکومت و دولت و ملت یعنی او!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر